Normes de funcionament
Basades en els principis de transparència i confiança mútua
(nova redacció després de les modificacions aprovades en la tercera sessió plenària del Fòrum)
III. Funcionament del Fòrum
El Fòrum podrà funcionar en Ple o a través d'un o diversos Grups de treball.
III.1. Ple
-
El Ple estarà integrat per la totalitat dels seus membres, sota la direcció de la Presidència i assistit per la secretària Tècnica.
Excepcionalment, a instàncies de qualsevol dels membres del Fòrum i amb prèvia convocatòria de la Presidència, podran assistir a les reunions del Ple unes altres persones de la qual presència es consideri convenient d'acord amb els assumptes a tractar.
-
El Ple celebrarà sessió ordinària com a mínim un cop l'any, efectuant-se la convocatòria per la Presidència, a través de la Secretaria Tècnica, amb una antelació mínima de set dies.
En funció dels temes a tractar, les novetats existents i la seva rellevància i importància, podran celebrar-se sessions extraordinàries de conformitat amb l'apartat següent.
-
Les sessions extraordinàries del Ple seran convocades per la Presidència, a través de la Secretaria Tècnica, amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, en qualsevol dels supòsits següents:
- Per iniciativa pròpia.
- Quan el sol·licitin els representants de com a mínim dos de les Federacions i Associacions participants, que hauran de, en qualsevol cas, proposar la inclusió de temes a l'ordre del dia.
-
Quan s'estimi procedent en funció de les matèries a tractar, podrà establir-se la celebració conjunta de les sessions ordinàries o extraordinàries del Ple d'aquest Fòrum i del Ple del Fòrum de Petites i Mitjanes Empreses.
-
A la convocatòria, que contindrà l'ordre del dia de la sessió, s'acompanyarà la documentació específica sobre els temes a tractar. La Presidència podrà ampliar l'ordre del dia o remetre documentació complementària fins a vint-i-quatre hores abans de la celebració de la sessió.
-
Per a la vàlida constitució del Ple serà necessària, a més de la presència de la Presidència i de la secretària Tècnica, o dels qui, si escau, els substitueixin, la de com a mínim la meitat dels representants de l'Agència Tributària i la meitat dels representants de les Federacions i Associacions.
En el cas de celebració conjunta del Ple d'aquest Fòrum i del Ple del Fòrum de Petites i Mitjanes Empreses, per a la seva vàlida constitució serà necessària la presència de com a mínim la meitat dels representants de les Federacions i Associacions de cada Fòrum.
-
En les sessions ordinàries podrà ser objecte de deliberació qualsevol tema no inclòs a l'ordre del dia, sempre que, a proposta de la Presidència, així s'acordi pels membres presents al començament de la sessió.
-
Els acords s'adoptaran sempre per consens de totes les parts membres del Fòrum assistents a les reunions del Ple o, en cas de no assolir-se, per majoria, incloent el vot favorable d'algun dels membres de cada part.
-
Per cada sessió es redactarà una acta per la Secretaria Tècnica, que serà remesa a cada membre del Fòrum, juntament amb la convocatòria de la sessió següent, per a la seva aprovació.
-
En l'acta s'especificaran necessàriament els assistents, l'ordre del dia de la sessió, les circumstàncies de lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords assolits.
En el cas de celebració conjunta del Ple d'aquest Fòrum i del Ple de Petites i Mitjanes Empreses, es faran constar en l'acta expressament els punts o acords que només afectin a un dels Fòrums.
-
Després de la seva aprovació, l'acta serà signada per la secretària Tècnica amb el vistiplau de la Presidència.
-
Les sessions del Fòrum podran celebrar-se a qualsevol lloc que decideixi la Presidència, o per via telemàtica, amb la conformitat dels representants de les Federacions i Associacions participants.
III.2. Grups de treball
-
El Ple del Fòrum podrà acordar la creació de Grups de treball i la seva supressió, i determinarà seus comesos, competències i règim de funcionament.
-
Els representants en els Grups de treball seran designats, en el cas de l'Agència Tributària, pel titular de la Direcció General entre els funcionaris de la mateixa, i en el cas de les Federacions i Associacions presents en el Fòrum, mitjançant nomenament realitzat per l'òrgan de govern i representació o càrrec de les mateixes amb facultats suficients segons la normativa de funcionament interna de les associacions i federacions.
-
Excepcionalment, a instàncies de qualsevol dels membres dels Grups de treball i amb prèvia convocatòria de la secretària Tècnica del Fòrum, podran assistir a les reunions dels Grups unes altres persones de la qual presència es consideri convenient d'acord amb els assumptes a tractar.
-
L'acord de creació dels Grups de treball establirà el termini en el que hauran de complir amb l'encàrrec que se'ls hagi encomanat.
-
Als Grups de treball assistirà la persona titular de la Secretaria Tècnica del Fòrum o el funcionari de l'Agència Tributària en el que aquella delegui, que desenvoluparà les funcions de Secretaria en la forma prevista en aquestes Normes de funcionament. També assistirà el representant de les Federacions i Associacions a què fa referència l'apartat I.2.4 d'aquestes Normes de funcionament.
-
El resultat dels treballs dels Grups serà entregat a la Presidència del Fòrum per a la seva inclusió a l'ordre del dia de la següent sessió del Ple.
-
Quan s'estimi procedent en funció de les matèries a tractar, podrà establir-se la reunió conjunta dels grups de treball d'aquest Fòrum amb els del Fòrum de Petites i Mitjanes Empreses.