Salta al contingut principal
Memòria 2014

4.4.1. Cessió d'informació

L'Agència Tributària cedeix informació des de fa anys i de forma cada vegada més notable a unes altres Administracions públiques perquè aquestes puguin exercir les funcions que tenen encomanades i prestar al ciutadà de la manera més eficient els serveis públics per als quals són competents. Aquella cessió d'informació requereix, amb caràcter general, el previ consentiment de l'interessat.

La informació tributària així proporcionada a uns altres organismes públics, a més d'estalviar als ciutadans milions de desplaçaments anuals per sol·licitar certificats tributaris i reduir els temps de tramitació i els costos de gestió de les Administracions, ha contribuït a evitar i combatre fraus en l'obtenció de prestacions socials, subvencions o ajuts públiques.

Com a conseqüència dels convenis de cessió d'informació a unes altres Administracions, l'Agència Tributària ha atès, durant 2014, a prop de 61,5 milions de peticions d'informació relativa a l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (la meitat aproximadament del Ministeri de Sanitat) i més de 6 milions de certificats d'estar al corrent d'obligacions tributàries.

Així mateix, l'Agència Tributària subministra informació als Jutjats, Tribunals o membres del Ministeri Fiscal. La informació es facilita per les Oficines de Comunicació amb els Tribunals de les Delegacions de l'Agència, segons l'àmbit territorial de l'òrgan judicial peticionari o pel Gabinet del Director General si són òrgans judicials amb competència en tot el territori nacional. Dades sobre sol·licituds d'informació es faciliten en el quadre núm. 34 de l'Annex.