Saltar ao contido principal
Memoria 2018

4.6. Relacións internacionais

A Unidade de Coordinación de Relacións Internacionais (UCRI) foi creada por Resolución do 26 de decembro de 2004 do presidente da Axencia Tributaria coa finalidade de dotar a esta dunha unidade orgánica específica que asegurase a coordinación das diferentes actividades de carácter internacional en que participa. A nivel orgánico, a devandita Unidade integrouse en 2011 no Gabinete do director Xeral e ten asignadas como funcións o desenvolvemento e coordinación das relacións da Axencia con órganos e institucións estranxeiras e organismos internacionais que non estean especificamente atribuídas a outros órganos.

Por outra banda, hai que ter en conta que o ámbito aduaneiro é, por definición, intrinsecamente internacional. O concepto de “aduana” non se entende agás nun contexto internacional, xa que a súa función é a facilitación e control do comercio internacional de mercadorías. O Departamento de Aduanas e Impostos Especiais da Axencia, baixo a coordinación da  UCRI e en estreita colaboración coa mesma, desenvolve unha intensa actividade internacional, que se canaliza a través da Subdirección Xeral de Relacións Internacionais.

No ano 2018, a presenza internacional da Axencia, mercé á colaboración de todos os seus Departamentos e Delegacións, viuse impulsadas grazas á participación dos seus expertos nas distintas institucións e organismos internacionais, a prestación de asistencias técnicas, a realización de cursos e seminarios, e a atención a numerosas visitas de delegacións estranxeiras.

A Axencia Tributaria participa, entre outros, nos seguintes Organismos internacionais a través de distintos instrumentos, xa sexa grupos de traballos, foros, seminarios ou outros proxectos:

  • Unión Europea: FISCALIS, CUSTOMS 2020, Twinnings, Eurosocial, Programa UE-CUBA

    Por exemplo, no programa FISCALIS, participaron, durante 2018, 233 funcionarios en 182 actividades, fronte aos 165 participantes en 141 actividades en 2017. Neste ámbito, a Comisión Europea puxo en marcha a iniciativa TADEUS, un foro que reunirá, por primeira vez, aos directores das Administracións Tributarias dos países membros que axudarán a establecer as prioridades do programa de traballo da propia Comisión e estarán, en todo momento, ao tanto dos traballos desenvolvidos por aquela.

    Así mesmo, no programa CUSTOMS 2020, participaron, durante 2018, 146 funcionarios en 168 actividades, fronte aos 183 participantes en 195 actividades en 2017. Dentro das actividades estarían os seminarios celebrados para a preparación das aduanas ante a saída do Reino Unido da Unión Europea e as actividades de comunicación desempeñadas en 2018, ano en que se celebrou o 50 aniversario da unión aduaneira.

  • OCDE  (Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico): o traballo en materia tributaria, realizado, principalmente, a través do Comité de Asuntos Tributarios para desenvolver unha serie de estándares ou convencións en diversas materias relacionadas coa imposición internacional, relacionouse en 2018 coa axenda do G20 e, sobre todo, coa ampliación do Marco Inclusivo de BEPS e a introdución de traballos sobre Tax Certainty en todos os seus Grupos de Traballo.

  • IOTA (Organización Intra-Europea de Administracións Tributarias)

  • CIAT (Centro Interamericano de Administracións Tributarias)

  • OMA (Organización Mundial de Aduanas): durante 2018, nos traballos desta organización intergobernamental independente que contribúe á reforma dos procedementos aduaneiros, ademais de axudar ás aduanas a cumprir o seu papel de facilitadores do comercio lexítimo ao tempo que velan pola seguridade da cadea loxística, 64 expertos da Axencia Tributaria participaron en 49 reunións. No ano 2018, celebráronse eleccións á secretaria xeral da OMA, ás que concorreu como candidata de España e común da UE, a directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais.

  • Convenio multilateral sobre cooperación e asistencia mutua entre os enderezos nacionais de aduanas de América latina, España e Portugal (COMALEP).