Intervinguts gairebé 15 quilos de cocaïna en l'aeroport Madrid-barajas
-
La cooperació duanera internacional entre Espanya i França ha possibilitat l'operació, que ha acabat amb dues detencions després de la pràctica d'una entrega controlada de la droga sota control judicial
29 de maig de 2026.- La Unitat d'Anàlisi de Riscos (UAR) de l'Aeroport Adolfo Suarez Madrid-Barajas, equip conjunt format per funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària i agents de la Guàrdia Civil, ha intervingut en l'aeroport Madrid-barajas gairebé 15 quilos de cocaïna. A més, s'ha detingut a dues persones com responsables dels fets en una entrega controlada de la droga. L'operació ha estat possible gràcies a la cooperació duanera internacional entre Espanya i França.
La intervenció va començar el passat 7 de maig, quan la Unitat d'Anàlisi de Riscos de l'Aeroport Adolfo Suarez Madrid-Barajas, va rebre informació de les autoritats duaneres franceses sobre el contingut de les maletes de dos passatgers rumb Madrid i amb origen Lima. En l'escala que els passatgers van realitzar a París, les autoritats franceses van detectar a l'interior dels equipatges facturats d'aquests passatgers una substància que va donar positiu a cocaïna en el test de droga.
Rebut l'avís i realitzades les gestions pertinents, es va dur a terme un operatiu per a la identificació i seguiment dels dos passatgers implicats. Una vegada confirmada la seva arribada a Madrid, es va presenciar la reclamació de l'equipatge i es va comparar el seu registre en un hotel als afores de la ciutat.
Sol·licitada l'entrega vigilada internacional, en el moment de l'arribada de les maletes es va organitzar l'operació de l'entrega controlada.
Muntat el dispositiu conjunt el matí següent, funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària i de la Unitat Fiscal i Fronteres de Madrid de la Guàrdia Civil van procedir a l'entrega controlada de l'estupefaent i a la pràctica de la detenció dels dos passatgers. Ambdós van ser llocs a continuació a disposició judicial. L'atestat policial va ser presentat davant l'autoritat judicial el dia 10 de maig, certificant la captura de gairebé 15 quilos de cocaïna.
Es troben disponibles per a la seva descàrrega imatges de l'operatiu en aquest enllaç.