Novetats publicades a l'INFORMA 2026
Saltar índex de la informacióNovetats publicades a l'INFORMA durant el mes d'abril
149300 - INDEMNITZACIÓ PER ACUDIR A LA VÍA JUDICIALLa indemnització es qualifica d'un guany patrimonial a integrar en la base imposable general i es poden deduir de la seva quantia les despeses en què s'hagi incorregut amb motiu del plet, fins al límit de la quantitat percebuda. No obstant això, si aquelles despeses ja s'han deduït prèviament dels rendiments del treball, dins el límit anual de 300 euros, no poden tornar a deduir-se.
149301 - EXTINCIÓ SOCIETAT. IMPUTACIÓ TEMPORAL PÈRDUAL'extinció d'una societat genera un guany o pèrdua patrimonial per als socis, calculada com la diferència entre el valor de mercat de la quota de liquidació i el valor d'adquisició de la participació. Aquesta pèrdua s'imputa al període impositiu en què es dicta l'acte judicial d'extinció i s'integra en la base imposable de l'estalvi.
149302 - PREMI PER TREBALL FI DE GRADOEl premi per treball de fi de grau es qualifica de rendiment d'activitat econòmica professional al no existir cessió de drets de propietat intel·lectual. En considerar-se obtingut de forma notòriament irregular en el temps, li resulta aplicable la reducció del 30% prevista en el Reglament de l'IRPF.
149413 - EMPRESA A GIBRALTARNo resulta aplicable l'exempció prevista en la lletra p) de l'article 7 de la Llei de l'IRPF pel que s'ha percebut del treball desenvolupat a Gibraltar, atès que es manté en la llista de jurisdiccions no cooperatives, conforme a l'Ordre HFP/115/2023, de 9 de febrer, per la qual es determinen els països i territoris, així com els règims fiscals perjudicials, que tenen la consideració de jurisdiccions no cooperatives.
149417 - VENDA HABITATGE HABITUAL PER TRASLLAT LABORALA l'efecte de l'exempció per reinversió, es considera que el contribuent transmet el seu habitatge habitual quan la mateixa constitueixi la seva residència habitual en el moment de la transmissió o l'hagi estat en qualsevol dia dels dos anys anteriors. El trasllat per motius laborals no és una excepció al compliment d'aquest termini.