Las facturas de compras y el documento de reembolso DER
Consulta el procedimiento de diligenciado de las facturas y el DER
Ez. Erkidegoko lurraldean bizi ez diren bidaiariek ondasunak erostean jasandako BEZa itzultzeko baldintza da bidaiariak ondasunak esportazio-aduanan aurkeztea. Esportazio-aduanak itzultzeko dokumentu elektronikoari oniritzia ematea esportazio-proba bat da, ondasunak Europar Batasunetik atera direla egiaztatzen duena.
Beraz, ondasunak aurkeztu ez badira eta dirua itzultzeko dokumentu elektronikoa (DER) ikus-onetsi bada, araudiak BEZa itzultzeko eskubidea baldintzatzen duten baldintzak ez dira betetzen.
Europar Batasunetik kanpora benetan ateratzen diren eskuratutako ondasunek bakarrik eragin dezakete bidaiarien BEZaren araubidean itzulketa egitea. Aitzitik, salbuespena ez zaie aplikatzen inolako zerbitzuei (ostatua, autoen alokairua, janaria...).
Berme-zerbitzu zabaldua ematea ondasunaren zerbitzu osagarria da, eta, zerbitzua den aldetik, ezin da itzuli dagokion BEZaren kuotagatik.
Erkidegoko lurraldean bizi ez diren bidaiariek jasandako BEZaren kuotak itzultzeko, aldez aurretik jasanarazi eta dokumentatu behar dira fakturetan eta dirua itzultzeko dokumentu elektroniko batean (DER).
,Bidaiariak Erkidegoko lurraldetik irteten denean, merkantziak aurkeztu behar ditu, fakturarekin eta dirua itzultzeko dokumentu elektronikoarekin (DER) batera, irteerako aduanan bisatzeko, betiere horretarako ezarritako legezko baldintzak betetzen badira.
Irteerako aduana Espainiako lurraldean badago, DERaren bisa elektronikoa izango da beti, baldin eta 2019ko urtarrilaren 1etik aurrera egindako erosketei badagozkie.
2019ko urtarrilaren 1a baino lehen egindako erosketetan, fakturaren edo dokumentu elektronikoaren oniritzia eskuz edo elektronikoki egin zitekeen. Eskuzko bisa, zigilu fisiko batekin (kautxuzko zigilua), DERaren gainean egiten zen, edo zuzenean fakturaren gainean edo salmenta-fakturarekin batera aurkeztutako tax free inprimakiaren gainean.
Trantsizio aldi horretan, eskuzko zigilatzeak zigilatze digitalaren ondorio berberak izango ditu.
Dirua itzultzeko dokumentu elektronikoa Europar Batasuneko lurraldetik irteteko edozein tokitan ikus-onetsi ahal izango da, gure herrialdearen bitartez.
Informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu "DIVA duten portuak eta aireportuak"
Legeriaren arabera, saltzailearen betebeharra da faktura eta dirua itzultzeko dokumentu elektronikoa (DER) egitea. Betebehar hori pertsonalki edo bidaiarien BEZa itzultzen laguntzen duen erakunde baten bidez bete ahal izango da, haren agindupean (dagokion kontratu harremanarekin). Jaulkitzeko modua edozein dela ere, eragiketaren subjektu pasibo eta erantzuleak, hau da, ondasunaren saltzaileak, materialki bete beharko du DERa igortzeko betebeharra, eta DERaren kopia eman beharko dio bidaiariari.
Saltzaileak, salmenta burutzean, bidaiariaren nortasuna eta Europar Batasunetik kanpo duen bizilekua egiaztatu beharko ditu beti, pasaportea, nortasun-agiria edo bestelakoak eskatuz.
Saltzaileak beti egiaztatu beharko du bidaiariaren nortasuna eta bizilekua, erosketa egiten den unean eta tokian.
2019ko urtarrilaren 1etik aurrera egindako salmentetan, bidaiarien araubideko balio erantsiaren gaineko zergaren itzulketak nahitaez dokumentatu behar dira, dagokion fakturaz gain, dirua itzultzeko dokumentu elektronikoaren bidez (aurrerantzean, DER).
Saltzaileak dagokion faktura egin beharko du, bai eta dirua itzultzeko dokumentu elektroniko bat ere (DER), Zerga Administrazioko Estatu Agentziaren egoitza elektroniko honetan eskuragarri dagoena. Bertan jasoko dira erositako ondasunak eta, bereizita, dagokion zerga.
Beraz, saltzaileak dirua itzultzeko dokumentu elektronikoa egitea ez da hautazko baldintza bat, faktura egiteko betebeharraren maila berean dagoen legezko betebehar bat baizik, abenduaren 29ko 1624/1992 Errege Dekretuak (abenduaren 31ko EAO) onartutako zergaren Erregelamenduaren 9. artikuluaren beraren idazkeratik ondoriozta daitekeenez.
Europar Batasunetik kanpo ohiko bizilekua duen bidaiaria bazara eta erosketak Espainian egin badituzu, dendak, dagokion fakturarekin batera, dirua itzultzeko dokumentu elektroniko bat (DER) eman beharko dizu, goiko partean DIVA hitza duena. DIVA kioskoa duen Espainiako portu edo aireportu batetik Batasuneko lurraldetik irtetean, zure DERa modu digitalean bideratu ahal izango duzu kioskora zuzenean joanda.
Horretarako:
- Aurkitu zure irteerako aireportuko/portuko kioskoa
- Aukeratu dagokion hizkuntza
- Eskaneatu DER barra-kodea irakurgailutik
- Jarraitu pantailako jarraibideei
-
Emaitza OK bada (zirkuitu berdea), DERa bisatuta edukiko duzu. Zure dirua dendara edo erakunde laguntzailera eskatu baino ez duzu egin behar, eta, horretarako, DERak elektronikoki bisatuta aurkeztu beharko duzu.
-
Emaitza OK ez bada (zirkuitu gorria), mezu bat agertuko da DEReen ikus-onespena lortzeko kontrol gehigarriak egin behar direla jakinarazteko, eta aduana-bulegora edo Zigilatze-bulegora Tax Free Bertan egiaztatu ahal izango dute DERaren ikus-onespena eta BEZaren itzulketa egiteko baldintza guztiak betetzen diren. Horretarako, bulego horretara joan beharko duzu erositako ondasunekin batera. Ondasun horiek nahitaez eraman beharko dituzu zure ekipaje pertsonalean, bai eta pasaportea, faktura, ontziratze-txartela eta EBtik kanpo bizi zarela egiaztatzen duen dokumenturen bat ere. Bulego horiek erraz identifika daitezke aireportuetako kartelen bidez.
DIVAn, deskontuak produktuaren berezko kategoria batekin ager daitezke; kategoria hori berariaz identifikatuta dago, eta balio monetario negatiboak ahalbidetzen ditu.
Dirua itzultzeko dokumentu elektronikoa hornitzaileak edo haren izenean erakunde laguntzaileak bidalitako mezu elektroniko bat da, eta Zerga Agentzian jasota dago.
Araudiak DERen bisa elektronikoaren baldintzapean jartzen du dirua itzultzeko eskubidea. A sensu contrariozigilatzeko unean ondasun-emateen dokumentu elektronikoa ZAEAren sisteman ez badago, ezin izango da bidaiarien araubidean itzuli, ZAEAren sistemak eroriz gero kontingentzia-plan bat egon daitekeela alde batera utzi gabe.
Eskuzko zigiluaren eta bisa digitalaren artean desadostasunik egonez gero, sistema elektronikoaren emaitza gailentzen da, askoz ere bermatzaileagoa baita prozesuan parte hartzen duten eragile guztientzat.
DIVAn prozesu osoa paperik gabeko ingurune batean egin daiteke.
Horretarako, hala nahi duten bidaiariak irteerako aduanan aurkeztu ahal izango dira, itzulketaren agiri elektronikoarekin batera, euskarri digitalean.
Hala ere, komeni da dendek errenboltso-agiri elektronikoaren paperezko kopia bat ematea, Espainia ez den beste estatu kide batetik bidaiaria noiz aterako den aurreikusteko.
Bidaiariak Europar Batasunetik alde egiten badu Europako beste aireportu batera igaroz, fakturatutako merkantziak itzultzeko dokumentu elektronikoaren bisa nahitaez irteera-aduana espainiarrean egingo da (bidaiaren hasiera).
Eskuko ekipajearen barruan esportatutako salgaiari dagokionez, dirua itzultzeko dokumentu elektronikoaren bisatua egin ahal izango da bai irteerako aduanan (bidaiariak fakturatutako ekipajea ere badaramanean), bai igarotzako lekuari dagokion aduanan.
Erosketak Espainia ez den Europar Batasuneko herrialde batean egin badira, aduana-bulegoa bilatu beharko du, Zigilatze-bulego gisa iragarrita Tax Free y Tax Free Customs Office eta erraz identifika daiteke honako kartel mota hauekin:
- Tax Free Customs Office
- Oficina de sellado de Tax Free
Zigilatze-bulegoan, pasaportea, hegazkineratzeko edo ontziratzeko txartela, dagokion faktura eta salgaiak aurkeztu beharko ditu. Faktura zigilu fisiko batekin zigilatuko da (kautxuzko zigilua), eta dirua itzultzeko eskubidea gauzatzeko, erosketak egin diren herrialdeko araudiak adierazten duen bezala jokatu beharko da.