Salta al contingut principal

Autorització a les entitats cooperatives per prendre participacions en entitats no cooperatives en percentatge superior al 40%

Dades Generals

Denominació

Autorització a les entitats cooperatives per prendre participacions en entitats no cooperatives en percentatge superior al 40%

Tipus de procediment

Autoritzacions, llicències, concessions i homologacions

Matèria

Impostos

Objecte

L'article 13 de la Llei 20/1990 regula les causes de pèrdua de la condició de cooperativa fiscalment protegida i recull entre elles, en el seu apartat 9, el cas de l'adquisició de participacions en entitats no cooperatives en quantia superior al 10 per cent del seu capital. De forma excepcional, és possible adquirir participacions superiors que, quan excedissin el 40 per cent, han de ser autoritzades pel Ministeri d'Hisenda, sempre que es justifiqui que tal participació "coadjuva al millor compliment dels fins socials cooperatius i no suposa una vulneració dels principis fonamentals d'actuació d'aquestes entitats".

Òrgan responsable

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació general del procediment

Forma d'inici

interessat

Sol·licitant: Empresa

Lloc de presentació

Telemàtica.

Documentació

Sol·licitud per part del contribuent, justificant la procedència de la sol·licitud.

Fases del procediment/servei

Inici: sol·licitud per part del contribuent.

Tramitació: requeriment subsanacción/ Proposta resolució i tràmit audiència.

Terminació: resolució acceptant o denegant la sol·licitud.

Formularis

Tramitació electrònica

Termini de resolució

6 mesos

Òrgan de resolució

Agència Estatal d'Administració Tributària

Recursos

Recurs contenciós administratiu: en el termini de 2 mesos, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa administrativa.

Informació vinculada a la tramitació electrònica

Sistema d'identificació

Certificat electrònic

Nivell d'interactivitat

Nivell 4: Tramitació electrònica

Normativa

Normativa bàsica

Normativa de tramitació

Resolución de 28 de diciembre de 2009, de la Presidencia de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,

por la que se crea la sede electrónica y se regulan los registros electrónicos de la Agencia Estatal de Administración Tributaria (BOE 29-diciembre-2009).

Normativa que aprueba la inclusión del procedimiento o servicio en el registro

Resolución de 28 de diciembre de 2009, de la Presidencia de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,

por la que se crea la sede electrónica y se regulan los registros electrónicos de la Agencia Estatal de Administración Tributaria (BOE 29-diciembre-2009).