Salta al contingut principal
Memòria 2017

Llei de transparència

El 10 de desembre de 2013 es va publicar la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bona govern, amb entrada en vigor prevista per a un any després. L'Agència Tributària, seguint el que preveu la Llei, va crear la Unitat gestora del dret d'accés a la informació pública (UDAI), que, fins a 31 de desembre de 2017, va rebre 297 sol·licituds d'informació, de les quals va reenviar a uns altres organismes 18 i va tramitar 279, respecte de les que va concedir 129 (48 d'elles parcialment); va denegar 86; va inadmetre 59; va haver desistiment del sol·licitant en 2 sol·licituds i va arxivar d'altres 3.

De les 297 sol·licituds resoltes, van ser objecte de reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG) 39 d'elles, resultant 12 estimades, 6 estimades parcialment, 14 desestimades, 3 no admeses per extemporànies i 4 suspeses en el termini per dictar resolució.

De l'anàlisi d'aquestes sol·licituds es dedueix que no existeixen preguntes que es repeteixen periòdicament. Entre els temes rellevants estan els relatius a recursos humans, a contractes, subhastes, licitacions, lluita contra el frau i estadístiques tributàries.