Salta al contingut principal

L'Agència Tributària i la Plataforma de Majors i Pensionistes signen un protocol de col·laboració en matèria d'informació i assistència

Cooperació i assessorament als majors

  • L'AEAT elaborarà un pla anual d'assistència a la gent gran tenint en compte les aportacions de la Plataforma, així com fullets divulgatius específics amb motiu de la Campanya de Renda
  • Es garanteix l'assistència presencial per als majors amb cita prèvia, així com l'atenció sense cita quan la capacitat del servei el permeti, i es reforçarà l'ajuda telefònica amb el suport de les ADI
  • L'Agència revisarà els models i formularis d'ús més freqüent per simplificar i clarificar els textos i instruccions de funcionament
  • S'impulsaran acords amb les entitats locals per a la prestació de serveis d'informació i assistència en l'àmbit dels municipis

19 de desembre de 2022.- L'Agència Tributària i la Plataforma de Majors i Pensionistes (PMP) han subscrit avui un protocol que estableix les pautes bàsiques de l'assistència que l'Agència ofereix als majors en matèria tributària i instaura un marc general de col·laboració en el que s'inscriguin futures actuacions de les dues parts signants en aquesta matèria.

El protocol subratlla la voluntat de l'Agència Tributària de continuar i avançar en la seva atenció als problemes de la gent gran, mitjançant l'impuls d'actuacions que els assegurin una informació tributària completa i actualitzada.

De la mateixa manera, el protocol recull també el reconeixement dels representants de la PMP als esforços que ve realitzant l'Agència per dur a terme les seves tasques d'informació i assistència de manera que resultin més accessibles per a tots els ciutadans.

Actuacions concretes

El document signat avui té en compte la creació d'una Comissió Mixta de Col·laboració, de caràcter paritari, que s'encarregarà d'identificar i analitzar els problemes específics de la gent gran, proposar mesures i actuacions, i avaluar els seus resultats.

Entre aquestes actuacions a acordar per la Comissió Mixta, el protocol inclou l'elaboració, per part de l'Agència Tributària, d'un pla d'assistència a la gent gran, que actualitzarà abans del 31 de gener de cada any i que tindrà en compte la informació sobre els problemes i necessitats de la gent gran que faciliti la PMP.

També s'estableix en el protocol que en qualsevol oficina de l'Agència Tributària pugui oferir-se a la gent gran una assistència amb cita prèvia, així com l'atenció sense cita quan la capacitat del servei el permeti. I, si no és possible l'atenció sense cita en aquell moment, se'ls oferirà una cita presencial o telefònica, a elecció seva, per a la data més propera. Igualment, s'incrementarà la informació i assistència telefònica per a la confecció de declaracions i altres tràmits amb el suport de les Administracions d'assistència Digital Integral (ADI).

D'altra banda, l'Agència durà a terme una revisió dels models i formularis d'ús més freqüent i, en particular, dels corresponents als tràmits per via electrònica, per tal de simplificar i clarificar els textos i instruccions de funcionament.

Amb motiu de la campanya de Renda, l'Agència elaborarà un fullet divulgatiu, en suport paper i electrònic, amb informació destinada a la gent gran sobre els principals serveis d'informació i assistència. L'Agència Tributària distribuirà els fullets a través de les seves delegacions especials, delegacions i administracions, i la PMP col·laborarà en la seva difusió entre els seus associats. Aquesta difusió addicional a través de la PMP s'estendrà a tota aquella informació que pugui ser d'interès per a aquest col·lectiu, especialment el calendari del contribuent i els telèfons d'assistència.

A més, l'Agència Tributària treballarà en el desenvolupament d'acords amb entitats locals per a la posada en marxa d'actuacions dirigides a la prestació de serveis d'informació i assistència en l'àmbit dels municipis.

Per part seva, la Plataforma de Majors i Pensionistes es compromet a informar, assistir i assessorar a l'Agència Tributària, entre altres qüestions, sobre els desenvolupaments tècnics, eines i definició d'estàndards existents o de nova aparició, que puguin influir en el millor servei que l'Agència Tributària presta a la gent gran.