Consells Territorials per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària
Òrgans col·legiats integrats per quatre persones representants de l'Administració Tributària de l'Estat, una d'elles la persona titular de la Delegació Especial de l'Agència Estatal d'Administració Tributària / Delegació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a Ceuta i Melilla que el presideix, i quatre de la Comunitat Autònoma o de la Ciutat amb Estatut d'Autonomia de què es tracti.
Funcions:
Desenvolupen les següents funcions pel que fa a la gestió dels tributs cedits en el seu respectiu àmbit territorial, d'acord amb les directrius del Consell Superior per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària:
-
Coordinar la gestió dels esmentats tributs.
-
Analitzar i valorar els resultats de la seva aplicació.
-
Estudiar les propostes i adoptar les decisions que contribueixin a la millora de la seva gestió.
-
Formular a la direcció de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i a l'òrgan o entitat de la Comunitat Autònoma o Ciutat amb Estatut d'Autonomia competent en la gestió dels tributs cedits propostes orientades a la millora de l'adequació a la gestió dels mitjans disponibles.
-
Desenvolupar i concretar els programes inclosos en els plans de control tributari, així com dissenyar i planificar l'execució d'actuacions coordinades en determinats programes.
-
No obstant això, els Consells Territorials per a la Direcció i Coordinació de la Gestió Tributària de les Ciutats de Ceuta i Melilla no exerceixen aquestes funcions en tant no es produeixi la cessió de tributs.
-
Col·laborar en la gestió d'aquests tributs, especialment en la d'aquells de la qual aplicació afecti als recursos o activitat de l'altra Administració, i en la gestió recaptatòria de drets de la Hisenda Pública Autonòmica realitzada per comanda o conveni.
-
Analitzar els resultats dels plans d'objectius, així com ser informat periòdicament dels plans anuals d'objectius.
-
Adoptar acords en matèria d'intercanvi d'informació entre les Administracions estatal i autonòmica i analitzar el seu grau de compliment.
-
Decidir l'aplicació dels actes susceptibles de comanda de gestió entre l'Agència Estatal d'Administració Tributària i les Comunitats Autònomes i Ciutats amb Estatut d'Autonomia.
-
Proposar, rebre per al seu estudi i analitzar els projectes de convenis entre l'Agència Estatal d'Administració Tributària i l'Administració Tributària Autonòmica.
-
Aprovar els dictàmens que siguin procedents sobre la tributació aplicable en el cas de conflicte entre l'Administració General de l'Estat i les Comunitats Autònomes o Ciutats amb Estatut d'Autonomia en relació amb tributs o deutes tributaris incompatibles.
-
Adoptar acords encaminats a incentivar l'ús dels serveis telemàtics llocs a disposició dels contribuents per ambdues administracions.
-
Establir plans conjunts de formació sobre matèries relacionades amb la gestió dels tributs.