Compras por Internet e envíos entre particulares
Infórmate aquí, antes de facer a túa compra por Internet ou recibir un paquete dun particular
Envíos por un valor de ata 150 euros
Información de interese
O 1 de xullo de 2021 entrou en vigor o denominado “paquete IVE”, unha normativa europea que incorpora cambios na fiscalidade do comercio electrónico. No caso dos particulares que realizan compras por Internet a empresas de fóra da Unión Europea, estas modificacións inflúen na forma en que farán o pagamento do IVE polos produtos que adquiren.
Desde esa data, os produtos de pequeno valor que o consumidor compra por Internet e que se envían desde fóra da UE pasan a estar suxeitos a IVE, como vén acontecendo cos de maior importe.
Con esta medida, a Unión Europea pon en igual situación fiscal a compra dun ben en España fronte á compra por Internet dun ben proveniente dun país de fóra da UE.
A modo de exemplo, ata o 30 de xuño de 2021 a compra dun paquete de bolígrafos nunha tenda española por un importe de 7 euros supuña ter que pagar un 21% de IVE sobre o prezo de venda (1.47 euros), mentres que se o consumidor adquíreo por Internet e os bolígrafos chegan ao noso país desde fóra da UE, por eses bolígrafos non págase IVE. A reforma europea establece que, se os bolígrafos chegan a España a partir do 1 de xullo de 2021, eses produtos terán IVE.
A normativa europea previu sistemas de recadación que evitan o consumidor o ter que realizar obrigas formais coa Aduana. Na maioría dos casos, para compras inferiores a 150 euros, serán os propios portais de Internet, ou os operadores que introduzan as mercadorías no noso país, quen se encargarán de ingresar o IVE que os consumidores teñen que pagar.
Os mecanismos previstos pola Unión Europea para evitar molestias e trámites ao consumidor son os seguintes:
Mediante un sistema de portelo único (sistema IOSS), os portais de Internet poden ingresar o IVE correspondente ás vendas en que sexan intermediarios. Neste caso, o comprador non ten que facer nada e o prezo que satisfaga pola compra será un prezo cerrado sen que exista ningún outro gasto posterior sobrevido en concepto de IVE e trámites na Aduana.
Se a compra se realiza nun portal de Internet que non participa no sistema anterior, as empresas que introduzan as mercadorías no noso país serán as encargadas de ingresar as cotas de IVE correspondentes. O consumidor tampouco terá que facer trámites adicionais, pero si é moi posible que non lle fagan entrega do paquete sen que antes satisfaga a empresa transportista o 21% do prezo do ben (así como talvez certos gastos de xestión).
É importarche que o consumidor preste especial atención ás condicións de compra do portal onde adquira os seus produtos para comprobar se o prezo ofertado xa inclúe o IVE e os gastos de xestión.
Por último, a Axencia Tributaria ofrece información e asistencia aos particulares con respecto ás dúbidas e formalidades aduaneiras que poidan ser necesarias.
Asistencia ADI
O ADI é o "mostrador virtual" da Axencia Tributaria que presta de forma personalizada non presencial, servizos de información e asistencia especializada sobre certos procedementos. Este servizo préstase a contribuíntes de todo o territorio nacional durante un amplo horario que abarca de 9 a 19 horas de luns a venres.