Salta al contingut principal

L'Agència Tributària rep el "Premi Ciutadania a les bones practiques en els Serveis Públics" per l'Esborrany de la Declaració d'IRPF

L'ha concedit l'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat dels Serveis, dependent del Ministeri de la Presidència

L'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i de la Qualitat de Serveis, dependent del Ministeri de la Presidència, ha atorgat a l'Agència Tributària el "Premi Ciutadania a les bones practiques en els Serveis Públics 2008", un dels premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública 2008, per l'esborrany de la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones físiques (IRPF).

L'acte d'entrega de premis s'ha celebrat avui a les 13 hores en la sala de Conferències de l'Institut Nacional d'Administracions Publiques, i va estar presidit per La senyora Mercedes Elvira Palacio de Tascón, secretari de l'Estat de la Funció Pública, La senyora María Luisa Carcedo Roces, presidenta de l'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat dels Serveis i El senyor Juan Luis Martín Cuesta, president del comitè executiu de la Fundació Iberoamericana de Gestió de Qualitat. Don Fernando Díaz Yubero, director del Departament d'Organització, Planificació i Relacions Institucionals de l'Agència Tributària, va recollir el premi, que es troba en la seva setena edició.

Amb el premi "Ciutadania a les bones pràctiques en els Serveis Públics" es pretén reconèixer aquelles practiques amb un important impacte social en la ciutadania. En concret, es premia l'esborrany per la solidesa d'ús d'informació multicanal, per la magnitud del seu impacte en la ciutadania, per la millora en el temps que ha tingut i per la contribució a la comoditat del ciutadà en el compliment de les seves obligacions tributàries.

L'Esborrany de la declaració d'IRPF és un servei d'ajuda mitjançant el qual s'informa els declarants tota la informació rellevant a l'efecte de confecció de la declaració d'IRPF que l'Agència Tributària té en les seves bases de dades. S'utilitzen les dades de què es disposa en el sistema d'informació sobre les circumstàncies personals i familiars del contribuent i la informació aportada per tercers en declaracions informatives.

Des de la campanya de 2003 a la de 2008 s'han confeccionat 45 milions d'esborranys. És la culminació d'una estratègia de servei d'ajuda en el compliment de les obligacions fiscals al ciutadà. A més, és un projecte en el que participen tots els departaments de l'Agència Tributària, unes altres administracions públiques i la societat a través dels col·laboradors socials i agents econòmics.

Segons dades de la pròpia Agència Tributària, el 95 per cent dels contribuents que reben l'esborrany declaren la seva intenció de rebre-ho en el futur. I un 90 per cent el recomanen a uns altres contribuents. La valoració mitjana de l'esborrany per part dels contribuents és d'un 8 sobre 10.