2.4. Agència Tributària electrònica
Durant 2014, l'Agència Tributària ha continuat dedicant esforços des de totes les seves àrees per avançar en la construcció d'una Agència Tributària electrònica.
Per aconseguir aquell objectiu, l'Agència Tributària compte, entre altres recursos, tant amb un portal d'Internet de caràcter informatiu, com amb una Seu electrònica per a la realització de tràmits en línia accessible.
Des de la seva creació, l'ús intensiu de les noves tecnologies de la informació i de les comunicacions ha estat una constant que ha portat a disposar, avui dia, d'una autèntica “Agència Tributària electrònica” que va més enllà de les exigències de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics i que constitueix el principal canal de relació amb els contribuents.
La Seu electrònica està revestida de condicions especials d'identificació, seguretat i responsabilitat, responent de la integritat, veracitat i autenticitat de la informació i dels serveis relatius a la pròpia Agència Tributària als que pot accedir-se. No només permet als interessats consultar en línia l'estat de tramitació dels procediments i obtenir còpia dels documents a través de l'apartat “Els meus expedients” sinó que, a més, ofereix la possibilitat de realitzar gairebé la totalitat dels tràmits procedimentals, que inclouen, entre d'altres, l'accés al registre electrònic, un inventari de tots els procediments, serveis i tràmits que es poden realitzar electrònicament, com ara presentar declaracions i autoliquidacions, sol·licituds, al·legacions o comunicacions, aportar documents i justificants, efectuar pagaments, sol·licitar i descarregar certificats tributaris, etc.
Un exemple rellevant de l'ús pels contribuents de les noves tecnologies es manifesta en el següent gràfic de l'Annex:
Gràfic núm. 11. Evolució de les visites (pàgines visitades) als portals web de l'Agència Tributària (Annex)Així mateix, en l'apartat 4.3. d'aquesta Memòria es desenvolupa els serveis prestats per mitjans electrònics.