Salta al contingut principal

Procediment per a la formulació i tramitació de queixes i suggeriments en l'àmbit tributari a través del Consell per a la Defensa del Contribuent

Dades Generals

Denominació

Procediment per a la formulació i tramitació de queixes i suggeriments en l'àmbit tributari a través del Consell per a la Defensa del Contribuent

Tipus de procediment

Suggeriments, Queixes, Denúncies i informació als ciutadans

Matèria

Queixes i suggeriments

Objecte

Presentació de queixes que es produeixin per l'aplicació del sistema tributari que realitzan els òrgans de l'Estat o de suggeriments per millorar la qualitat dels serveis, incrementar el rendiment o l'estalvi de la despesa pública, simplificar tràmits administratius o augmentar el grau de satisfacció de la societat en les seves relacions amb l'Administració tributària.

Òrgan responsable

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació general del procediment

Forma d'inici

interessat

Sol·licitant: Ciutadà - Empresa

Lloc de presentació

Telemàtica.

Presencial: Unitats receptores en les oficines amb competències tributàries obertes al públic dependents del Consell per a la Defensa del Contribuent

Oficines de Correus.

Altres llocs establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Documentació

Escrit de remissió de la queixa o suggeriment acompanyant la documentació que el presentador estimi oportú i, si escau, l'acreditació de la representació. Les queixes requereixen identificació. Els suggeriments poden ser anònimes.

Fases del procediment/servei

Inici: presentació de la queixa o suggeriment davant la unitat receptora.

Tramitació: remissió a la unitat competent per tramitar la queixa segons l'àmbit territorial, remissió al servei responsable al que afecti la queixa que ha de contestar directament al contribuent. El contribuent pot formular disconformitat amb la resposta. La disconformitat és contestada per la Presidència del Consell per a la Defensa del Contribuent.

Terminació: amb la resposta del Servei responsable si no hi ha disconformitat; si la hi ha, amb la resposta de la Presidència del Consell per a la Defensa del Contribuent.

Formularis

Tramitació telemàtica

Termini de resolució

15 Dia/s natural/és

Òrgan de resolució

Consell per a la Defensa del Contribuent. Secretaria d'Estat d'Hisenda.

Informació vinculada a la tramitació electrònica

Sistema d'identificació

No requereix autenticació

Nivell d'interactivitat

Nivell 4: Tramitació electrònica

Normativa

Normativa bàsica