1. Introducció. Àmbit subjectiu i objectiu del procediment
En aquest document s'indica el procediment que han de seguir les Comunitats Autònomes i les Ciutats amb Estatut d'Autonomia per sol·licitar per via telemàtica a l'Agència Tributària informació estructurada per a finalitats tributàries.
La informació es restringeix als dipòsits bancaris i participacions en fons d'inversió, de la qual titularitat correspongui a deutors de les Comunitats Autònomes i Ciutats amb Estatut d'Autonomia, sempre que es tracti de deutes tributaris que es trobin en fase d'embargament.
-
Dipòsits bancaris. Se subministra informació sobre els comptes del deutor dipositades en sucursals d'entitats financeres ubicades en l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma peticionària.
-
Fons d'inversió. Se subministra informació sobre les participacions en fons d'inversió del deutor, quan l'entitat gestora d'aquest fons estigui ubicada en l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma peticionària.
Aquesta informació se subministra en aplicació de l'article 95.1.b) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i té com a finalitat la col·laboració amb les Comunitats Autònomes i Ciutats amb Estatut d'Autonomia a l'efecte del compliment d'obligacions fiscals en l'àmbit de les seves competències. En aquest sentit, el subministrament d'informació no requerirà el consentiment de l'interessat al que la informació es refereixi.
La informació haurà de destinar-se exclusivament a la consecució d'aquesta finalitat i per al subministrament hauran de tenir-se en compte les regles i principis previstos en l'article 6 de l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda de 18 de novembre de 1999 per la qual es regula el subministrament d'informació tributària, així com, en general, en la normativa que regula la protecció de dades de caràcter personal i el subministrament d'informació tributària.
Aquesta informació es pot sol·licitar per diverses vies informàtiques diferents, cadascuna de les quals té unes particularitats intentant donar resposta a les diferents situacions tècniques dels ens receptors de la informació. A més, es tracta de procediments que estan en contínua evolució en funció dels avenços tecnològics.
-
Mitjançant l'intercanvi de fitxers a través de la Seu electrònica de l'Agència Tributària, de manera que l'organisme peticionari envia un fitxer amb les dades dels interessats i es descarrega un fitxer amb les dades sol·licitades.
Aquest intercanvi de fitxers utilitza el sistema de Cessió immediata d'informació (CESII), per a què no es requereix programa d'ajuda i la informació s'obté de manera immediata.
El disseny de registre dels subministraments disponibles, tant del fitxer de sol·licitud de dades com del fitxer de resposta de l'Agència Tributària, així com la descripció de tots els seus camps, es troba en la pàgina web:
Disseny de registre via CESII - Subministraments de dades identificatives Nova finestra
Disseny de registre via CESII - Subministraments d'informació patrimonial Nova finestra
-
Mitjançant serveis web, que permet l'obtenció en línia de la informació de forma automatitzada. Aquest sistema precís la realització de desenvolupaments informàtics per part de l'ens receptor de la informació.
Les especificacions tècniques dels subministraments disponibles per aquesta via es descriuen en l'Índex de serveis web (Índex de serveis web per a subministraments d'informació Nova finestra ).
A més, les peticions ocasionals d'informació diferent de l'oferta per les anteriors vies es tramitaran a través del procediment de Gestió de sol·licituds d'informació no estructurada Nova finestra, mecanisme formal per a la recepció de sol·licituds i l'enviament d'informació no estructurada a uns altres organismes públics.
En cas que el cessionari utilitzi infraestructures de tercers en els termes previstos en la Resolució de 28 de juny de 2012, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual s'aprova la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Protocols d'intermediació de dades, per realitzar qualsevol tipus de tractament imprescindible per a la gestió de l'intercanvi de les dades cedides per l'Agència Tributària, ha de complir amb les condicions establertes pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament General de Protecció de Dades).
En particular garantirà que:
-
Ha triat a un encarregat del tractament i formalitzat un contracte o un acte jurídic amb aquest encarregat del tractament de conformitat amb els requisits i amb el contingut mínim exigits en l'article 28 del Reglament General de Protecció de Dades.
-
Ha determinat, en aquest contracte o acte jurídic, les mesures concretes que ha d'implantar l'encarregat de tractament que garanteixin la seguretat de les dades de conformitat amb l'article 32 del Reglament General de Protecció de Dades que, en el cas de les Administracions Públiques, requereix el compliment de l'Esquema Nacional de Seguretat.
-
Es responsabilitza davant l'Agència Tributària de l'ús que es realitzi de les dades subministrades respecte a les peticions que es facin en el seu nom.