Procediment per a la formulació i tramitació de queixes i suggeriments en l'àmbit tributari a través del Consell per a la Defensa del Contribuent
Dades Generals
Denominació
Procediment per a la formulació i tramitació de queixes i suggeriments en l'àmbit tributari a través del Consell per a la Defensa del Contribuent
Tipus de procediment
Suggeriments, Queixes, Denúncies i informació als ciutadans
Matèria
Queixes i suggeriments
Objecte
Presentació de queixes que es produeixin per l'aplicació del sistema tributari que realitzan els òrgans de l'Estat o de suggeriments per millorar la qualitat dels serveis, incrementar el rendiment o l'estalvi de la despesa pública, simplificar tràmits administratius o augmentar el grau de satisfacció de la societat en les seves relacions amb l'Administració tributària.
Òrgan responsable
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació general del procediment
Forma d'inici
interessat
Sol·licitant: Ciutadà - Empresa
Lloc de presentació
Telemàtica.
Presencial: Unitats receptores en les oficines amb competències tributàries obertes al públic dependents del Consell per a la Defensa del Contribuent
Oficines de Correus.
Altres llocs establerts en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Documentació
Escrit de remissió de la queixa o suggeriment acompanyant la documentació que el presentador estimi oportú i, si escau, l'acreditació de la representació. Les queixes requereixen identificació. Els suggeriments poden ser anònimes.
Fases del procediment/servei
Inici: presentació de la queixa o suggeriment davant la unitat receptora.
Tramitació: remissió a la unitat competent per tramitar la queixa segons l'àmbit territorial, remissió al servei responsable al que afecti la queixa que ha de contestar directament al contribuent. El contribuent pot formular disconformitat amb la resposta. La disconformitat és contestada per la Presidència del Consell per a la Defensa del Contribuent.
Terminació: amb la resposta del Servei responsable si no hi ha disconformitat; si la hi ha, amb la resposta de la Presidència del Consell per a la Defensa del Contribuent.
Formularis
Termini de resolució
15 Dia/s natural/és
Òrgan de resolució
Consell per a la Defensa del Contribuent. Secretaria d'Estat d'Hisenda.
Informació vinculada a la tramitació electrònica
Sistema d'identificació
No requereix autenticació
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica
Normativa
Normativa bàsica
-
Real Decreto 1676/2009, de 13 de noviembre,
por el que se regula el Consejo para la Defensa del Contribuyente. (BOE 4-diciembre-2009)
-
Resolución de 22 de julio de 2010, de la Secretaría de Estado de Hacienda y Presupuestos,
por la que se desarrolla el Real Decreto 1676/2009, de 13 de noviembre, por el que se regula el Consejo para la Defensa del Contribuyente y se determina su sede electrónica.