2.4. Agència Tributària electrònica
Des de la seva creació, l'Agència Tributària ha estat pionera en el camp de l'administració electrònica, i l'ús intensiu de les noves tecnologies de la informació i de les comunicacions ha estat una constant que ha portat a disposar, avui dia, d'una autèntica “Agència Tributària electrònica”. Durant 2015 l'Agència Tributària ha continuat dedicant esforços per millorar els serveis que presta per mitjans electrònics.
L'Agència Tributària compte per aconseguir-ho, entre altres recursos, tant amb un portal d'Internet de caràcter informatiu, com amb una Seu electrònica per a la realització de tràmits en línia.
La Seu electrònica està revestida de condicions especials d'identificació, seguretat i responsabilitat, responent de la integritat, veracitat i autenticitat de la informació i dels serveis relatius a la pròpia Agència Tributària als que pot accedir-se. No només permet als interessats consultar en línia l'estat de tramitació dels procediments i obtenir còpia dels documents a través de l'apartat “Els meus expedients” sinó que, a més, ofereix la possibilitat de realitzar gairebé la totalitat dels tràmits procedimentals, que inclouen, entre d'altres, l'accés al registre electrònic, un inventari de tots els procediments, serveis i tràmits que es poden realitzar electrònicament, com ara presentar declaracions i autoliquidacions, sol·licituds, al·legacions o comunicacions, aportar documents i justificants, efectuar pagaments, sol·licitar i descarregar certificats tributaris, etc.
El canal electrònic s'ha convertit en el més utilitzat en les relacions amb els contribuents i, donada la seva importància estratègica, l'Agència Tributària duu a terme una avaluació permanent dels serveis telemàtics per anar emprenent millores contínues en funció de les necessitats i demandes dels contribuents. Per optimitzar l'experiència dels usuaris, s'aborden iniciatives destinades a simplificar l'ús de la tecnologia i a facilitar la tramitació de tots els procediments mitjançant la creació de serveis avançats.
Un exemple rellevant de l'ús pels contribuents de les noves tecnologies en la seva relació amb l'Agència Tributària és el nombre de visites als portals web de l'Agència Tributària, que el 2015 va assolir la xifra de 1.527.421.540, incloent els accessos a les pàgines intermèdies de les pròpies aplicacions de l'Agència.
D'altra banda, en l'apartat 4.3. d'aquesta Memòria es desenvolupen els serveis prestats per mitjans electrònics.