Salta al contingut principal
Memòria 2015

4.2.7. Campanyes institucionals

L'Agència Tributària va realitzar, durant l'exercici 2015, una campanya informativa i una campanya de sensibilització contra el frau:

  • Igual que l'any anterior, la campanya informativa es va plantejar amb l'objectiu d'informar sobre la cita prèvia ; el lema escollit va ser “Amb cita prèvia el primer ets tu ”; i el mitjà de realització va ser la ràdio.
  • Quant a la campanya de sensibilització contra el frau, aquest any es va crear una nova i a més es va emetre la peça creativa de l'any anterior:
    • La nova campanya està basada en la idea creativa de "la cadena de favors", amb el lema "Contribuïm per rebre ". Es pretén conscienciar al ciutadà per al correcte compliment de les obligacions tributàries, promovent la responsabilitat cívica; destacant la relació existent entre els ingressos rebuts pels impostos i la despesa pública. El concepte “cadena de favors” s'inicia amb la frase “Si no fora per Juan, Ana no podria portar a la seva filla al col·legi…” reforçant-se, en cada baula, la idea de què l'actuació de cadascun de nosaltres repercuteix en els altres i al contrari. Es va emetre en les principals cadenes de televisió, ràdio i a Internet, a més d'en els principals mitjans escrits i digitals. El seu període d'emissió va ser del 27 de maig al 30 de juny de 2015.
    • En la  campanya de l'any anterior el lema escollit va ser “El que defraudes tu, el paguem tots ”; els mitjans de difusió van ser la televisió, ràdio i Internet; i el període de realització es va estendre des del 6 de juliol fins al 15 de juliol de 2015. El frau es va plantejar com un comportament incívic i egoista que repercuteix negativament en els altres: la insolidaritat d'un que defrauda, enganya i perjudica a la resta.