Salta al contingut principal
Memòria 2022

4.1.3. Assistència a persones amb discapacitat i majors

Amb l'objectiu de què la tasca d'informació i assistència prestada per l'Agència Tributària arribi a tots els contribuents, s'ha considerat necessari incidir en l'atenció a determinats col·lectius que poden tenir més dificultats per a l'accés a la mateixa. Així, l'Agència Tributària ha signat el 19 de desembre de 2022 un protocol amb la Plataforma de Majors i Pensionistes que té per objecte establir les pautes bàsiques per facilitar l'assistència a la gent gran, impulsant actuacions que els assegurin una informació completa i actualitzada respecte als seus drets, així com la prestació del suport i assessorament precisos en el compliment de les seves obligacions tributàries.

Així mateix, l'Agència Tributària té subscrit, des de l'any 2004, un Conveni de col·laboració amb el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) i amb la Fundació ONCE. En el marc d'aquest Conveni s'aprova, d'acord amb aquestes entitats, un Pla Anual d'Assistència a les Persones amb Discapacitat en l'àmbit de l'Agència Tributària. En aquest pla s'inclouen actuacions d'informació i assistència, accessibilitat en el web i en les oficines, accions de formació tendents a sensibilitzar als funcionaris de l'Agència Tributària amb les necessitats d'aquest col·lectiu, etc. Durant 2022, s'han complert, pràcticament, la totalitat de les previsions incloses en el Pla Anual.

A més, l'any 2022 s'ha continuat atenent la demanda d'informació estadística de les Associacions signants del Conveni, amb la publicació estadística referida a les dades d'IRPF 2020 del conjunt de persones amb discapacitat. El compromís de l'Agència Tributària, en relació amb aquest col·lectiu, és mantenir aquesta publicació en períodes successius, incrementant la sèrie de publicacions estadístiques per impostos contingut del qual està accessible en la pàgina web de l'Agència Tributària.

En el Quadre núm. 22. Accessibilitat als edificis de l'Agència Tributària  (Annex) es mostra la situació durant l'exercici 2022.

S'han comptabilitzat únicament els immobles que figuren en els annexos I (Delegacions Especials i Delegacions de l'Agència Tributària) i annex II (Administracions de l'Agència Tributària) de la Resolució de 13 de gener de 2021, de la Presidència de l'Agència Tributària, per la qual s'estableix l'estructura i organització territorial de l'Agència Tributària (BOE de 14 de gener).

L'accessibilitat assoleix al 99,22% dels edificis (99,98% en entrada principal, més el 8,24% en entrada alternativa). Els edificis amb lavabos adaptats representen un 80,39% del total. Quant a ascensors, convé aclarir que hi ha 46 immobles activitats de les quals es desenvolupen en una única planta, i per tant no resulta necessari disposar d'ascensor.