Requisits per actuar com a entitat col·laboradora en la gestió recaptatòria
Condicions que ha de complir una entitat de crèdit per ser entitat col·laboradora
Perquè una Entitat de crèdit pugui actuar com a col·laboradora en la gestió recaptatòria estatal ha de ser degudament autoritzada per la persona titular del Departament de Recaptació de l'Agència Tributària.
Per fer-ho, des d'un punt de vista merament formal, el protocol per sol·licitar aquella autorització es troba en l'apartat primer de la Instrucció 1/2008, de la Direcció General de l'Agència Tributària (consulta la instrucció en l'apartat Normativa)
La verificació de què l'Entitat sol·licitant es troba en condicions de complir estrictament amb la normativa que regula el servei de col·laboració implicarà, en particular, el compliment dels següents requeriments:
-
Reglament General de Recaptació (RD 939/2005, de 29 de juliol). Els preceptes relacionats amb el servei de col·laboració pot trobés en el Capítol II del Títol I.
-
Ordre EHA/ 2027/2007, de 28 de juny, per la qual es desenvolupa parcialment el Reial decret 939/2005, de 29 de juny pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació, en relació amb les Entitats de Crèdit que presten el servei de col·laboració en la gestió recaptatòria de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
-
Ordre EHA/1658/2009, de 12 de juny, per la qual s'estableixen el procediment i les condicions per a la domiciliació del pagament de determinats deutes de la qual gestió té atribuïda l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Abans de presentar formalment la sol·licitud d'autorització, l'entitat de crèdit interessada ha de posar-se en contacte amb el Departament d'Informàtica Tributària per realitzar les corresponents proves tècniques que permetin comprovar que aquesta entitat té els seus sistemes adaptats per donar total compliment al que estableixen les normes anteriorment relacionades.
Aquest contacte ha de realitzar-se mitjançant correu electrònic a la bústia catentidades@correo.aeat.es