Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària completarà aquest any el desplegament de les ADI previst en el seu Pla Estratègic amb un nou centre a Granada

Ampliació de serveis d'assistència al contribuent

  • La nova Administració d'assistència Digital Integral de Granada es posarà en marxa a la tardor i elevarà a més de 300 els funcionaris especialitzats que atenen telemàticament contribuents de tot Espanya des de les ADI
  • L'ADI de Granada estarà especialment dedicada a prestar assistència en matèria tributària a no residents i complementarà el servei que ofereixen les tres administracions digitals ja existents en matèria de IVA, censos i altres àmbits
  • Els usuaris de les ADI es beneficien d'una amplitud d'horaris més gran i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que en tot cas mantenen l'ajuda presencial com fins ara

3 de març de 2023.- L'Agència Tributària posarà en marxa a la tardor pròxima la quarta i última de les Administracions d'assistència Digital Integral (ADI) previstes en el Pla Estratègic 2020-2023.Aquesta quarta ADI tindrà la seva seu a Granada i la seva estructura serà similar a les ADI de València, Vigo i Madrid-Getafe, ja en funcionament.

Una vegada creada formalment l'ADI de Granada, començaran les tasques de preparació de la nova administració i formació del seu personal, de manera que la nova ADI pugui iniciar la seva tasca d'assistència al contribuent a la tardor, elevant ja a més de 300 els funcionaris especialitzats que atendran telemàticament a contribuents de tot Espanya per a tota una sèrie de tràmits des de qualsevol dels quatre centres ADI.

L'ADI de Granada estarà especialment dedicada a prestar informació i assistència en matèria tributària a no residents i complementarà el servei que ofereixen les tres administracions digitals ja existents en matèria de IVA, censos i altres àmbits.D'aquesta forma, també l'assistència a ciutadans no residents es veurà millorada amb la possibilitat d'aprofitar les eines multicanals amb què expliquen les ADI.

El nou centre tindrà la seva seu a l'immoble de la ciutat de Granada que va acollir en el passat a l'Administració de Granada-Almanjáyar, i el servei de la qual es troba centralitzat des de 2020 a la mateixa seu de la Delegació de la AEAT a Granada, per la qual cosa a partir d'aquest moment l'edifici es destinarà a la nova ADI.

Avantatges de les ADI

Els usuaris de les ADI es beneficien, per als serveis que presten aquests centres, d'una amplitud d'horaris més gran i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que en tot cas mantenen l'ajuda presencial com fins ara.

Les ADI estan configurades com un servei multicanal que explica amb diferents eines telemàtiques:assistents virtuals, xats instantanis, trucades sortints i videotrucades, segons el nivell d'identificació de l'usuari, del servei i del tràmit que es tracti.

Funcionen com un model integrat d'accés als serveis que ofereix l'Administració, ja que s'incardina amb la resta de funcionalitats i tràmits que realitza l'Agència Tributària, incloent informació i assistència per a tota una sèrie de tràmits, tant en la confecció de declaracions com en procediments.

Nova organització del model d'assistència

Les ADI tenen un paper fonamental en la nova organització projectada del model d'assistència integral i integrada de l'Agència Tributària, que girarà entorn d'un sistema únic d'informació i assistència multiàrea i multicanal.

Aprofitant la seva experiència en l'àmbit de la informació i assistència als contribuents i la formació i qualificació del seu personal, a la prestació directa dels serveis que té encomanats, les ADI afegiran la tasca de coordinació del primer nivell d'informació i assistència que s'està creant, tant de la presencial com de la no presencial, a tall de segon nivell, aconseguint d'aquesta forma una integració més gran, homogeneïtat i eficiència del conjunt del sistema.