Salta al contingut principal
Memòria 2022

4.1.7. Llei de transparència

El 10 de desembre de 2013 es va publicar la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bona govern, amb entrada en vigor prevista per a un any després. L'Agència Tributària, seguint el que disposa la Llei, va crear la Unitat gestora del dret d'accés a la informació pública (UDAI).

Durant 2022, l'Agència Tributària va resoldre 204 sol·licituds d'informació, de les quals va reenviar a uns altres organismes 3 i va tramitar 201, respecte de les que va concedir 108 (47 d'elles parcialment); va denegar 8 e va inadmetre 84, havent desistiment del sol·licitant en 1 sol·licitud.

D'aquelles 204 sol·licituds resoltes el 2022, van ser objecte de reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG) 39 d'elles, resultant 10 estimades, 6 estimades parcialment, 7 estimades per motius formals, 5 desestimades, 2 no admeses, 2 arxivades i 7 resolucions reclamades sobre les quals el CTBG encara no s'havia pronunciat a 31 de desembre de 2022.

De l'anàlisi d'aquestes sol·licituds s'observa que existeixen preguntes que es repeteixen periòdicament, en especial sobre temes estadístics. Entre els temes més rellevants objecte de les sol·licituds, destaquen els relatius a recursos humans, contractes, licitacions, lluita contra el frau i estadístiques tributàries.