Què és el TOKEN i per a què serveix?
Informació sobre l'ús del TOKEN per a identificació en el canal telefònic
El TOKEN és una clau numèrica temporal de 6 xifres, que permet obtenir assistència o efectuar gestions a través del canal telefònic de l'Agència Tributària (excepte per a assistència telefònica de Campanya de Renda). Aquesta clau relaciona a la persona que pretén actuar a través d'un canal telefònic amb la persona física o jurídica a la que es refereix l'actuació.
Aquesta actuació pot realitzar-se tant en nom propi com en nom de tercers.
La sol·licitud d'un TOKEN es realitza en aquesta pàgina de la Seu electrònica, mitjançant la gestió "Obtenció de TOKEN d'identificació". Per accedir a aquesta gestió és necessari disposar d'un certificat electrònic o identificar-se a través del sistema eIDAS per a ciutadans d'un país de la UE , en aquest últim cas ha de disposar de DNI , NIE o NIF L o M. La vigència del TOKEN és d'una hora de durada des de la seva obtenció.
En cas que el TOKEN sol·licitat sigui per actuar en nom de tercers, és necessari que la persona sol·licitant disposi d'un certificat electrònic de representant o bé que consti en algun dels següents registres de l'Agència Tributària: Registre d'apoderaments o Registre de les successions i de les representacions legals de menors i incapacitats.