Subhasta 1-2025 Duana València
SUBHASTA 1/2025
Es comunica per a coneixement públic, que el proper dia 15 de juliol de 2025, a les 9.30 hores, en l'edifici de l'Administració de Duanes i IE de València-marítima, situat al carrer Moll de la Duana, s/n (46024 - València) es procedirà a la venda en subhasta pública de les mercaderies que figuren ressenyades en els fulls adjunts, ajustant-se el desenvolupament de la mateixa a les següents
BASES
1a.- RÈGIM JURÍDIC
Aquesta subhasta es realitzarà en aplicació del que estableixen els articles 198 i 199 del Reglament (UE) NÚM. 952/2013 del Parlament Europeu del Consell de 9 d'octubre de 2013 pel qual s'estableix el Codi Duaner de la Unió, els articles 247 a 250 del Reglament d'Execució (UE) 2015/2447 de la Comissió de 24 de novembre de 2015 pel qual s'estableixen normes de desenvolupament de determinades disposicions del Reglament (UE) núm. 952/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'estableix el Codi Duaner de la Unió, els articles 316 i següents i 419 al 423 de les Ordenances de Duanes, aprovades per Decret de 17 d'octubre de 1947, i se celebrarà de conformitat amb el que disposa el Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, i en la Llei 7/2012 de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
2a.- OBJECTE DE LA SUBHASTA
Aquesta subhasta té per objecte l'alienació de béns continguts en l'Annex I. La localització de les diferents ubicacions en els que aquests béns es troben dipositats es detalla en l'Annex II.
S'inclou en aquesta nova Subhasta mercaderia declarada deserta en la Subhasta 2/2023 (lots 3, 6, 13, 14 i 15). Aquesta mercaderia ha estat valorada novament, al 75% del valor de sortida de l'anterior subhasta.
3a.- LICITADORS
3.1. A excepció del personal adscrit a l'òrgan que va acordar l'alienació dels béns, dels taxadors, dels dipositaris i dels funcionaris directament implicats en el procediment d'alienació, podrà tenir part en la subhasta, per si o per mitjà de representant, qualsevol persona que posseeixi capacitat d'actuar conforme a dret i que no tingui per això impediment o restricció legal.
Qualsevol licitador haurà d'acreditar la seva identitat mitjançant presentació del seu DNI i, en el cas d'actuar com representant d'una altra persona, haurà d'acreditar tal condició de manera adequada.
3.2. Qualsevol licitador, per ser admès com a tal, haurà de constituir prèviament davant la Mesa de subhasta un dipòsit de garantia del 5 per 100 de la licitació oferta per ell mateix per a cadascun dels lots respecte dels que desitgi licitar. Aquests dipòsits es materialitzaran aportant, de la forma descrita en l'apartat 3.3, justificant de l'ingrés en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració tributària al BBVA, acompanyat de l'Annex III emplenat de forma completa i correcta amb totes les dades actuals (és a dir, si un licitador desitja licitar per més d'un lot, haurà de realitzar tants dipòsits com lots pels quals desitgi licitar). En l'esmentat ingrés en el compte bancari haurà de fer-se constar expressament el nombre de lot pel qual licitació i el NIF de l'interessat.
En realitzar el dipòsit, el licitador haurà de declarar si desitja que el seu dipòsit quedi reservat per al cas de què el millor postor de la subhasta no complís l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a aquests efectes conforme a l'assenyalat en l'apartat 5.7. Per fer-ho, haurà de marcar la casella corresponent en l'Annex III. De no marcar-se tal casella, s'entendrà que el licitador no desitja que el seu dipòsit quedi reservat.
3.3. Els licitadors hauran de presentar la seva oferta per a cada lot emplenant l'Annex IV i introduint-ho en sobre individual degudament tancat per cada lot respecte del que desitgin licitar. Les ofertes podran presentar-se des de l'anunci de la subhasta a la seu electrònica de l'AEAT (https://sede.agenciatributaria.gob.es) fins a les 13.00 hores del dia anterior a la celebració de la subhasta, en la forma i amb els requisits establerts en l'apartat 5.2. Aquestes ofertes seran presentades en el Registre General de l'Administració de Duanes i IE de València-marítima, situat al carrer Moll de la Duana, s/n (46024 - València). En aquest sentit, s'haurà de tenir en compte que els enviaments de la documentació efectuats mitjançant serveis de missatgeria hauran de ser rebuts en el referit Registre General amb anterioritat a la data i hora indicades prèviament.
El licitador haurà d'incloure en el sobre tancat, a més de la documentació esmentada en l'apartat 5.2, el justificant d'ingrés en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària al BBVA acompanyat de l'Annex III i Annex IV degudament emplenats conforme a l'assenyalat en els apartats anteriors.
Aquest mateix procediment s'utilitzarà per efectuar licitacions per al cas de segona licitació.
Les licitacions només es consideraran vàlides si els sobres presentats efectivament contenen tots i cadascun dels documents indicats en els paràgrafs anteriors. Altrament, la licitació es considerarà nul·la.
4a.- TRIBUTS
En el preu d'adjudicació dels béns, estaran inclosos els drets d'importació en el territori en què es trobin els béns i altres impostos corresponents, llevat de l'Impost Especial sobre determinats mitjans de transport, havent de's abonar el seu import, si escau, en el moment de la matriculació del vehicle. En qualsevol cas, haurà de satisfer-se la modalitat de Transmissions patrimonials de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats regulat en el Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre.
5a.- DESENVOLUPAMENT DE LA SUBHASTA
5.1. Mesa de subhasta
La Mesa de subhasta estarà constituïda per la Cap de la Dependència Regional de Duanes i II. EUA de l'AEAT a València, o persona pertanyent al funcionariat de l'AEAT en qui delegui, que ostentarà la Presidència de la Mesa; el Cap Regional Adjunt de l'Àrea de Gestió Duanera de l'AEAT a València, o persona pertanyent al funcionariat de l'AEAT en qui delegui, en qualitat de Vocal; i una altra persona pertanyent al funcionariat de
l'AEAT de l'Àrea de Duanes i II.EE, que actuarà com secretari o secretària. De veu pública actuarà la persona pertanyent al funcionariat de l'AEAT designada per la Presidència de la Mesa.
5.2 Sistema de licitacions
Les licitacions, que seran úniques per cada persona i lot, s'efectuaran per escrit, en sobre degudament tancat i conforme al model de licitació en l'Annex IV, amb la indicació de:
- nom i cognoms o raó social i NIF del licitador,
- nombre de lot pel qual es licita,
- import de la licitació en número i lletra i
- en cas que el licitador sigui persona física, signatura del licitador i còpia del seu document d'identitat (DNI, NIE o passaport en vigor),
- en cas que el licitador sigui persona jurídica, signatura del seu representant i còpia de la documentació que acrediti aquesta representació.
Cada licitació es presentarà en sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat. A l'exterior del sobre s'indicarà, únicament i exclusivament, el nombre de lot pel qual es licita, el NIF del licitador i la indicació “PRIMERA LICITACIÓ” i dins el sobre l' Annex IV amb els requisits anteriorment esmentats i el justificant d'ingrés del dipòsit, juntament amb l'Annex III.
No s'admetran licitacions que no cobreixin la taxació mínima de sortida.
Igualment es poden efectuar licitacions per al cas de segona licitació. La forma de ser procedent i els requisits seran els mateixos que els indicats per a la primera licitació, indicant a l'exterior del sobre, únicament i exclusivament, el nombre de lot pel qual es licita, el NIF del licitador i la indicació “SEGONA LICITACIÓ”. En la segona licitació, no serà necessari incloure novament el justificant d'ingrés del dipòsit ni l'Annex III llevat que no s'hagi efectuat primera licitació per al lot en qüestió.
No s'admetran licitacions en segona licitació que no cobreixin el 75% de la taxació mínima de sortida.
En el cas d'incompliment de qualsevol de les anteriors condicions es considerarà la licitació com NUL·LA.
En acabar cadascuna de les licitacions mitjançant obertura dels corresponents sobres s'anunciarà públicament l'adjudicatari, que el serà per haver ofert la quantitat més alta. En cas que coincideixin en la millor postura diverses de les ofertes presentades, es procedirà de la següent forma als efectes de licitar entre ells el lot:
- Si tots els licitadors que coincideixin en la licitació es troben presents en la sala, es procedirà a atorgar tantes licitacions com siguin necessàries per adjudicar el lot al millor postora d'entre aquests licitadors i per un import superior al licitat inicialment. Les licitacions seran verbals a la plana i es realitzaran en funció del preu de sortida del lot en qüestió:
- Fins a 600 €…………………….. de 50 en 50 €.
- De 601 a 3.000 €……………….. de 100 en 100 €
- De 3.001 a 6.000 €……………… de 200 en 200 €.
- De 6.001 a 10.000 €…………….. de 500 en 500 €.
- De 10.001 € d’ara endavant …………de 1.000 en 1.000 €.
- Si no es troben presents en la sala cap dels licitadors que coincideixin en la licitació, se'ls enviarà una comunicació als efectes de realitzar una nova licitació per un import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta comunicació. Aquesta licitació haurà de presentar-se conforme a l'assenyalat en l'apartat 3.3 d'aquestes Bases mitjançant la presentació d'un sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat en exterior del qual s'indicarà, únicament i exclusivament, el nombre de lot pel qual es licita, el NIF del licitador i la indicació “TERCERA LICITACIÓ”. A l'interior del sobre haurà d'incloure's el document de l'Annex IV degudament emplenat sense que sigui necessari realitzar un nou dipòsit concorde a la nova licitació. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postora.
- Si d'entre els licitadors que coincideixin en la licitació, hagués presents i no presentis en la sala, als presents se'ls comunicarà en el mateix moment que disposaran de deu dies hàbils a comptar del següent al de la celebració de la subhasta per presentar una nova licitació per un import superior al licitat inicialment; i amb els licitadors no presentis es procedirà de la forma indicada en la lletra b) anterior. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postora.
En cas que un licitador no presenti una nova licitació dins el límit temporal indicat en els paràgrafs b) o c) anteriors, s'entendrà que aquest licitador ha optat per retirar-se de la licitació.
L'assistència presencial al sistema de licitacions quedarà condicionada a l'aforament de la sala en la que es desenvoluparà la subhasta i a la sol·licitud prèvia d'assistència mitjançant el procediment assenyalat en l'apartat 8.
En el cas de presentar-se postures en què existeixi discordança entre l'import expressat en forma numèrica i l'expressat en lletres, prevaldrà l'import expressat en lletres.
5.3 Modificació o retirada de lots
La mesa es reserva el dret de modificar o retirar qualsevol lot abans o durant la subhasta i prèviament a les licitacions, així com de suspendre-la si hi ha indicis de confabulació, escassetat de licitadors o qualsevol causa que pugui redundar en perjudici del tresor.
5.4 Segona licitació
En cas que no s'alieni la totalitat o una part dels béns en primera licitació, la mesa podrà acordar la celebració immediata d'una segona licitació i admetre licitacions que cobreixin el 75 per cent de la primera licitació. Per concórrer a la segona licitació serà necessari haver constituït dipòsit de garantia i presentació de l'Annex III, en els termes i condicions establertes en el punt 5.2 anterior, incompliment del qual determinarà la pèrdua del dret a tenir part en la subhasta.
5.5 Devolució dipòsits
A partir de l'endemà de celebració de la subhasta, la Mesa tornarà per transferència bancària els dipòsits que s'haguessin constituït, llevat dels pertanyents als adjudicataris, que quedaran reservats com a garantia del compliment de l'obligació de satisfer la resta del preu d'adjudicació.
Així mateix, en cas que el licitador hagués manifestat seu desitjo de què el dipòsit quedés reservat per al cas de què el millor postor de la subhasta no complís l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a aquests efectes conforme a l'assenyalat en l'apartat 5.7, l'import del dipòsit quedarà retingut fins al compliment de l'obligació de satisfer el preu d'adjudicació per part de l'adjudicatari.
5.6 Acreditació de l'adjudicatari
A l'acte d'adjudicació en subhasta de qualsevol lot, l'adjudicatari haurà d'acreditar la seva personalitat amb l'exhibició del document d'identitat o un altre document i acreditar, també, la seva representació si actua per compte de tercers, essent-los exclusivament expedits a favor seu o del tercer representat, els certificats d'adjudicació del lot respectiu.
5.7 Desemborsament del preu de rematada
Els adjudicataris hauran d'ingressar en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració tributària al BBVA, dins els QUINZE DIES NATURALS següents al de la data de celebració de la Subhasta, la diferència entre el dipòsit constituït i el preu d'adjudicació. Els adjudicataris que no procedeixin d'aquesta manera perdran el dret d'adjudicació del lot i l'import del seu dipòsit, quedant obligats a rescabalar a l'Administració dels perjudicis que origini aquesta falta de pagament.
En cas d'impagament del preu de rematada per l'adjudicatari, la Mesa podrà optar per acordar l'adjudicació al licitador que, havent manifestat el seu desig de reservar el dipòsit per al cas de què el millor postor de la subhasta no complís l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a aquests efectes, hagués realitzat la segona oferta més elevada. En cas que hagués dues ofertes que complissin ambdós requisits, se'ls enviarà una comunicació als efectes de realitzar una nova licitació davant la Secretaria de la Dependència Regional anteriorment esmentada per un import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta comunicació conforme al procediment descrit en l'apartat 5.2.b). Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postora.
5.8 Actes d'adjudicació en subhasta
Complerts els requisits per a la retirada dels béns adjudicats en subhasta als que es refereix el aparado 5.10, s'entregarà als adjudicataris actes d'adjudicació en subhasta dels béns i preus de rematada, per a aquests efectes tributaris que siguin procedents.
5.9 Càrregues, gravàmens i unes altres despeses
Seran per compte de l'adjudicatari la totalitat de les càrregues i gravàmens de qualsevol classe, tipus o naturalesa (siguin d'un ens públic o privat), que recaiguin sobre les adjudicacions objecte de subhasta, o sobre qualsevol de les operacions físiques o jurídiques que poden resultar.
Seran per compte de l'adjudicatari les despeses relatives a l'encunyat del nombre de bastidor dels vehicles i embarcacions adjudicades, obtenció dels facsímils, ITV, fitxes
tècniques i fotografies necessàries, si escau, per a l'expedició de la matrícula dels vehicles de motor; els que s'hagin d'abonar als dipòsits on es trobin, si escau, dipositats, així com els derivats de la regularització de l'alteració de les característiques originals de fabricació dels mateixos.
Els contenidors on es poguessin trobar ubicades les mercaderies no formen part del lot i les despeses de transbord i retirada de les mateixes seran assumits pels adjudicataris.
5.10 Retirada dels béns adjudicats
Per retirar els lots adjudicats, prèviament s'hauran de presentar davant el Registre General de la Delegació de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària de València, situat al carrer Moll de la Duana, s/n (46024 - València) tots o alguns dels documents següents segons els casos:
- Resguard bancari d'ingrés del desemborsament pendent en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària al BBVA.
- Original i còpia de la carta de pagament de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats en cas que sigui procedent.
Acreditats els extrems anteriors, la Duana expedirà acta d'adjudicació en subhasta dels béns. Aquest document servirà de justificant per poder retirar les mercaderies del lloc en el que es trobin ubicades.
Els adjudicataris de lots que comportin despeses per la seva estada en dipòsit correran amb aquestes despeses des de l'endemà del lliurament del certificat d'adjudicació.
Els lots hauran de ser retirats en els VINT DIES NATURALS següents al de la notificació de l'acta d'adjudicació. Transcorreguts NORANTA DIES des de l'adjudicació sense que les mercaderies hagin estat retirades, aquestes podran incórrer en abandonament d'acord amb el que estableixen els apartats 6è i 7è de l'article 316 de les Ordenances de Duanes.
6a.- EXAMEN DELS LOTS
Les mercaderies a subhastar es troben dipositades en els llocs que figuren en cada lot i podran ser examinades pels interessats per comprovar la seva qualitat, quantitat i altres circumstàncies relacionades amb les mateixes durant el període del 30 de juny fins al 4 de juliol de 2025 ; durant els dies, horaris i conforme als requisits previs indicats en l' Annex II.
A aquests efectes, pel només fet de licitar es presumirà la conformitat dels interessats amb la mercaderia que constitueix cadascun dels lots, no acceptant-se cap reclamació posterior sobre aquests extrems.
7a.- RECLAMACIONS I ACCEPTACIÓ DE CONDICIONS
Una vegada finalitzada la subhasta no s'admetran reclamacions per part dels adjudicataris respecte a la qualitat, quantitat dels lots i altres circumstàncies relacionades amb els mateixos.
La concurrència a la subhasta mitjançant la presentació de licitacions en primera o segona licitació suposa l'acceptació de totes les condicions que regeixen la mateixa, tant les exposades en aquest anunci com les adoptades per la Mesa en la direcció de la subhasta.
Per a qualsevol consulta o aclariment sobre aquesta subhasta pública, pot contactar amb aquesta Dependència Regional de Duanes e IIEE València a través del següent correu electrònic:
Subastas.Aduana.Valencia@correo.aeat.es
8a.- GESTIÓ DE L'ASSISTÈNCIA
Per a l'assistència a la celebració de la subhasta (aforament limitat), és necessari la prèvia inscripció, mitjançant correu electrònic a Subastas.Aduana.Valencia@correo.aeat.es, indicant en l'assumpte “CITA SUBHASTA” i adjuntant còpia del rebut de presentació de la licitació obtingut conforme a l'assenyalat en l'apartat 3.3. La possibilitat d'assistència es confirmarà per correu electrònic a la bústia des del qual s'hagi presentat la sol·licitud.
Les sol·licituds d'assistència hauran de remetre's a l'adreça de correu electrònic indicada en el paràgraf anterior fins a les 13 hores del dia previ a la celebració de la subhasta. Qualsevol sol·licitud rebuda posterior a aquest límit temporal no es tindrà en compte.
S'hauran de seguir les instruccions d'accés establertes per la Dependència Regional de Duanes de València.