Dades i documents que has de portar per confeccionar la teva declaració de Renda en oficina
Si has concertat CITA per confeccionar EN OFICINA la teva declaració de Renda:
Anul·la la teva cita si no pots acudir (24 hores abans)
RECORDA portar les DADES I DOCUMENTS per poder realitzar la CITA:
-
Per atendre't personalment en les nostres oficines, és necessari concertar cita prèvia i mantenir les mesures de seguretat sanitàries.
-
Has de portar la documentació sobre la teva situació personal i en qualsevol cas:
-
DNI original del titular que acudeix a la cita i fotocòpia del DNI de tots els que figurin en la declaració.
-
Número IBAN de compte bancari.
-
Les referències cadastrals de tots els immobles de la teva propietat o en els que vives de lloguer o en unes altres circumstàncies (rebut de l'IBI).
-
Autorització signada per uns altres declarants i la seva fotocòpia del DNI (membres de la unitat familiar o tercers) per realitzar i si escau presentar la declaració en el seu nom.
-
-
Qualsevol justificant que pogués donar dret a deduccions autonòmiques o un altre benefici fiscal. Així:
-
Si vius en un immoble llogat necessites el NIF de l'arrendador i les quantitats pagades pel lloguer.
-
Per adquisició d'habitatge habitual amb ampliació del préstec: els saldos pendents d'amortitzar del préstec original.
-
Amb hipoteca: els rebuts de les assegurances.
-
Per donatius: els justificants, etc.
-
A més, has de preparar els documents següents si has percebut el tipus de renda o rendes durant l'any 2021 i no apareixen imputats en les dades fiscals:
-
Per rendiments del treball :
-
Certificat emès pel pagador.
-
Import de les quotes satisfetes a sindicats i de les quotes satisfetes a col·legis professionals (si la col·legiació és obligatòria).
-
En cas que la col·legiació sigui obligatòria, l'import de les quotes satisfetes a col·legis professionals.
-
Les despeses de defensa jurídica per litigis suscitats en la relació del contribuent amb la persona de la que percep els rendiments.
-
-
Per rendiments del capital immobiliari :
-
Justificants d'ingressos (contractes …) i despeses deduïbles (factures …) pels lloguers de pisos, locals, places de garatge …dels que siguis propietari o usufructuari.
-
Per ajudar-te a relacionar totes les dades complimenta el següent document:
-
-
Per rendiments del capital mobiliari :
-
Certificats d'empreses, entitats financeres i d'assegurances, contractes, rebuts de despeses en les transmissions de lletres del tresor, obligacions o d'uns altres actius financers, etc.
-
Si has percebut una assegurança contractada abans de 31/12/1994, l'import del capital rebut.
-
-
Guanys i pèrdues patrimonials per venda d'habitatge habitual :
-
Escriptures de compra i de venda.
-
Dates d'adquisició i transmissió.
-
Imports reals, despeses i tributs de compra i venda.
-
Les declaracions dels exercicis en què es van practicar deduccions per l'habitatge transmès.
-
Dades de préstecs hipotecaris i el capital pendent d'amortitzar en la data de venda.
-
-
Guanys i pèrdues patrimonials per vendes d'accions, immobles o altres béns, fons d'inversió, premis, subvencions etc.:
-
Escriptures i documentació acreditativa.
-
Dates d'adquisició i transmissió.
-
Imports reals, despeses i tributs de compra i venda.
-
Certificats de fons d'inversió.
-
Justificant de premis.
-
Justificant de subvencions.
-
-
Regularització per devolució d'interessos percebuts de clàusules terra:
-
Certificat de l'entitat financera indicant els exercicis als que correspon l'interès excessiu cobrat per clàusules terra nul·les.
-
Declaracions d'exercicis no prescrits en els que es va practicar deducció per habitatge habitual, o es van incloure dins les despeses deduïbles de rendiments d'activitats econòmiques o capital immobiliari.
-