Saltar ao contido principal
Metodoloxía

Introdución

Preséntase a  Estatística do Imposto sobre Matriculación de Vehículos Automóbiles  baseada nas declaracións do modelo 576 do Imposto especial sobre determinados medios de transporte (IEDMT), de obrigado cumprimento para todos aqueles contribuíntes que, no Territorio de Réxime Fiscal Común, matriculan un vehículo automóbil novo ou usado por primeira vez en España.

A información preséntase en dúas publicacións estatísticas:

  • Estatística do Imposto sobre a Matriculación de Vehículos Automóbiles. Avance mensual : contén a información mes a mes contido nas declaracións do Modelo 576 presentadas ata o último día do mes de referencia da devandita publicación
  • Estatística anual do Imposto sobre a Matriculación de Vehículos Automóbiles : publicación recopilatoria que se presenta unha vez finalizado o  avance mensual  de todos os períodos dun exercicio fiscal completo. É de periodicidade anual coa variable de desagregación mensual 'Período' e un ránking de vendas por marcas.

A diferenza entre ambas as dúas publicacións basicamente redúcese dun lado a eliminar algunha variable de explotación e doutro lado a agregar determinados tramos agrupando valores nalgunhas variables de clasificación empregadas na estatística anual baseandose en métodos de recodificación. Ademais, na publicación mensual suprimíronse algunhas clasificacións que non terían sentido.

Normativa

O Imposto especial sobre determinados medios de transporte encóntrase regulado pola Lei 38/1992, do 28 de decembro, de Impostos Especiais (BOE 29 de decembro de 1992) que grava a primeira matriculación definitiva en España de vehículos automóbiles novos ou usados accionados a motor para circular por vías e terreos públicos, con algunhas excepcións de non suxeición ou exención, así como determinadas embarcacións e aeronaves. Aínda que na estatística soamente presentaranse datos dos vehículos automóbiles, o concepto de automóbil utilizado non inclúe ás motocicletas.

O Imposto especial de determinados medios de transporte, introdúcese pola Lei 38/1992 co fin de compensar a perda recadadora producida pola supresión do tipo incrementado do IVE. A Lei 21/2001, do 27 de decembro, do novo sistema de financiamento das Comunidades Autónomas de réxime común e Cidades con estatuto de Autonomía cede a cada Comunidade Autónoma o rendemento do imposto producido no seu territorio. A lei orgánica 7/2001, do 27 de decembro outorga ás Comunidades Autónomas a potestade de regulación do tipo impositivo do imposto. A lei 34/2007 de calidade do aire e protección da atmosfera incluíu, como un dos seus instrumentos para reducir os niveis de contaminación atmosférica, a reestruturación do IEDMT . A partir do 1 de xaneiro de 2008 modifícase o IEDMT aplicandose os 'tipos impositivos' en función das emisións oficiais de CO2  e do epígrafe en que encádrese cada un dos medios de transporte. Esta lei derroga o artigo 70.bis da Lei 38/1992, do 28 de decembro, de Impostos Especiais, polo que se establecían medidas urxentes en relación co plan Prever.

O IEDMT é un imposto especial aplicable en todo o territorio español, sen prexuízo das particularidades do País Vasco e Navarra.

A partir do 1 de xaneiro de 2006 é OBRIGATORIO presentar telematicamente (por Internet) as declaracións do Imposto especial de determinados medios de transporte, modelo 576, sendo requisito IMPRESCINDIBLE que o titular estea censado na AEAT e teña o seu domicilio fiscal actualizado.