Preguntes més freqüents
L'Article 7 de l'Ordre EHA/962/2007, recull els aspectes referents a la digitalització certificada de factures en paper. Diu l'esmentat article, que la sol·licitud d'homologació del programa de digitalització certificada, la poden efectuar empreses residents a Espanya o a la Unió Europea.
És el procés tecnològic que permet, mitjançant l'aplicació de tècniques fotoelectròniques o d'escàner, convertir la imatge continguda en un document en paper a una imatge digital codificada conforme a algun dels formats estàndards d'ús comú i amb un nivell de resolució que siguin admesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Per això és necessari utilitzar un programa de digitalització homologat per l'Agència Tributària. Està recollit en l'article 7 de l'Ordre EHA/962/2007.
Està recollit en l'article 7 de l'Ordre EHA/962/2007. Dirigir la documentació corresponent, que acredita que es compleix amb els requisits recollits en l'apartat 2 de l'article 7 de l'esmentada Ordre, al Director del Departament d'Informàtica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
La documentació es pot presentar en qualsevol Oficina de Registre d'acord amb el que recull l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 02-10-2015)
Està recollit en l'article 7 de l'Ordre EHA/962/2007, apartat 3. La sol·licitud d'homologació d'un programa de digitalització certificada, ha de constar de:
- Declaració responsable del compliment dels requisits exigits en l'Ordre EHA/962/2007.
- Documentació acreditativa que consti de:
- Descripció de les normes tècniques en les que es basa el procediment de digitalització certificada, així com els protocols o normes i procediments de seguretat, de control i d'explotació referides a la creació i consulta de la base de dades documental.
- El Pla de Gestió de Qualitat que es realitza en tot el procés de digitalització i signatura, i la seva influència en la imatge obtinguda i les seves metadades, així com la descripció del manteniment dels dispositius.
- Un informe emès per una entitat d'auditoria informàtica independent, amb solvència tècnica acreditada en l'àmbit de l'anàlisi i l'avaluació de l'activitat desenvolupada, en què s'expressi l'opinió sobre el compliment per part de l'entitat sol·licitant, de les condicions establertes en l'Ordre esmentada anteriorment.
El termini de resolució és de sis mesos, a comptar de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre. Si la verificació no hagués finalitzat en aquell termini, o no s'hagués dictada resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.