BEZ telekomunikazioak eta zerbitzu elektronikoak
Zergak beste estatu kide batzuetan ordaindu behar dituzten araubide honetako eragiketei buruzko BEZaren erregistroa eta aitorpenak
Definizioak eta kokapen-arauak
Ezagutu non ordaintzen dizkieten partikularrei telekomunikazio-, irrati-, telebista- eta elektronika-zerbitzuak
Partikularrentzako telekomunikazio-, irrati- edo telebista-zerbitzuak eta zerbitzu elektronikoak kokatzeko arauak:
Telekomunikazio-, irrati- edo telebista-zerbitzuek eta zerbitzu elektronikoek bezeroa finkatutako estatu kidean ordaintzen dituzte zergak, bai bezeroa enpresaburua edo profesionala bada, bai izaera hori ez duen pertsona bada (azken kontsumitzailea), eta bai zerbitzu-emailea erkidegoan finkatutako enpresaburua bada edo erkidegotik kanpo badago.
-
Erkidegoko enpresaburuek emandako telekomunikazioak, irrati-difusioa edo telebista eta zerbitzu elektronikoak:
Emailea estatu kide bakar batean finkatuta badago eta beste estatu kide batzuetako azken kontsumitzaileei horrelako zerbitzuak ematen badizkie 10.000 euroko zenbatekoa gainditu gabe, finkatuta dagoen estatu kidean ordainduko ditu zergak, bezeroa bizi den estatuan ordaindu beharrean:
Hartzailea Emailea Zergak ordaintzeko lekua Beste estatu kide bateko enpresaburua Estatu kide batean edo gehiagotan finkatutako enpresaburua Bezeroa finkatuta dagoen edo bertan bizi den estatu kidea. Hartzaileak BEZa aitortzen eta ordaintzen du ("subjektu pasiboaren inbertsioa") Beste estatu kide bateko azken kontsumitzailea Estatu kide bakarrean finkatutako enpresaburua Beste estatu kide batzuetako azken kontsumitzaileei emandako zerbitzu horien zenbatekoa ez da 10.000 eurotik gorakoa (BEZik gabe) Emailea finkatuta dagoen estatu kidea. Emaileak bezeroa finkatuta dagoen edo bizi den estatu kidean zergak ordaintzea aukera dezake Beste estatu kide batzuetako azken kontsumitzaileei emandako zerbitzu horien zenbatekoa 10.000 eurotik gorakoa da (BEZik gabe) Bezeroa finkatuta dagoen edo bertan bizi den estatu kidea. Zerbitzu-emailea estatu kide bakarrean erregistra daiteke, BEZa Leihatila Txiki Bakarraren erregimenaren bidez aitortu eta sartzeko Estatu kide batean baino gehiagotan finkatutako enpresaburua Bezeroa finkatuta dagoen edo bertan bizi den estatu kidea. Zerbitzu-emailea estatu kide bakarrean erregistra daiteke, BEZa Leihatila Txiki Bakarraren erregimenaren bidez aitortu eta sartzeko Enpresaburua edo erkidegokoa ez den azken kontsumitzailea Estatu kide batean edo gehiagotan finkatutako enpresaburua Ez subjektua. Salbuespen posiblea: kasu batzuetan, zerbitzua modu eraginkorrean erabiltzen denean ZALen Adibidea: Espainian (Madril) bakarrik kokatutako enpresa batek zerbitzu elektronikoak ematen dizkie bezero nazionalei. 2019ko ekainean, 5.000 euroko zerbitzuak ematen dizkie Alemanian ezarritako azken kontsumitzaileei.
Zerbitzu horiek zerga aplikatzen zaien Espainiako lurraldean daude; izan ere, nazionalak ez diren erkidegoko bezeroei emandako zerbitzuak ez dira 10.000 eurotik gorakoak. Hala ere, enpresak Alemanian ordaindu ahal izango ditu zergak, eta zerbitzu horiei dagokien BEZaren aitorpenak Espainian erregistratu eta aurkeztu ahal izango ditu Leihatila Txiki Bakarraren (MOSS) zerbitzuaren bidez.
-
Erkidegokoak ez diren enpresaburuek emandako telekomunikazioak, irrati-difusioa edo telebista eta zerbitzu elektronikoak:
Hartzailea Zergak ordaintzeko lekua Erkidegoko enpresaburua Bezeroa finkatuta dagoen edo bertan bizi den estatu kidea. Hartzaileak BEZa aitortzen eta ordaintzen du ("subjektu pasiboaren inbertsioa") Erkidegoko azken kontsumitzailea Bezeroa finkatuta dagoen edo bertan bizi den estatu kidea. Zerbitzu-emailea estatu kide bakar batean erregistratu daiteke, Leihatila Txiki Bakarraren erregimenaren bidez Enpresaburua edo erkidegokoa ez den azken kontsumitzailea Ez subjektua. Salbuespen posiblea: kasu batzuetan, zerbitzua modu eraginkorrean erabiltzen denean ZALen
Telekomunikazio-zerbitzuen barruan sartzen dira, besteak beste:
-
Ahotsa, datuak eta bideoa transmititzeko telefonia finkoko eta mugikorreko zerbitzuak.
-
Internet bidez ematen diren telefonia-zerbitzuak.
-
Deiak kudeatzeko zerbitzuak.
-
Audiotestu, fax, telegrafo eta telex zerbitzuak.
-
Interneterako sarbidea, World Wide Weba barne.
Informazio gehiago nahi izanez gero, ikusi 282/2011 (EB) Betearazpen Erregelamenduaren 6.bis artikulua, 1042/2013 (EB) Betearazpen Erregelamenduaren 1. artikuluak barnean hartzen duena.
Irrati- eta telebista-zerbitzuek barnean hartuko dituzte irrati- edo telebista-sareen bidez transmititu edo emandako irrati- edo telebista-programak, programazio-ordutegia bat erabilita eta zerbitzu-emailearen erantzukizun editorialaren pean, bai eta Internet bidez aldi berean banatutakoak ere.
Ez dira sartuko, besteak beste:
-
Aldez aurretik eskatuta, programa zehatzei buruzko informazioa ematea.
-
Irrati-difusioko edo telebista-emankizuneko eskubideak lagatzea.
-
Jaulkipen bat jasotzeko erabilitako ekipo teknikoen finantza-errentamendua.
-
Internet edo antzeko sare elektronikoen bidez (IP streaming) banatutako irrati- edo telebista-programak, salbu eta banaketa hori irrati- edo telebista-sare tradizionalen bidez transmititzen edo ematen diren aldi berean egiten bada.
Informazio gehiago nahi izanez gero, ikusi 282/2011 (EB) Betearazpen Erregelamenduaren 6.ter artikulua, 1042/2013 (EB) Betearazpen Erregelamenduaren 1. artikuluak barnean hartzen duena.
Modu elektronikoan emandako zerbitzuak Internet bidez edo sare elektroniko baten bidez emandako zerbitzuak izango dira, baldin eta, duten izaeragatik, funtsean automatizatuta badaude eta gutxieneko giza esku-hartzea eskatzen badute, eta informazioaren teknologiatik kanpo bideragarritasunik ez badute, besteak beste:
-
Webguneen eta web-orrien ostalaritza.
-
Programa eta ekipoen urrutiko mantentze-lanak.
-
Programak eta haien eguneratzeak atzitzea eta deskargatzea.
-
Irudiak, testua eta informazioa ematea eta datu-baseak eskuragarri jartzea.
-
Musika, filmak, jokoak (ausazkoak edo diruzkoak barne), aldizkariak eta sareko egunkariak, liburuen eduki digitalizatua eta bestelako argitalpen elektronikoak eskuratzea edo deskargatzea.
-
Urrutiko hezkuntza automatizatua, funtzionatzeko Interneten mende dagoena eta gizakiaren esku-hartzerik behar ez duena edo ia behar ez duena.
-
Informazioarekin zerikusia duten eta telekomunikazioen osagaia bigarren mailako eta mendeko zatia duten Interneteko zerbitzu-paketeak (Interneterako sarbide soiletik haratago doazen eta beste elementu batzuk barnean hartzen dituzten zerbitzu-paketeak, hala nola albisteetarako estekak dituzten eduki-orrialdeak, informazio meteorologikoa edo turistikoa, jolasteko espazioak, webguneen ostalaritza, lineako eztabaidetarako sarbidea, etab.).
Zerbitzu-emailea eta haren hartzailea posta elektronikoz komunikatzeak ez du esan nahi, berez, zerbitzua bide elektronikoz emandako zerbitzutzat hartzen denik. Horrela, zerbitzu elektronikoek ez dituzte barnean hartuko, besteak beste:
-
Modu elektronikoz eskatzen edo izapidetzen diren salgaiak.
-
Bezeroei posta elektronikoz aholkuak ematen dizkieten profesionalen zerbitzuak, hala nola abokatuak eta finantza-aholkulariak.
-
Ikastaroaren edukia irakasle batek Internet bidez edo sare elektroniko baten bidez ematen duen hezkuntza-zerbitzuak.
-
Telefono bidezko laguntza-zerbitzuak.
Informazio gehiago nahi izanez gero, ikus 2006/112/EB Zuzentarauaren II. eranskina, 7. artikulua eta 282/2011 (EB) Erregelamenduaren I. eranskina, 1042/2013 (EB) Betearazpen Erregelamenduak aldatuak.
Zerbitzu-emailea behartuta egongo da BEZa sartzera, hartzailea beste estatu kide batean kokatutako enpresaburu bat denean eta zerbitzu-emaileak jarduera-egoitza edo zerbitzua ematen duen kokapen iraunkor bat duenean izan ezik. Kasu horretan, bezeroak sartuko du zerga subjektu pasiboaren inbertsio-mekanismoaren bidez.
Zerbitzu-emaileak erabaki ahal izango du erkidegoan finkatutako bezero bat ez dela enpresaburua bere NIF-BEZaren berri ematen ez dion bitartean, kontrakoa adierazten duen informazioa izan ala ez.
Pertsona fisiko baten "egoitza" izango da biztanleriaren erroldan edo antzeko erregistro batean inskribatutako helbidea edo pertsona horrek agintari fiskalei adierazitako helbidea, salbu eta zuzendaritza hori errealitatearekin bat ez datorrela egiaztatzen duen frogarik badago.
Pertsona fisiko baten "ohiko bizilekutzat" joko da lotura pertsonalak eta profesionalak izateagatik bizi ohi den lekua.
Pertsona fisikoak bere bizilekua herrialde batean duenean eta bere ohiko bizilekua beste herrialde batean duenean, bere ohiko bizilekuari emango zaio lehentasuna, baldin eta zerbitzua benetan bere etxean erabiltzen dela frogatzen ez bada.
Administrazio zentralaren eginkizunak betetzen diren tokian.
Behar adinako iraunkortasuna eta giza baliabideen eta baliabide teknikoen araberako egitura egokia dituen beste edozein establezimenduren lekuan, ematen diren zerbitzuak establezimendu horren beharretarako jaso eta erabili ahal izateko.
Pertsona juridikoa herrialde batean baino gehiagotan kokatuta dagoenean, lehentasuna emango zaio administrazio zentrala dagoen tokiari, salbu eta zerbitzua bere establezimenduetako batean erabiltzen dela frogatzen bada.
Bezeroa finkatuta dagoela, bizilekua edo ohiko bizilekua duela joko da:
-
Hartzailearen presentzia fisikoa behar duten kokapenetan emandako zerbitzuak (adibidez, telefono-kabina, haririk gabeko wifi sarbidea, ziberkafea, jatetxea edo hotel bateko ataria): kokapen horretan.
Kokapen hori Erkidegoaren barruan bidaiariak garraiatzen dituen itsasontzi, hegazkin edo tren batean badago, kokalekuko herrialdea bidaiarien garraioaren abiapuntuko herrialdea izango da.
-
Lurreko linea finkoaren bidez emandako zerbitzuak: linearen instalazio-lekuan.
-
Sare mugikorren bidez emandako zerbitzuak: SIM txartelaren telefono mugikor nazionalaren kodeak identifikatutako herrialdean.
-
Gailu deskodetzaile edo antzeko bat edo telebista-txartel bat erabili behar duten zerbitzuak, lurreko linea finkorik erabiltzen ez dutenak: deskodetzailea edo antzeko gailua dagoen lekuan, edo, leku hori ezagutzen ez bada, telebista-txartela bidaltzen den lekuan.
-
Aurrekoez bestelako egoeretan, emaileak zehaztutako lekuan, kontraesankorrak ez diren bi froga-elementutan oinarrituta, honako hauen artean:
-
Bezeroaren fakturazio-helbidea.
-
Bezeroak erabiltzen duen gailuaren Interneteko protokolo-helbidea edo edozein geolokalizazio-sistema.
-
Bankuko datuak (adibidez, ordaintzeko erabilitako banku-kontuaren kokapena edo bankuak duen bezeroaren fakturazio-helbidea).
-
SIM txartelean gordetako zerbitzu mugikorreko abonatuaren nazioarteko nortasunaren herrialdeko kode mugikorra (MCC).
-
Lurreko linea finkoaren kokapena.
-
Merkataritzaren ikuspegitik garrantzitsua den beste informazio bat.
-
Zerbitzu-emaileak aurreko usteak ezeztatu ahal izango ditu, kontraesankorrak ez diren hiru froga-elementutan oinarrituta, bezeroa beste toki batean finkatuta dagoela, bizilekua duela edo ohiko bizilekua duela frogatzeko.
Hauek izango dira, bereziki, proba-elementuak:
-
Bezeroaren fakturazio-helbidea.
-
Bezeroak erabiltzen duen gailuaren Interneteko protokolo-helbidea edo edozein geolokalizazio-sistema.
-
Bankuko datuak (adibidez, ordaintzeko erabilitako banku-kontuaren kokapena edo bankuak duen bezeroaren fakturazio-helbidea).
-
SIM txartelean gordetako zerbitzu mugikorreko abonatuaren nazioarteko nortasunaren herrialdeko kode mugikorra (MCC).
-
Lurreko linea finkoaren kokapena.
-
Merkataritzaren ikuspegitik garrantzitsua den beste informazio bat.
Zerga-agintariek aipatutako usteetako edozein ezeztatu ahal izango dute, emaileak erabilera okerrak egin izanaren edo abusatu izanaren zantzuak daudenean.
Europako Batzordeko zerbitzuek azalpen-ohar batzuk egin dituzte orientazio-tresna gisa, telekomunikazio-, irrati- eta telebista-zerbitzuak eta zerbitzu elektronikoak emateko lekuari buruzko arauen aplikazio praktikoa argitzeko.