L'Agència Tributària completarà aquest any el desplegament de les ADI previst en el seu Pla Estratègic amb un nou centre a Granada
Ampliació de serveis d'assistència al contribuent
- La nova Administració d'assistència Digital Integral de Granada es posarà en marxa a la tardor i elevarà a més de 300 els funcionaris especialitzats que atenen telemàticament a contribuents de tot Espanya des de les ADI
- La ADI de Granada estarà especialment dedicada a oferir assistència en matèria tributària a no residents i complementarà el servei que ofereixen les tres administracions digitals ja existents en matèria d'IVA, censos i altres àmbits
- Els usuaris de les ADI es beneficien d'una major amplitud d'horaris i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que en qualsevol cas mantenen l'ajuda presencial com fins ara
3 de març de 2023.- L'Agència Tributària posarà en marxa a la tardor proper la quarta i última de les Administracions d'assistència Digital Integral (ADI) previstes en el Pla Estratègic 2020-2023. Aquesta quarta ADI tindrà la seva seu a Granada i la seva estructura serà similar a les ADI de València, Vigo i Madrid-Getafe, ja en funcionament.
Una vegada creada formalment la ADI de Granada, començaran les tasques de preparació de la nova administració i formació del seu personal, de manera que la nova ADI pugui iniciar la seva tasca d'assistència al contribuent en la tardor, elevant ja a més de 300 els funcionaris especialitzats que atendran telemàticament a contribuents de tot Espanya per a tota una sèrie de tràmits des de qualsevol dels quatre centres ADI.
La ADI de Granada estarà especialment dedicada a prestar informació i assistència en matèria tributària a no residents i complementarà el servei que ofereixen les tres administracions digitals ja existents en matèria d'IVA, censos i altres àmbits. D'aquesta manera, també l'assistència a ciutadans no residents es veurà millorada amb la possibilitat d'aprofitar les eines multicanal amb les que compten les ADI.
El nou centre tindrà la seva seu en l'immoble de la ciutat de Granada que va acollir en el passat a l'Administració de Granada – Almanjáyar, i servei del qual es troba centralitzat des de 2020 en la pròpia seu de la Delegació de l'AEAT a Granada, per la qual cosa a partir d'aquest moment l'edifici es destinarà a la nova ADI.
Avantatges de les ADI
Els usuaris de les ADI es beneficien, per als serveis que presten aquests centres, d'una major amplitud d'horaris i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que en qualsevol cas mantenen l'ajuda presencial com fins ara.
Les ADI estan configurades com un servei multicanal que compta amb diferents eines telemàtiques: assistents virtuals, xats instantanis, trucades de sortida i videotrucades, segons el nivell d'identificació de l'usuari, del servei i del tràmit de què es tracti.
Funcionen com un model integrat d'accés als serveis que ofereix l'Administració, ja que s'incardina amb la resta de funcionalitats i tràmits que realitza l'Agència Tributària, incloent informació i assistència per a tota una sèrie de tràmits, tant en la confecció de declaracions com en procediments.
Nova organització del model d'assistència
Les ADI tenen un paper fonamental en la nova organització projectada del model d'assistència integral i integrada de l'Agència Tributària, que girarà al voltant d'un sistema únic d'informació i assistència multiàrea i multicanal.
Aprofitant la seva experiència en l'àmbit de la informació i assistència als contribuents i la formació i qualificació del seu personal, a la prestació directa dels serveis que té encomanats, les ADI afegiran la tasca de coordinació del primer nivell d'informació i assistència que s'està creant, tant de la presencial com de la no presencial, com a segon nivell, aconseguint d'aquesta manera una major integració, homogeneïtat i eficiència del conjunt del sistema.