Salta al contingut principal

La nova 'APP' de l'Agència Tributària permetrà a més de 4.850.000 contribuents presentar la seva declaració de la Renda 'en un clic'

Anticipació de serveis d'assistència de Renda 2017

  • La nova aplicació mòbil, que des d'avui es pot descarregar, permet sol·licitar ja i emmagatzemar el número de referència, així com consultar les dades fiscals i, des del 4 d'abril, presentar declaracions
  • A través de missatges ‘push’, els contribuents podran conèixer que s'ha emès la seva devolució i rebre informació que podran emmagatzemar en la pròpia APP
  • Els contribuents que l'any passat van confirmar sense canvis la seva Renda en una oficina de l'AEAT, rebran des d'avui una carta amb les dades fiscals, la casella 450 per obtenir el número de referència i informació sobre el pla ‘Li Truquem’ de confecció telefònica de declaracions mitjançant trucades al contribuent

15 de març de 2018.- L'Agència Tributària posa des d'avui a disposició dels contribuents una nova aplicació mòbil que, a partir del proper 4 d'abril, permetrà presentar la Renda 2017 ‘en un només clic’ per a les declaracions més senzilles (s'estima un col·lectiu de beneficiaris de com a mínim 4.850.000 contribuents) i també serà una potent eina d'assistència per a la resta de declarants, en facilitar l'obtenció del número de referència, la visualització de les dades fiscals i la recepció de missatges ‘push’ amb informació d'interès com el moment de l'emissió de la seva devolució.

S'estima que, potencialment, la nova ‘APP’ podrà ser descarregada en més de 44 milions de telèfons mòbils, permetent als contribuents accedir als serveis de l'Agència Tributària des de qualsevol ubicació i en qualsevol moment, amb la qual cosa se simplifica als ciutadans la gestió dels seus tràmits més freqüents.

L'APP està disponible des d'avui en els ‘markets’ de Google i Apple per a tots els telèfons mòbils (i tauletes, si escau) que funcionin amb Android e iOS. Addicionalment, per raons de seguretat, la seva utilització per a serveis personalitzats com la gestió i presentació de declaracions de Renda exigeix que el terminal compti amb un sistema de bloqueig de pantalla activat.

Una vegada descarregada l'aplicació, per accedir als serveis personalitzats el contribuent haurà d'identificar-se mitjançant el número de referència, que es podrà obtenir per tres vies: amb la casella 450 de la declaració de l'any anterior, el NIF i la seva data de validesa; o bé mitjançant ‘Clau PIN’ o certificat electrònic. A continuació, li apareixerà el número de referència – que quedarà emmagatzemat en l'aplicació per a usos posteriors – i podrà acceptar la recepció de missatges ‘push’ en l'APP.

Presentació ‘en un clic’

En el cas de les declaracions més senzilles, aquelles en les quals l'Agència disposa d'informació suficient per a la seva presentació directa, els contribuents, una vegada que verifiquin les dades, podran presentar la Renda en un només clic.

Per a aquestes declaracions, si el contribuent vol fer alguna modificació, o incorporar alguna dada addicional, l'APP li ofereix l'opció en el propi terminal accedint a Renda Web. A continuació, pot finalitzar el procés en el propi mòbil, atès que l'aplicació es mantindrà en segon pla perquè el contribuent pugui tornar i presentar la declaració.

A la resta de perfils de contribuents, els que necessàriament han d'aportar informació per poder presentar, l'aplicació els derivarà des d'un principi a Renda Web.

L'APP admet fins a 20 perfils d'usuari, cadascun amb el seu número de referència, el que permetrà la confecció i presentació de declaracions de familiars i pròxims, i també el càlcul de l'opció més favorable entre declaracions individuals i conjuntes.

Avenç de serveis d'assistència

La posada en funcionament de la nova APP es combina amb l'avenç, també, d'uns altres serveis d'assistència que l'Agència Tributària ha decidit aquest any anticipar perquè el contribuent pugui preparar-se amb més temps i, si així el desitja, estar en disposició de presentar la seva declaració des del primer dia a través d'Internet, curs de presentació que l'any passat ja van utilitzar el 88% dels contribuents.

Així, des d'avui mateix tots els contribuents podran sol·licitar el seu número de referència i visualitzar en la pàgina web de l'AEAT (sede.agenciatributaria.gob.es ) i en l'APP les seves dades fiscals.

També des d'avui comencen els enviaments postals a un col·lectiu de 860.000 contribuents que l'any passat van acudir a una oficina de l'Agència, però es van limitar a confirmar sense canvis la proposta de declaració que els havia confeccionat l'AEAT.

Aquests contribuents, que presumiblement en la majoria de casos podran presentar la seva Renda de manera senzilla des del primer dia i, si escau, obtenir abans la devolució que els correspongui sense esperar a l'assistència presencial el maig i juny, rebran des d'avui una carta amb les seves dades fiscals, la casella 450 per obtenir el número de referència i la informació dels serveis d'assistència.

Pla ‘Li Truquem’

A aquests contribuents se'ls indicarà també la possibilitat d'aprofitar, igual que tots els que comptin amb perfil d'assistència telefònica, el denominat pla ‘Li Truquem’.

Aquest pla, que juntament amb l'APP és la gran novetat de la campanya, ja va tenir l'any passat un antecedent en forma de pla pilot, que s'estén ara a un ampli col·lectiu de contribuents i s'obre el primer dia de campanya, el 4 d'abril, mitjançant un sistema de cita prèvia que pot sol·licitar-se a partir del mateix dia 4 d'abril.

Les cites es facilitaran en trams de 15 minuts, entre les 9 i les 20.30 hores, segons la disponibilitat del contribuent, que haurà de tenir a disposició la informació necessària per realitzar la declaració en el moment acordat per rebre la trucada de l'Agència.

Amb la combinació d'aquestes dues noves eines, l'APP i el pla ‘Li Truquem’, així com amb les contínues millores en Renda Web i la resta de serveis telemàtics tradicionals, es preveu que, de manera natural, es redueixi el nombre de contribuents que necessiten atenció presencial per confeccionar i confirmar la seva declaració, de manera que es podrà anar dedicant majors esforços en l'assistència en oficines per a rendes més complexes.