Salta al contingut principal
Memòria 2013

1.5.1. Portals web

L'Agència Tributària compta amb un portal d'Internet de caràcter informatiu  i amb una Seu electrònica, a què es pot accedir des de l'esmentat portal  per a la realització de tràmits en línia , que en la majoria de les ocasions requerirà identificació o autenticació per part dels ciutadans o de les diferents Administracions públiques.

Igual que ha vingut ocorrent en els últims anys, durant 2013, s'han produït notables avenços en l'àmbit de l'administració electrònica per fer més efectiu el dret dels ciutadans a relacionar-se per mitjans electrònics amb l'Agència Tributària.

La Llei 11/2007 va garantir a ciutadans, professionals i empreses l'exercici del dret a relacionar-se electrònicament amb les Administracions públiques i va establir la necessitat de crear seus electròniques per fer efectius aquests drets.

L'ús intensiu de les noves tecnologies de la informació i de les comunicacions ha estat des de la seva creació una constant a l'Agència Tributària, el que ha portat a disposar, avui dia, d'una autèntica “Agència Tributària electrònica” que va més enllà de les exigències de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i que constitueix el principal canal de relació de l'Agència Tributària amb els contribuents.

La Seu electrònica està revestida de condicions especials d'identificació, seguretat i responsabilitat, garantint al seu torn una informació veraç, actualitzada i completa.

La Seu electrònica de l'Agència Tributària no només permet consultar en línia l'estat de tramitació dels procediments en els que s'és interessat i obtenir còpia dels documents a través de l'apartat “Els meus expedients”, sinó que, a més,  ofereix la possibilitat de realitzar gairebé la totalitat dels tràmits, que inclou l'accés al registre electrònic, un inventari de tots els procediments, serveis i tràmits que es poden realitzar electrònicament, com ara presentar declaracions i autoliquidacions, sol·licituds, al·legacions o comunicacions, aportar documents i justificants, efectuar pagaments, sol·licitar i descarregar certificats tributaris, etc.

Així mateix, s'han produïda novetats normatives que han suposat modificacions en la forma de  presentació dels principals impostos, en els sistemes d'identificació, autenticació i signatura, en el pagament dels deutes tributaris, en les notificacions electròniques i en l'organització dels tràmits disponibles en la Seu electrònica.

Annexos:

Evolució de les visites als portals web de l'Agència Tributària Evolució de les declaracions de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques presentades per Internet