Calendari d'implantació
Informa't de les principals dates per a la seva implantació
L'aplicació efectiva de l'obligació de factura electrònica entre empresaris establerts a Espanya està condicionada a la data d'entrada en vigor de l'Ordre del Ministeri d'Hisenda que regula la solució pública de facturació electrònica.
L'Ordre HAC/1028/2026, de 2 d'octubre, per la qual es regula la solució pública de facturació electrònica, va entrar en vigor el dia 6 d'octubre de 2026.
D'acord amb el que disposa la disposició final tercera del Reial decret 238/2026, de 25 de març, el 6 d'octubre de 2026 és la data a partir de la qual comencen a computar els terminis legals i reglamentaris per a la seva aplicació, amb el calendari següent:
-
L'obligació d'emetre i rebre factura electrònica obligatòria serà exigible:
-
Als 12 mesos (6 d'octubre de 2027), per a grans empresaris i professionals, aquells volum d'operacions del qual a l'efecte de l'IVA hagi excedit 8 milions d'euros durant l'any natural immediatament anterior.
Durant els primers 12 mesos hauran d'acompanyar les factures electròniques que emetin amb un document en format PDF que garanteixi la seva llegibilitat per a la resta d'empresaris i professionals.
-
Als 24 mesos (6 d'octubre de 2028), per a la resta d'empresaris i professionals.
-
-
L'obligació de comunicar l'estat de les factures i dels pagaments serà exigible:
-
Als 12 mesos (6 d'octubre de 2027), per a grans empresaris i professionals, aquells volum d'operacions del qual a l'efecte de l'IVA hagi excedit 8 milions d'euros durant l'any natural immediatament anterior.
-
Als 24 mesos (6 d'octubre de 2028), per a la resta d'empresaris i professionals que siguin persones jurídiques o entitats.
-
Als 36 mesos (6 d'octubre de 2029), per a la resta d'empresaris i professionals que siguin persones físiques o entitats en règim d'atribució de rendes.
-
-
Plataformes privades d'intercanvi
Les plataformes privades de facturació electrònica (intercanvi de factures, interconnexió, etc.) tindran obligacions específiques regulades en el Reial decret que s'aplicaran als 12 mesos després d'aquella mateixa ordre ministerial. Per tant, aquestes obligacions els resultaran d'aplicació a partir del 6 d'octubre de 2027.