Saltar ao contido principal
Memoria 2018

4.3.5. Outros novos trámites telemáticos

Colaboración social

O 12 de xaneiro de 2018 publicouse unha Resolución da Dirección Xeral da AEAT que produciu modificacións normativas en relación cos supostos e condicións en que poderá facerse efectiva a colaboración social na aplicación dos tributos para a solicitude de certificados tributarios. Amplíase progresivamente o ámbito obxectivo da colaboración social na solicitude de certificados tributarios estendendose a todos aqueles cuxa solicitude estea habilitada de maneira telemática a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria.

Así mesmo, durante o ano 2018 leváronse a cabo as actuacións necesarias para que, a partir do 10 de xaneiro de 2019, prodúzase unha evolución do modelo de colaboración social na aplicación dos tributos, modelo que se denominou Colaboración Social delegada. Este permite que os colaboradores sociais (entidades privadas e profesionais da xestión tributaria) poidan xestionar empregados (delegados) a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria, para que estes poidan realizar a través de Internet cos seus certificados de usuario trámites dos obrigados tributarios.

O modelo aplicarase de forma xeneralizada en todas as aplicacións da Axencia Tributaria que permitan colaboración social. Desta forma os empregados dados de alta como delegados poden realizar trámites dos obrigados tributarios, utilizando certificados electrónicos de persoa física ou de empregado de empresa, de xeito que xa non é obrigatorio que os colaboradores sociais entidades privadas faciliten certificados electrónicos de representante de persoa xurídica para o ámbito da colaboración social.

Desenvolvementos por áreas operativas

Entre os desenvolvementos acometidos nas diferentes áreas operativas, cómpre destacar a sinatura biométrica das actas e sancións de Inspección. Tras as modificacións xurídicas necesarias habilitouse a sinatura biométrica, o que supuxo un gran avance na calidade dos documentos almacenados, evitando a necesidade de imprimir, asinar en papel e posteriormente escanear estes documentos como imaxes para a súa incorporación ao expediente electrónico. Hai que sinalar tamén que a sinatura biométrica en tablet PC da autorización á subscrición ao servizo de avisos de notificacións en oficinas da Axencia Tributaria polo titular e / ou o destinatario xa está en funcionamento desde 2017.

No ámbito aduaneiro leváronse a cabo labores de adecuación de numerosas aplicacións ao novo código Aduaneiro da Unión Europea, como por exemplo o Censo de Operadores Económicos (EORI), Operador Económico Autorizado (OEA) e Protección de Marcas (COPIS).

A utilización do documento de transporte electrónico como declaración de tránsito da Unión/común para mercadoría transportada por vía aérea e como declaración de tránsito da Unión para mercadoría transportada por vía marítima (ETD), é unha das simplificacións previstas para o réxime de tránsito no Regulamento Aduaneiro da Unión, para os operadores debidamente autorizados.

Desenvolveuse en 2018 a aplicación para a xestión deste novo documento aduaneiro, abarcando todas as fases da vida do mesmo (alta, análise de risco, xestión, revisión, consulta), coas correspondentes opcións Intranet e Internet.