Salta al contingut principal

Autoritzacions. Acords previs de valoració o de qualificació i valoració de rendes procedents de determinats actius intangibles.

Dades Generals

Denominació

Autoritzacions. Acords previs de valoració o de qualificació i valoració de rendes procedents de determinats actius intangibles.

Tipus de procediment

Tributària

Matèria

Impostos

Objecte

Valoració per l'Administració Tributària dels ingressos procedents de la cessió d'actius intangibles i de les despeses associades, així com de les rendes generades en la transmissió, o bé, la qualificació dels actius i valoració dels ingressos i les despeses associats als mateixos, així com de les rendes generades, partint de la proposta formulada per l'obligat tributari. La sol·licitud haurà de presentar-se per escrit amb caràcter previ a la realització de les operacions. L'acord tindrà validesa durant els períodes impositius que es concretin en el propi acord.

Òrgan responsable

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació general del procediment

Forma d'inici

interessat

Sol·licitant: Ciutadà - Empresa

Lloc de presentació

Telemàtica

Documentació

Sol·licitud de l'interessat acompanyada de la documentació que, com a mínim, s'estableix en l'apartat 2 de l'article 39 del Reial decret 634/2015, de 10 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de l'impost sobre Societats.

Fases del procediment/servei

Inici: Sol·licitud presentada per l'interessat que ha de contenir, com a mínim: identificació de la persona o entitat sol·licitant, així com els cessionaris, descripció de l'actiu i, si escau, del dret d'ús o explotació que es pretén establir i durada del mateix, proposta de valoració expressant el mètode o criteri de valoració aplicat i altres dades, elements i documents que puguin contribuir a la formació de judici per part de l'Administració Tributària. En el procediment de qualificació i valoració, s'acompanyarà la qualificació motivada dels actius.

Tramitació: Per Equips o Unitats d'Inspecció designats pel titular del Departament d'Inspecció Financera i Tributària. L'Administració Tributària examinarà la sol·licitud juntament amb la documentació presentada. A aquests efectes, podran requerir als obligats tributaris quantes dades, informes, antecedents i justificants tinguin relació amb la proposta, així com explicacions o aclariments addicionals. En el procediment de l'acord previ de qualificació i valoració, l'òrgan competent per instruir haurà de sol·licitar informe vinculant a la Direcció General de Tributs, qui l'evacuarà en el termini màxim de 3 mesos.

Terminació: El procediment finalitzarà, normalment, per resolució expressa. També cap la terminació per caducitat o desistiment. La resolució podrà ser estimatòria, desestimatòria o declarar la inadmissibilitat, i correspon al Director del Departament d'Inspecció Financera i Tributària.

Execució: es regula un procediment de modificació de l'acord previ de valoració o de qualificació i valoració, en el supòsit de variació significativa de les circumstàncies econòmiques existents en el moment d'aprovació de l'acord, en termes similars al procediment per a l'aprovació inicial de l'acord. Cap sol·licitar pròrroga de la vigència de l'acord previ de valoració o de qualificació i valoració.

Formularis

Tramitació electrònica

Termini de resolució

6 mesos

Òrgan de resolució

Agència Estatal d'Administració Tributària

Recursos

La resolució que posi fi al procediment o l'acte presumpte desestimatori no seran recurribles, sens perjudici dels recursos i reclamacions que contra els actes de liquidació que en el seu moment es dictin puguin interposar-se

Informació vinculada a la tramitació electrònica

Sistema d'identificació

DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN

Nivell d'interactivitat

Nivell 4: Tramitació electrònica

Normativa

Normativa bàsica