Orrialde honen testu ofiziala gaztelaniazko bertsioa da. Testu osoa bere hizkuntzan ikusi ahal izango duzu datozen egunetan, itzulpen automatikoa erabat baliozkotuta dagoenean. Edonola ere, webgune honetan itzulitako informazioaren zehaztasunari buruz zalantzarik baduzu, kontsultatu gaztelaniazko bertsio ofiziala.

Eduki nagusira salto egitea

Eskubide hobeko bitartekotzaren erreklamazioak.

Datu orokorrak

Izena

Eskubide hobeko bitartekotzaren erreklamazioak.

Prozedura-mota

Zergak

Gaia

Zergak

Xedea

Nahitaezko besterentzearen kasuan, besterentzeko ondasun edo eskubidearen gaineko kreditu-eskubide baten titularra izatea erreklamatzen duenak Zerga Administrazioan sustatutako prozedura, eskubide hori pribilegiatua baita Ogasun Publikoak duenaren aurrean.

Organo arduraduna

Zerga Administrazioko Estatu Agentzia

Prozedurari buruzko informazio orokorra

Hasteko modua

interesduna

Eskatzailea: Enpresa - Herritarra

Aurkezteko lekua

Telematikoa.

ZAEAren bulegoak.

Posta-bulegoak.

39/2015 Legearen 16. artikuluan jasotako gainerako lekuak.

Dokumentazioa

Bitartekotza duenak bere eskubidea oinarritzeko erabiltzen dituen dokumentuak.

Prozeduraren/zerbitzuaren faseak

Hasiera: Bitartekotzaren erreklamazioa idatziz egingo da, hirugarrengotzaren eskubidearen oinarri diren jatorrizko agiriak eta horien kopia erantsita, horiek itzultzea nahi badu, erkatu ondoren. Idazkia premiamendu-prozedura izapidetzen ari den organoari bidaliko zaio, eta organo horrek organo eskudunari igorriko dio, izapidetu dezan. Erreklamazio-idazkiak ez baditu betetzen Administrazioari zuzentzen zaizkion eskabideei eska dakizkiekeen baldintzak, edo bitartekotza duenak ez baditu aurkezten erreklamazio-idazkirako eskubidearen oinarri izan daitezkeen jatorrizko dokumentuak, izapidetzeko eskumena duen organoak errekerimendua egingo dio akatsa zuzen dezan; horretarako, hamar eguneko epea izango du, errekerimendua jakinarazi eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita, eta ohartaraziko dio, hala egin ezean, erreklamazioa artxibatu egingo dela. Dokumentazioa jaso ondoren edo, hala badagokio, aurkeztutakoan antzemandako akatsak zuzendu ondoren, izapidetzea onartzeko erabakia hartuko da, hala badagokio, eta bitartekaritzari eta ordaintzera behartuta dagoenari jakinaraziko zaie. Erabaki hori 15 eguneko epean eman beharko da, erreklamazioa jasotzen denetik edo akatsak zuzenduta daudela ulertzen denetik zenbatzen hasita.

Izapidetzea: Aurkeztutako hirugarrengotza izapidetzeko onartzen denetik 15 eguneko epean, izapidetzeko eskumena duen organoak erreklamazioa, aurkeztutako dokumentazioarekin eta premiamendu-espedientearekin batera, ebazteko eskumena duen organoari igorriko dio. Behar bezala arrazoitutako ebazpen-proposamena ere igorriko du. Ebazteko eskumena duen organoak espedientea osatzeko agindu ahal izango du, beharrezkoak diren aurrekari, txosten, dokumentu eta datuekin. Era berean, aholkularitza juridikoko eginkizunak dituen dagokion organoaren txostena eskatu beharko du, eta 15 eguneko epean eman beharko du. Txosten-eskaerarekin batera, bitartekotza ebazteko garrantzitsuak izan daitezkeen premiamendu-espedienteko dokumentu guztiak aurkeztu beharko dira.

Amaiera eta exekuzioa: Erreklamazioa baiesteak betearazpenean lortutako produktua erreklamatzaileari entregatzea ekarriko du, hura prozedura administratiboan egiteko beharrezkoak diren kostuak kendu ondoren.

Inprimakiak

Izapidetze elektronikoa

Ebazteko epea

3 hilabete

Ebazpen-organoa

Zerga Administrazioko Estatu Agentzia

Baliabideak

Bitartekotzaren demanda judiziala: Hirugarrengotzaren demanda judiziala jartzea. Prozedura hau aldez aurreko eta nahitaezko administrazio-betekizuna da.

Izapidetze elektronikoari lotutako informazioa

Identifikazio-sistema

NAN elektronikoa, ziurtagiri elektronikoa, PIN gakoa

Interaktibitate-maila

4. maila: Izapidetze elektronikoa

Araudia

Oinarrizko araudia