Salta al contingut principal
Memòria 2018

4.3.4. Subministrament immediat d'informació (SII)

L'1 de juliol de 2017 va començar a aplicar-se un sistema de gestió de l'IVA, basat en el Subministrament Immediat d'Informació (SII). Aquest sistema, obligatori per a determinats contribuents i opcional per a la resta, va suposar una transformació radical en la tramitació de l'impost, tant des del punt de vista de l'assistència com del control.

L'1 de juliol de 2018 es va abordar un canvi a la versió 1.1, que incorpora nous tractaments per a casos específics de l'impost i inclou algunes millores tècniques, per exemple, oferint més informació en la resposta, facilitant així el seu tractament per part dels contribuents.

Altres novetats del sistema són les següents:

  • opcions de consulta per fer més concretes les relacions de factures seleccionades. Això possibilita la selecció de les factures per a les quals ha variat el seu estat de contrast (la informació de contrast de la factura, que compara la factura emesa per un proveïdor amb la rebuda pel seu clienta).

  • opcions de descàrrega massiva de les dades de les factures;

  • amb la incorporació dels nous SII Forals, es continua augmentant la interacció d'aquests sistemes amb el propi de l'Agència Tributària.

El 2018 s'han ampliat i millorat els dos nous serveis d'ajuda que es van posar en funcionament el 2017 (calculadora de terminis i l'assistent virtual), implantant-se un nou servei: el localitzador de serveis.