Salta al contingut principal
Memòria 2013

4.1.2. Intercanvi d'informació amb altres administracions públiques

A vegades, els convenis que l'Agència Tributària subscriu amb unes altres Administracions públiques tenen en compte, no només la cessió d'informació, sinó també l'obtenció de la mateixa en poder d'aquelles Administracions sobre béns, drets, rendes o activitats dels contribuents. La informació així captada permet millorar els serveis oferts al contribuent per afavorir el compliment voluntari de les seves obligacions fiscals i, sobretot, la lluita contra el frau fiscal.

Entre els convenis d'intercanvi d'informació destaquen els subscrits per l'Agència Tributària amb les Comunitats Autònomes de règim comuna, les Hisendes forals, la Direcció General del Cadastre, la Tresoreria General de la Seguretat Social, la Inspecció de Treball, la Direcció General de Trànsit i el Consell General del Notariat  i Registradors, entre d'altres.

Fruit d'aquesta col·laboració, l'Agència  va rebre durant 2013 informació rellevant per a l'acompliment de les seves funcions. Així, del TGSS es va rebre el cens d'empreses i treballadors, fitxers de cotitzacions d'autònoms o informació mensual dels models TC1; de la Direcció General del Cadastre es  van rebre els padrons d'immobles de naturalesa urbana, rústica i de característiques especials, a més de les operacions immobiliàries registrades en Notaries i Registres de la Propietat; de la Direcció General de Trànsit es rep setmanalment informació sobre altes, baixes i transmissions de vehicles; i, a més,  el Banc d'Espanya remet mensualment operacions de comptes a l'estranger, trànsit de divises i préstecs entre residents i no residents.

Així mateix, l'Agència Tributària va subministrar durant 2013, a les Comunitats Autònomes de règim comuna més de 91 milions de registres relatius als Impostos sobre el Patrimoni, Activitats Econòmiques i Determinades Mitjans de Transports (matriculació), així com les variacions produïdes durant aquell període en el Cens únic de contribuents. Per part seva, les Comunitats Autònomes han subministrat 2 milions de registres de l'Impost sobre Successions i Donacions i de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.

A més, l'Agència Tributària va subministrar a les quatre Hisendes forals més de 42 milions de registres el 2013 i va rebre d'aquestes 11 milions. En ambdós casos, la informació intercanviada es refereix a les declaracions informatives presentades en els seus respectius àmbits de competència.

Igualment, es va seguir impulsant l'adhesió de les Entitats Locals als quatre Convenis de col·laboració subscrites entre l'Agència Tributària i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies. Així, a 31 de desembre de 2013, es trobaven adherides al Conveni de subministrament d'informació 1.541 entitats locals, 848 al Conveni d'intercanvi d'informació tributària i col·laboració en la gestió recaptatòria, 30 al Conveni de recaptació executiva i 182 al Conveni de presentació telemàtica. Les adhesions a aquests Convenis durant 2013 han estat: 44 entitats locals al Conveni de subministrament, 49 al Conveni d'intercanvi, 9 al de recaptació executiva i 2 al Conveni de presentació telemàtica.

Finalment, l'Agència Tributària col·labora també en la gestió recaptatòria de la Tresoreria General de la Seguretat Social, Comunitats Autònomes i Entitats Locals mitjançant el subministrament d'informació sobre comptes bancaris i fons d'inversió i l'embargament de devolucions tributàries a favor de contribuents que tinguin deutes en període executiu amb les esmentades Administracions. En aquest sentit, es van subministrar més de 43 milions de registres de comptes bancaris i fons d'inversió i s'han embargada devolucions gestionades a l'Agència Tributària per un import de 231,7 milions d'euros que es van transferir a les arques de les Administracions esmentades anteriorment.

Annex: Subministraments d'informació. Administracions públiques