Revisió d'actes nuls de ple dret de Gestió Tributària
Dades Generals
Denominació
Revisió d'actes nuls de ple dret de Gestió Tributària
Tipus de procediment
Tributària
Matèria
Impostos
Objecte
Procediment objecte del qual és declarar la nul·litat dels actes dictats en matèria tributària, que posen fi a la via administrativa o que no es recorrin en termini, en els supòsits següents: Que lesionin els drets i llibertats susceptibles d'empara constitucional, que hagin estat dictats per òrgan manifestament incompetent per raó de la matèria o del territori, que tinguin un contingut impossible, que constitueixin infracció penal o es dictin com a conseqüència d'aquesta, que es dictin prescindint total i absolutament del procediment legalment establert o de les normes que contenen les regles essencials per a la formació de la voluntat en els òrgans col·legiats, que siguin actes expressos o presumptes contraris a l'ordenament jurídic pels quals s'adquireixen facultats o drets mancant dels requisits essencials per a la seva adquisició, o d'altres que s'estableixi expressament en una disposició de rang legal.
Òrgan responsable
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació general del procediment
Forma d'inici
interessat
Sol·licitant: Ciutadà - Empresa
ofici
Sol·licitant: Administració
Lloc de presentació
Telemàtica.
Oficines de l'AEAT.
Oficines de Correus.
Altres llocs establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015.
Documentació
Quan el procediment s'iniciï a instàncies de l'interessat, s'adreçarà escrit a l'òrgan que va dictar l'acte de la qual revisió es pretén.
Fases del procediment/servei
Inici: d'ofici, per acord de l'òrgan que va dictar l'acte o del seu superior jeràrquic, o a instàncies de l'interessat, mitjançant escrit dirigit a l'òrgan que va dictar l'acte de la qual revisió es pretén. L'inici d'ofici serà notificat a l'interessat. Es podrà acordar motivadament la inadmissió a tràmit de les sol·licituds formulades pels interessats, sense necessitat de demanar dictamen de l'òrgan consultiu, quan l'acte no sigui ferm en via administrativa o la sol·licitud no es basi en alguna de les causes de nul·litat assenyalades o manqui manifestament de fonament, així com en cas que s'haguessin desestimat quant al fons unes altres sol·licituds substancialment iguals.
Tramitació: es donarà audiència per un termini de 15 dies a l'interessat i als restants persones a les que l'acte va reconèixer drets o interessos dels quals van resultar afectats per l'acte, perquè puguin al·legar i presentar els documents i justificants que estimin pertinents. Conclòs el tràmit d'audiència, es formularà proposta de resolució a l'òrgan competent per resoldre. Sobre la proposta de resolució se sol·licitarà el dictamen del Consell d'Estat. La declaració de nul·litat requerirà el dictamen favorable del Consell d'Estat.
Terminació: Resolució adoptada pel Ministre d'Hisenda o l'òrgan en qui delegui. Caducitat. Desestimació per silenci administratiu si el procediment s'ha iniciat a instàncies de l'interessat.
Formularis
Termini de resolució
1 Any/s
Òrgan de resolució
Ministre d'Economia i Hisenda o òrgan en qui delegui
Recursos
Recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa administrativa.
Informació vinculada a la tramitació electrònica
Sistema d'identificació
DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica
Normativa
Normativa bàsica
-
Ley 58/2003, de 17 de diciembre,
General Tributaria. Artículo 217. (BOE 18-diciembre-2003)
-
Real Decreto 520/2005, de 13 de mayo,
por el que se aprueba el Reglamento general de desarrollo de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria, en materia de revisión en vía administrativa. Artículos 4 a 6. (BOE 27-mayo-2005)