Subhasta 1/2025 Duana La Farga de Moles
Es comunica per a coneixement públic, que el proper dia 3 de desembre de 2025, a les 9.00 hores, en en la Duana de La Farga de Moles, situada en la Ctra. N-145, km.9, 25799 La Farga de Moles (Lleida), es procedirà a la venda en subhasta pública de les mercaderies que figuren ressenyades en els fulls adjunts, ajustant-se el desenvolupament de la mateixa a les següents bases.
1. Objecte de la subhasta
Aquesta subhasta té per objecte l'alienació de béns abandonats, intervinguts o decomissats, així com la d'aquells béns posats a disposició de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en execució de sentències judicials fermes recaigudes en procediments seguits a instàncies d'aquest òrgan.
2. Règim jurídic
És aplicable a aquesta subhasta la normativa següent:
-
Articles 198 i 199 del Reglament (UE) núm. 952/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 9 d'octubre de 2013, pel qual s'estableix el Codi Duaner de la Unió.
-
Articles 249 i 250 del Reglament d'Execució (UE) 2015/2447 de la Comissió de 24 de novembre de 2015 pel qual s'estableixen normes de desenvolupament de determinades disposicions del Reglament (UE) núm. 952/2013.
-
Títol VI, Capítol I (articles 419 a 423) de les Ordenances de Duanes, aprovades per Decret de 17 d'octubre de 1947, que regula el procediment per a la realització de les subhastes de duanes.
-
Article 320 de les Ordenances de Duanes, que regula l'aplicació del producte de la venda dels gèneres subhastats.
-
Llei orgànica 12/1995, de 12 de desembre, de Repressió del Contraban.
-
Reial decret 1649/1998, de 24 de juliol, que desenvolupa el Títol II de la Llei orgànica 12/1995, de 12 de desembre, sobre repressió de contraban, relatiu a les infraccions administratives de contraban.
-
Títol III, Capítol II (articles 97 a 107) del Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial decret 939/2005, de 29 de juliol.
-
Article 7 (limitacions als pagaments en efectiu) de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
3. Licitadors
3.1. A excepció del personal adscrit a l'òrgan que va acordar l'alienació dels béns, dels taxadors, dels dipositaris i dels funcionaris directament implicats en el procediment d'alienació, podrà tenir part en la subhasta, per si o per mitjà de representant, qualsevol persona que posseeixi capacitat d'actuar conforme a dret i que no tingui per això impediment o restricció legal.
Qualsevol licitador haurà d'identificar-se adequadament i amb document que justifiqui, si escau, la representació que ostenti, devent estar en condicions, a requeriment de la Mesa, d'acreditar la seva matriculació en l'epígraf corresponent de l'impost sobre activitats econòmiques que li habiliti per a l'adquisició de béns subhastats que revesteixin caràcter comercial i segons el tipus de mercaderia que conforme el lot. En aquest anunci s'indicaran els lots que tinguin caràcter comercial.
3.2. Qualsevol licitador, per ser admès com a tal, haurà de constituir prèviament i a més trigar el dia 27 novembre de 2025 un només dipòsit de garantia del 10 per 100 del tipus de subhasta del total dels béns respecte dels que desitgi licitar. Aquest dipòsit es materialitzarà aportant justificant de l'ingrés en el compte núm. ES77 2100 0510 1502 0019 5409 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a CaixaBank, acompanyat de l'ANNEX II (en el que s'haurà d'indicar, desglossat, la part del dipòsit total que correspon a cada lot pel qual es desitja licitar) emplenat de forma completa i correcta amb totes les dades actuals (és a dir, que si un licitador desitja licitar per més d'un lot, haurà de sumar el tipus de subhasta dels béns sobre els quals desitgi licitar i aplicar-li un 10 per 100, essent el resultat l'import de l'únic dipòsit que ha de realitzar).
L'ANNEX II ha de ser presentat a més trigar, el dia 27 de novembre de 2025, en el registre de la Seu Desconcentrada de Duanes i IE de Lleida, situada en la Ctra. N-145, km. 9, 25799 LA FARGA DE MOLS (Lleida) o en qualsevol altre registre de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, dirigit a l'oficina D25600.
L'incompliment dels requisits anteriors, o la no presentació de l'Annex II en el registre tal com s'indica anteriorment o la constitució del dipòsit fora dels terminis establerts per a ambdós casos, determinarà la pèrdua del dret a tenir part en la subhasta.
3.3. Els licitadors hauran de presentar les seves ofertes en sobre individual per cada lot i degudament tancat des de la data de l'anunci de la subhasta fins a les 13.00 hores del dia anterior a la celebració de la subhasta, en la forma i amb els requisits establerts en el punt 5.1. Aquestes ofertes, seran presentades en la Secretaria de la duana de La Farga de Moles, situada en la Ctra. N-145, km. 9 25799 LA FARGA DE MOLS (Lleida), o bé els farà arribar el licitador, pels seus propis mitjans, a aquesta duana.
Igualment es poden efectuar licitacions per al cas de segona licitació.
4. Examen dels lots
Els béns dipositats en la Duana de La Farga de Moles (Lleida) (Carretera Nacional 145, km 9), podran ser examinats pels interessats durant els dies 17, 18, 19 i 20 de novembre de 2025, de 9.00 hores a 13.00 hores, essent necessari sol·licitar CITA PRÈVIA trucant al telèfon 973 36 16 61.
5. Desenvolupament de la subhasta
5.1. Mesa de subhasta
La Mesa de subhasta estarà constituïda pel /el Tècnic Cap de Gestió de Duanes e IIEE de Lleida, o funcionari en qui delegui, en qualitat de president, i dos funcionaris de la Dependència que actuaran en qualitat de Vocal i secretari. Actuarà de veu pública l'empleat o funcionari de l'AEAT designat pel president de la mesa.
5.2. Sistema de licitacions
Cada licitació s'haurà presentat en sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat. A l'exterior del sobre s'indicarà únicament i exclusivament el nombre de lot pel qual es licita i la indicació “PRIMERA LICITACIÓ” i dins el sobre l'annex IV amb la indicació de la postura, nom i cognoms, raó social o denominació completa, NIF, domicili, telèfon i correu electrònic de contacte i nombre de lot pel qual es licita, quantitat en número i lletra i signatura de l'interessat o la seu representant degudament acreditat. No s'admetran licitacions que no cobreixin la taxació mínima de sortida. No s'admetran licitacions en sala.
Igualment es poden efectuar licitacions per al cas de segona licitació. La forma de ser procedent i els requisits seran els mateixos que els indicats per a la primera licitació, indicant a l'exterior del sobre únicament i exclusivament el nombre de lot pel qual es licita i la indicació “SEGONA LICITACIÓ”. No s'admetran licitacions que no cobreixin el 75% de la taxació mínima de sortida.
En acabar cadascuna de les licitacions s'anunciarà públicament l'adjudicatari, que el serà per haver ofert la màxima quantitat. En cas que coincideixin en la millor postura diverses de les ofertes presentades, es procedirà de la següent forma als efectes de licitar entre ells el lot:
-
Si tots els licitadors que coincideixin en la licitació es troben presents en la sala, es procedirà a atorgar tantes licitacions com siguin necessàries per adjudicar el lot al millor postora d'entre aquests licitadors i per un import superior al licitat inicialment.
-
Si no es troben presents en la sala tots els licitadors que coincideixin en la licitació, se'ls enviarà una comunicació als efectes de realitzar una nova licitació davant la Secció d'Expedients de la duana de La Farga de Moles, per un import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta comunicació. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postora.
-
Si d'entre els licitadors que coincideixin en la licitació, hagués presents i no presentis en la sala, als presents se'ls informarà mitjançant diligència de què , disposaran de deu dies hàbils a comptar del següent al de la celebració de la subhasta per presentar una nova licitació per un import superior al licitat inicialment; i amb els licitadors no presentis es procedirà de la forma indicada en la lletra b) anterior. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postora.
L'assistència presencial al sistema de licitacions quedarà condicionada a l'aforament de la sala en la que es desenvoluparà la subhasta.
En el cas de presentar-se postures en què existeixi discordança entre l'import expressat en forma numèrica i l'expressat en lletres, prevaldrà l'import expressat en lletres.
En el cas d'incompliment de les anteriors condicions es considerarà la licitació com NUL·LA.
S'adjunta model de licitació en l'Annex IV.
5.3. Segona licitació
En cas que no s'alieni la totalitat o una part dels béns en primera licitació, la mesa podrà acordar la celebració immediata d'una segona licitació i admetre licitacions que cobreixin el 75 per cent de la primera licitació. Per concórrer a la segona licitació serà necessari haver constituït dipòsit de garantia i presentació de l'Annex II, en els termes i condicions establertes en el punt 3.2 anterior, incompliment del qual determinarà la pèrdua del dret a tenir part en la subhasta. Queda exclòs de segona licitació el lot 51.
Conclosa la celebració de la subhasta pública, qualsevol persona podrà verificar en la Secció d'Expedients de la duana de La Farga de Moles l'import pel qual s'ha adjudicat cada lot en primera i segona licitació.
5.4. Adjudicació directa
Els lots que quedessin, si escau, definitivament deserts (excepte els lots 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 18, 19, 20, 51), s'adjudicaran mitjançant procediment d'adjudicació directa, sense preu mínim d'adjudicació, i que s'anunciarà en la pàgina web de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (www.aeat.es), on s'inclourà un annex amb la relació dels lots que han quedat sense adjudicar.
En aquest cas, les licitacions hauran de presentar-se en sobre tancat davant la Secció d'Expedients de la duana de La Farga de Moles, en el termini de DEU DIES HÀBILS a comptar de l'endemà de la data de la celebració de la Subhasta. Les licitacions hauran de contenir les mateixes dades i requisits que figuren en el punt 5.2 anterior, incompliment del qual determinarà la nul·litat de la licitació. En el tràmit d'adjudicació directa, no serà necessària la constitució de dipòsit previ.
Transcorregut el termini de presentació d'ofertes, en el termini màxim de CINC DIES HÀBILS, es reunirà la Mesa d'adjudicació directa per procedir a la verificació de les ofertes que s'haguessin presentat.
Conclosa la celebració de l'adjudicació directa, qualsevol persona podrà verificar en la Secció d'Expedients de la duana de La Farga de Moles l'import pel qual s'ha adjudicat cada lot en aquest tràmit.
Als adjudicataris se'ls notificarà l'adjudicació del lot corresponent, concedint-li el termini de QUINZE DIES a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta comunicació, per procedir al pagament del preu de la rematada. L'impagament del preu de rematada per l'adjudicatari en el termini establert, determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot. En aquest cas, el lot en qüestió serà objecte d'alienació en una propera subhasta.
5.5. Lots considerats expedició comercial
Els lots número 50 i 58, es consideraran expedició comercial, per la qual cosa qui resulti adjudicatari haurà de justificar davant la Mesa estar matriculat en l'epígraf corresponent de l'impost d'activitats econòmiques que li habiliti per a la compravenda dels béns que s'incloguin en el lot adjudicat, per al tractament d'aquests béns com residus, o bé per destinar els béns a fins educatius. L'incompliment d'aquest requisit determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot i de l'import del dipòsit constituït que correspongui a aquest lot.
5.6. Pagament del preu de la rematada
Els adjudicataris presents hauran d'ingressar en el compte núm. ES77 2100 0510 1502 0019 5409 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a CaixaBank, dins el termini de QUINZE DIES HÀBILS a comptar de l'endemà de la data de la celebració de la Subhasta, la diferència entre el dipòsit total constituït i el preu d'adjudicació, quedant obligats a rescabalar a l'Administració dels perjudicis que origini aquesta falta de pagament.
Als adjudicataris no presentis en la sala en el moment de la celebració de la subhasta pública se'ls notificarà l'adjudicació del lot corresponent, concedint-li el termini de DEU DIES HÀBILS a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta comunicació, per procedir al pagament del preu de la rematada.
L'impagament del preu de rematada per l'adjudicatari en els terminis establerts, determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot i de l'import del dipòsit constituït que correspongui a aquest lot. En qualsevol cas, el lot en qüestió podrà ser objecte d'alienació en una propera subhasta.
5.7. Serà per compte de l'adjudicatari
En el preu d'adjudicació dels béns, estaran inclosos els drets d'importació i altres impostos corresponents, llevat de l'Impost Especial sobre determinats mitjans de transport, havent de's abonar el seu import, si escau, en el moment de la matriculació del vehicle. En qualsevol cas haurà de satisfer-se la modalitat de Transmissions patrimonials de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats regulat en el Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre.
La totalitat de les càrregues i gravàmens de qualsevol classe, tipus o naturalesa (siguin d'un ens públic o privat), que recaiguin sobre les adjudicacions objecte de subhasta, o sobre qualsevol de les operacions físiques o jurídiques que puguin resultar.
Les despeses relatives a l'encunyació del número de bastidor dels vehicles adjudicats, obtenció dels facsímils, ITV, fitxes tècniques i fotografies necessàries, si s'escau, per a l'expedició de la matrícula dels vehicles de motor; així com els derivats de la regularització de l'alteració de les característiques originals de fabricació dels mateixos.
Els contenidors on es troben ubicades les mercaderies no formen part del lot i les despeses de transbord i retirada de les mateixes seran assumits pels adjudicataris.
5.8. Devolució de dipòsits
A partir de l'endemà de celebració de la subhasta, es procedirà a la devolució, per transferència bancària, els dipòsits que s'haguessin constituït, llevat dels pertanyents als adjudicataris, que s'aplicaran al pagament del preu de rematada.
5.9. Diligències d'adjudicació en subhasta
Així mateix, acabada la subhasta, es lliurarà als adjudicataris diligències d'adjudicació en subhasta dels béns i preus de rematada, als efectes tributaris que siguin procedents. En el seu cas, la diligència es podrà remetre per mitjans telemàtics.
5.10. Retirada dels béns adjudicats
Per retirar els lots adjudicats, s'hauran de presentar tots o alguns dels documents següents segons els casos davant la Secció d'Expedients de la duana de La Farga de Moles:
-
Resguard bancari d'ingrés del desemborsament pendent en el compte núm. ES77 2100 0510 1502 0019 5409 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a “La Caixa ”.
-
Acreditació de la matriculació de l'adjudicatari en l'epígraf corresponent de l'impost sobre activitats econòmiques que li habiliti per a la compravenda dels béns adjudicats.
-
Acreditació de la condició de centre autoritzat per al tractament de residus per als lots amb la indicació CAT.
-
Original i fotocòpia de la carta de pagament de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.
Acreditats els extrems anteriors, l'esmentada secció expedirà certificat de l'acta d'adjudicació en subhasta dels béns.
Les mercaderies adjudicades hauran de ser retirades dels llocs en què estiguin dipositades en el termini de VINT DIES HÀBILS a comptar de l'endemà de la data de celebració de la Subhasta, en horari de 09:00 h. a 13.00 h, havent de's presentar el certificat de l'acta d'adjudicació de béns en subhasta. Transcorregut aquest termini sense que les mercaderies hagin estat retirades, aquestes quedaran abandonades a favor de la Hisenda Pública, d'acord amb el que estableix la normativa en la matèria, sense que aquest abandonament concedeixi el dret a la devolució de l'import dipositat per a la seva adjudicació.
En el cas dels lots adjudicats per procediment d'Adjudicació Directa, el termini anterior començarà a comptar de l'endemà a la notificació d'aquesta adjudicació a l'interessat.
La retirada dels béns adjudicats es realitzarà havent d'aportar l'adjudicatari, si escau, els elements necessaris per al transport dels béns adjudicats (Ex.: grua per a retirada de vehicles, etc.).
6. Acceptació de condicions
La participació en la subhasta comporta l'acceptació de les condicions generals que regeixen la mateixa, que han quedat exposades en aquestes BASES, i de les altres condicions que pogués adoptar la Mesa durant de la Subhasta.
Una vegada finalitzada la subhasta no s'admetran reclamacions per part dels adjudicataris respecte a la qualitat o quantitat dels lots, llevat de per diferències sorgides entre el moment de l'adjudicació i el de la retirada, quedant a càrrec seu la prova d'aquelles diferències.