Alumnes de Badajoz, Pontevedra, Murcia i Tenerife, premiats en el concurs nacional d'Educació Civicotributària per a centres escolars 2022-2023 de l'Agència Tributària
L'Agència Tributària ha entregat els premis als alumnes guanyadors i finalistes del concurs nacional 2022-2023 per a centres escolars, un certamen que l'Agència ve convocant anualment en el marc del seu Programa d'Educació Civicotributària. Els guardons s'han concedit en les diferents modalitats existents: "Redacció", "Dibuix" i "Peça Publicitària".
Els alumnes guanyadors, que l'any passat van cursar Primària, ESO i Batxillerat en centres de Badajoz, Pontevedra, Murcia i Tenerife, van rebre, igual que els finalistes, els premis en un acte al que van assistir familiars i professors. Després de l'entrega dels premis per part del secretari d'Estat, Jesús Gascón, i la directora general de l'Agència Tributària, Soledad Fernández Doctor, en un acte celebrat en la nova seu de la Delegació Central de Grans Contribuents, els escolars van llegir i van presentar els seus treballs, escollits entre els prèviament seleccionats per les diferents delegacions territorials de l'Agència.
Els treballs guanyadors i finalistes es publiquen en el Portal del Programa d'Educació Civicotributària de l'AEAT.
La celebració del concurs forma part d'una sèrie de mesures que tenen per objecte reforçar el Programa d'Educació Civicotributària que l'Agència ve desenvolupant des de l'any 2003 i que preveu intensificar i desenvolupar, d'acord amb el seu Pla Estratègic.
El programa compta amb la participació de funcionaris que imparteixen xerrades a alumnes dels últims cursos d'educació primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional i universitats. Les activitats desenvolupades en els centres es completen amb activitats de formació per al professorat i jornades de portes obertes per a col·legis les 52 delegacions provincials de l'Agència.
L'any passat, 329 formadors de les diferents delegacions territorials de l'AEAT han impartit més de 2.600 hores de formació a més de 72.000 alumnes.
L'objectiu d'aquestes xerrades és explicar als més joves el sentit social que té el pagament dels impostos i la seva correspondència amb la despesa pública, així com el perjudici que el frau fiscal suposa per a la societat en el seu conjunt.
S'entén així que la incorporació de continguts d'educació civicotributària des de l'escola fins a la universitat ajuda als joves a desenvolupar un comportament solidari. Els treballs seleccionats per a aquest concurs nacional incorporen aquests missatges i mostren la necessitat d'una correspondència ètica entre interessos personals i beneficis comuns en una societat.