Salta al contingut principal

Autoritzacions. Acords de valoració prèvia entre persones o entitats vinculades

Dades Generals

Denominació

Autoritzacions. Acords de valoració prèvia entre persones o entitats vinculades

Tipus de procediment

Tributària

Matèria

Impostos

Objecte

Valoració per l'Administració tributària de les operacions que realitzin entre persones o entitats vinculades amb caràcter previ a la seva realització, partint de la proposta formulada pel propi obligat tributari. L'acord de valoració assortirà efectes respecte de les operacions realitzades amb posterioritat a la data en què s'aprovi i tindrà validesa durant els períodes impositius que es concretin en el propi acord, sense que pugui excedir els quatre períodes impositius següents a la data en què s'aprovi. Així mateix, podrà determinar-se que els seus efectes assoleixin a les operacions del període impositiu en curs, així com a les operacions realitzades durant el període impositiu anterior, sempre que no hagués finalitzat el termini voluntari de declaració.

Òrgan responsable

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació general del procediment

Forma d'inici

interessat

Sol·licitant: Ciutadà - Empresa

Lloc de presentació

Telemàtica.

Oficines de l'AEAT.

Oficines de Correus.

Altres llocs establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015

Documentació

Sol·licitud de l'interessat

Fases del procediment/servei

Inici: Sol·licitud presentada per interessat, acompanyada d'una proposta de valoració fonamentada en el valor normal de mercat amb una descripció del mètode proposat i una anàlisi justificant l'aplicació del mateix. La sol·licitud ha de ser subscrita per les persones o entitats sol·licitants, que hauran d'acreditar davant l'Administració que les altres persones o entitats vinculades que realitzin les operacions, coneixen i accepten la sol·licitud de valoració.

Tramitació: Per Equips o Unitats d'Inspecció designats pel titular del Departament d'Inspecció Financera i Tributària. L'Administració tributària examinarà la proposta juntament amb la documentació presentada. A aquests efectes, podran requerir als obligats tributaris quantes dades, informes, antecedents i justificants tinguin relació amb la proposta, així com explicacions o aclariments addicionals sobre la mateixa.

Terminació: El procediment normalment finalitzarà per resolució expressa. També cap la terminació per caducitat o desistiment. La resolució podrà ser estimatòria o desestimatòria i correspon al Director del Departament d'Inspecció Financera i Tributària. A tenir en compte que es regula un procediment de modificació de l'Acord Previ de Valoració en el supòsit de variació significativa de les circumstàncies econòmiques existents en el moment de l'aprovació de l'acord, en termes similars al procediment per a l'aprovació inicial de l'acord. Cap sol·licitar pròrroga de la vigència de l'Acord Previ de Valoració. En cas que els obligats tributaris sol·licitin que la proposta se sotmeti a la consideració d'unes altres Administracions tributàries corresponents al país o territori en el que resideixin les persones o entitats vinculades, l'Administració valorarà la seva procedència i, si escau, s'aplicaran les especialitats previstes en els articles 29 quinquies i següents del Reglament.

Formularis

Tramitació electrònica

Termini de resolució

6 mesos

Òrgan de resolució

Agència Estatal d'Administració Tributària

Recursos

La resolució que es dicti no serà recurrible, sens perjudici dels recursos i reclamacions que contra els actes de liquidació que en el seu moment es dictin puguin interposar-se

Informació vinculada a la tramitació electrònica

Sistema d'identificació

DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN

Nivell d'interactivitat

Nivell 4: Tramitació electrònica

Normativa

Normativa bàsica