Premios e recoñecementos
Concedeuse o Premio Cidadanía á Axencia Estatal de Administración Tributaria polo novo servizo incorporado á aplicación móbil da Axencia Tributaria para facer máis áxil, rápido e sinxelo a solicitude de adiamento, a consulta e o pagamento de débedas, sen limitacións de horarios, de maneira que os contribuíntes se poderán aforrar tempo e desprazamentos á hora de realizar os trámites máis habituais do ámbito recadador.
A navegación dentro da nova funcionalidade deseñouse para resultar cómoda e intuitiva, ao tempo que se ofrece o contido de maneira concreta e sinxela. A nova utilidade súmase a outros proxectos de ampliación de servizos complementarios da asistencia presencial que se puxeron en marcha nos últimos tempos, caso das Administracións Dixitais Integrais (ADI), as ferramentas de asistencia virtual e os servizos telefónicos reforzados.
Nos Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XIII Edición, modalidade innovación á xestión, a Axencia Tributaria recibiu o premio polo servizo 'DIVA' de devolución do IVE a viaxeiros non residentes en España polas compras que realicen no noso país.
Para máis información:
O 3 de xullo de 2018 a compañía Telefónica e a revista Compromiso Empresarial elixiron as 10 mellores prácticas de transparencia e bo goberno do ano 2017en España e América Latina.
A Axencia Tributaria e as empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias (CBPT) foron distinguidas pola publicación voluntaria dun Informe de transparencia fiscal en que se pon a disposición da Axencia Tributaria información que abarca desde a explicación sobre a presenza en paraísos fiscais ata a de operacións societarias máis significativas.
Durante os días 26 e 27 de xuño de 2018 tivo lugar en Bratislava, Eslovaquia, a 22ª Asemblea Xeral da Organización Intra-Europea de Administracións Tributarias (IOTA) baixo o tema ”O Impacto da Dixitalización na Transformación das Administracións Tributarias".
A IOTA é unha organización internacional sen ánimo de lucro con sede en Budapest cuxa misión é proporcionar un foro de discusión de asuntos prácticos de administración tributaria, promover a cooperación entre as administracións tributarias da rexión europea, e apoiar o seu desenvolvemento de acordo coas necesidades individuais de cada unha. Na actualidade, a IOTA ten 44 membros da rexión europea.
Na 22ª Asemblea da IOTA leváronse a cabo distinto sesións técnicas en que participaron representantes de organizacións internacionais, administracións tributarias e o mundo académico e empresarial e, en paralelo, realizouse unha exhibición de 20 proxectos de transformación dixital, tanto do sector público coma do sector privado, coa finalidade de pór en común os esforzos de modernización e dixitalización realizada por distintas organizacións. Os devanditos proxectos sometéronse a votación por parte dos máis de 200 participantes na Asemblea para elixir o proxecto mellor valorado.
A Axencia Estatal de Administración Tributaria participou na exhibición mostrando tres ferramentas de asistencia dixital no ámbito do Imposto sobre o Valor Engadido, concretamente:
- A calculadora de prazos, desenvolvida no marco do novo sistema de xestión do IVE baseado na Subministración Inmediata de Información (SII),
- O localizador do feito impoñible en IVE e
- O Asistente Virtual de IVE (ATEA), baseado no uso da intelixencia artificial
Todos estes proxectos nacen cunha vocación clara de asistir no correcto cumprimento das obrigas tributarias, pero tamén coa filosofía de achegar o coñecemento e a seguridade xurídica ao contribuínte.
Tras a votación a Axencia Tributaria resultou gañadora da mellor solución dixital exhibida, recibindo o premio único da Presidencia da IOTA .
A Asociación Profesional dos Corpos Superiores de Tecnoloxías da Información das Administracións Públicas (ASTIC), na XI edición dos seus premios anuais, outorgou o premio ASTIC 2016 á organización con maior liderado TIC á Axencia Estatal de Administración Tributaria.
O premio foi recollido por Alfonso Castro Martínez, director do Departamento de Informática Tributaria, que destacou o traballo en equipo dentro de toda a organización e presentou brevemente o novo Sistema de Subministración Inmediata de Información (SII) que permitirá á Axencia Tributaria obter información case en tempo real das transaccións mediante a subministración electrónico dos rexistros de facturación, o que redundará nunha importante mellora do control tributario. Fixo entrega do premio Julia Santos, responsable do Sector Público para España da empresa VMWare, unha das máis importantes empresas tecnolóxicas mundiais.
A Entidade Nacional de Acreditación (ENAC) concedeu acreditación en calidade aos Laboratorios de Aduanas e Impostos Especiais do Departamento de Aduanas e II.EE. da Axencia Estatal de Administración Tributaria polos seus traballos na creación e implantación dun Sistema de Xestión da Calidade baseado na Norma Internacional ISO 17025. Esta norma establece os requisitos (técnicos e organizativos) relativos á competencia técnica dos laboratorios de ensaio e calibración. A acreditación oficial dun laboratorio de ensaio implica o recoñecemento da súa capacidade técnica e organizativa a través do exame xornal dos seus procesos (auditorías internas e externas).
Un dos beneficios máis importantes de contar cun Sistema de Xestión da Calidade é que proporciona un aval, fundamentado na rastreabilidade e no estrito control sobre os procesos, de que os resultados xerados polos laboratorios son tecnicamente válidos. Por outra banda, tamén se deben destacar outras vantaxes non menos importantes como son: promoción da imaxe (externa e interna) do laboratorio e da organización á que pertence, propicia a confianza dos usuarios, axuda a detectar os puntos febles e a establecer as accións correctoras, optimiza a utilización dos recursos, facilita a toma de decisións, propicia o recoñecemento internacional dos resultados, minimiza riscos, etc.
O proceso de acreditación en calidade comporta tres etapas fundamentais: a investigación, a implantación e finalmente a solicitude de acreditación ao organismo competente de cada país. Este proceso é longo e laborioso, máis aínda se se opta por unha "acreditación en rede" tal e como fixeron os Laboratorios de Aduanas e II.EE. A acreditación en rede supón dispor dunha única acreditación para todos os Laboratorios de Aduanas e II.EE., é dicir, os laboratorios actúan como un único centro con distintas sedes.
O Boletín Oficial do Estado do 13 de maio de 2016 publicou a Resolución do 11 de abril de 2016, da Delegación do Goberno para o Plan Nacional sobre Drogas, pola que se outorga a Cruz Blanca da Orde ao Mérito do Plan Nacional sobre Drogas ás tripulacións dos buques de operacións especiais de Vixilancia Aduaneira Petrel I e Fulmar.
O Servizo de Vixilancia Aduaneira caracterizouse sempre pola súa eficacia na loita contra o narcotráfico por terra, mar e aire. As súas unidades constitúen un exemplo mundial na loita contra o narcotráfico. Este empeño contaches e sen descanso na loita contra o narcotráfico, fixo merecedora ao Enderezo Adxunta de Vixilancia Aduaneira da Medalla de Prata do Plan Nacional Sobre Drogas en 1998.
Agora ben, se un grupo de funcionarios de Vixilancia Aduaneira distínguese especialmente pola súa profesionalidade, o seu valor, arriscando a vida en cada operación, a súa gran eficacia e a espectacularidade das súas actuacións na loita contra o tráfico de drogas, ese é o caso das Tripulacións de Operacións Especiais de Vixilancia Aduaneira.
Os Buques de Operacións Especiais de Vixilancia Aduaneira, o Petrel I, en servizo desde 1995, e o Fulmar, en servizo desde 2006, constitúen a punta de lanza na loita contra o narcotráfico, loita que supuxo o apresamento desde 1995 de máis de 100.000 quilogramos de cocaína e de 73.000 quilogramos de haxix por estas dúas embarcacións de Vixilancia Aduaneira.
Desde o apresamento do buque Archangelos polo Buque de Operacións Especiais Petrel I en xaneiro de 1995 con 2.713 quilogramos de cocaína, ata a do Coral I en xaneiro de 2015 con 1.437 quilogramos de cocaína, foron 73 operacións, a maioría delas en mar aberto, que debrúan o palmarés destes Buques, tripulados polos funcionarios de Operacións Especiais de Vixilancia Aduaneira, referente para todos os seus colegas na loita contra o tráfico ilícito de estupefacientes e o contrabando.
No Boletín Oficial do Estado do venres 31 de xaneiro de 2014 publicouse a resolución do INAP pola que se conceden os Premios á Calidade na Formación para o Emprego das Administracións Públicas.
Nesta edición o xurado premiou á AgenciaTributaria na modalidade de Innovación didáctica, polas accións formativas realizadas no Plan de Formación Continua 2013, baixo o título de “Pílulas formativas en Spontania – videoconferencia-“. É o segundo ano consecutivo que a Axencia Tributaria faise con este premio.
O Ministerio de Administracións Públicas da República Dominicana organiza cada ano a Semana da Calidade nos Servizos Públicos, en que se expón proxectos que recibiron premios nacionais á calidade nos seus respectivos países ou premios iberoamericanos á calidade.
A edición de 2014 dedicouse aos servizos públicos de Educación, de Sanidade e á Simplificación de Procedementos Administrativos.
Neste último ámbito, Luis Diez Mateo, xefe da Dependencia Rexional de Aduanas e II.EE. das Canarias e Codirector do Grupo de Traballo VEXCAN, presentou o proxecto VEXCAN (Premio da Axencia Tributaria á Calidade e Innovación, Edición 2009).
O proxecto VEXCAN supuxo importantes simplificacións nos trámites que deben realizar os operadores económicos para a entrada e saída de mercadorías nas Canarias. Constitúe ademais un modelo de relación entre dúas Administracións Tributarias, a Axencia Estatal de Administración Tributaria e a Administración Tributaria Canaria, con distinto ámbito territorial, pero cuxos procedementos e competencias concorren sobre os mesmos feitos: ambas as dúas Administracións controlan e gravan a entrada de mercadorías nas Canarias, o cal provocaba duplicidades en trámites e controis, que prexudicaban seriamente aos operadores económicos e daba lugar a ineficiencias no funcionamento da Administración.
A Axencia Tributaria recibiu o Premio á Calidade na Formación para o Emprego das Administracións Públicas na súa edición 2013, na cidade de Málaga.
O acto celebrouse no marco das Xornadas de Innovación na Administración, organizadas polo INAP en colaboración co Concello de Málaga na sede do Palacio de Feiras e Congresos da cidade.
A Axencia Estatal de Administración Tributaria recibiu o premio á Innovación Didáctica que foi recollido por José Antonio Bravo Calvo, director Adxunto de Recursos Humanos e Juan Rico Martínez, delegado Provincial de Málaga.
En decembro de 2013, na sede do Ministerio de Sanidade, tivo lugar a entrega a Vixilancia Aduaneira de Galicia da Medalla de Prata do Plan Nacional sobre Drogas.
Este galardón recoñece o esforzo realizado por Vixilancia Aduaneira de Galicia na loita contra o narcotráfico, “en consideración aos méritos de extraordinaria relevancia, polos reiterados apresamentos de narcóticos con amplas e profundas investigacións encamiñadas a desmontar todo a estrutura económica dos principais narcotraficantes que operaban en Galicia”, como reza a orde da súa concesión.
Recolleu a medalla de mans de Ana Mato, ministra de Sanidade, o xefe da Área Rexional de Vixilancia Aduaneira da Dependencia Rexional de Aduanas de Galicia, Lino Alonso. O acto contou coa presenza da directora do Departamento de Aduanas, Pilar Jurado, e do director Adxunto de Vixilancia Aduaneira, Ángel Delgado.
A Fundación Valenciaport é unha iniciativa da Autoridade Portuaria de Valencia que xorde como instrumento ao servizo da proxección da Comunidade Logistico-Portuaria de Valencia, constituíndose nun núcleo de investigación, formación e cooperación con criterios de excelencia.
A Fundación concede os seus premios anuais para recoñecer, apoiar e impulsar a promoción das mellores prácticas en temas de calidade, xestión ambiental, innovación tecnolóxica, formación e investigación.
Na V edición dos premios, celebrada en 2010, a Axencia Tributaria recibiu o Premio á Innovación Tecnolóxica, pola longa traxectoria de colaboración entre a Aduana e a Autoridade Portuaria de Valencia, que se remonta á década dos 80, e que vai desde a implantación da declaración sumaria ata a recente posta en marcha do levante automatizado.
Contact Center nace no ano 2000 como a primeira revista especializada no sector dos call e contact centers. Desde entón posicionouse como un referente imprescindible para os usuarios e provedores tanto de tecnoloxía coma de servizos para os centros de contacto
A revista Contact Center recoñeceu en outubro de 2010 a calidade dos Centros de Atención ao Cliente nunha gala onde acudiron máis de 200 profesionais do sector. Esta iniciativa naceu co propósito de premiar as empresas da Administración Pública, Banca, Seguros, Telecomunicacións e Industria que apostaron polos centros de contacto como departamento de valor para as súas entidades e que se esforzan cada día en ofrecer unha mellora atención aos seus clientes.
Un xurado valorou as candidaturas de cada empresa de banca, seguros, industria e administración pública e concedeu á Axencia Tributaria o galardón de "Mellor Plataforma Tecnolóxica de Atención ao Cidadán "na categoría de premios ao desenvolvemento tecnolóxico. En nome da Axencia, recolleu o premio Ignacio Miguel González García, director do Departamento de Informática Tributaria.
Durante as VIII Xornadas sobre Tecnoloxías da Información para a Modernización das Administracións Públicas, celebradas en Murcia en 2004, procedeuse á entrega dos galardóns da I Edición dos premios TECNIMAP en que a Axencia Tributaria resultou galardoada no ámbito da Administración Xeral do Estado, na categoría de Servizos Electrónicos para os cidadáns polo proxecto: "Aboamento anticipado da dedución por maternidade establecida na Lei de IRPF".
Mediante os premios TECNIMAP o Ministerio de Administracións Públicas recoñecía as mellores prácticas das Administracións Públicas en materia de Administración Electrónica, isto é, de aplicación das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (TIC) á mellora da prestación de servizos públicos.
Na sexta edición do Premio Favorito de Expansión. Com , celebrada en 2004, á que concorreron 500 candidaturas que foron votadas – nunha primeira fase - por 200.000 internautas, foi galardoada a Axencia Tributaria.
A decisión final correu a cargo dun xurado que concedeu o premio á Axencia Tributaria ao considerar que "A páxina web da Axencia Tributaria é un dos mellores exemplos das vantaxes da adopción da Administración Electrónica para o cidadán e o Estado. A través do portal da Axencia Tributaria, calquera contribuínte pode xestionar as súas declaracións a Facenda en Internet. Ademais, a páxina web ten versión en todas as linguas oficiais do Estado e en inglés para os contribuíntes non residentes.
Desde 1988, o programa estadounidense Computer World Honors leva recoñecendo cos seus premios a todos aqueles que utilizan a tecnoloxía en beneficio da sociedade
Cada ano, os 100 membros do Consello directivo do Programa (representantes das empresas e organizacións líderes no sector da tecnoloxía da información) propón a persoas ou institucións cuxos logros no campo da tecnoloxía da información promovan cambios positivos nos ámbitos sociais, económico e educativo.
En 2004, a proposta da Microsoft, concedeuse o galardón da categoría financeira á Axencia Tributaria polas facilidades que a súa páxina web permite aos contribuíntes para a tramitación telemática dos impostos.
Os Usuarios do Ano son premios anuais da Asociación de Usuarios de Internet que se convocan desde 1997 e teñen por finalidade recoñecer empresas, administracións e persoas españolas que cos seus traballos, actividades e proxectos contribuíron, durante o ano anterior, á difusión, ao uso e ao desenvolvemento da Sociedade da Información e de Internet.
Os premios da Asociación teñen un carácter de recoñecemento e os gañadores elíxense tanto mediante os votos dos usuarios de Internet como dos emitidos polo Comité Organizador do Congreso Mundo Internet.
A Axencia Tributaria foi galardoada cun dos tres premios "eEurope for eGovernment" da Comisión Europea na súa edición de 2003 polos servizos electrónicos de "Cesión de información a outras Administracións Públicas para evitar certificados tributarios aos cidadáns "dentro da categoría "Colaboración e servizos públicos electrónicos entre Administracións Públicas".
Os premios – cuxo obxecto é promover o desenvolvemento de servizos públicos a través da rede – concedéronse na Conferencia Europea sobre Administración electrónica (European eGovernment Conference) que tivo lugar en xullo de 2003, xunto ao lago de Como (Italia) en que, ademais do proxecto cesión de información, tamén se presentou o proxecto da Axencia Tributaria "Poxas en liña ".
O obxectivo dos European eGovernment Awards (Premios ás Administracións Electrónicas europeas) é resaltar e promover as boas prácticas desenvolvidas polas Administracións Públicas dos países da Unión Europea.
Este premio, na categoría de Boas Prácticas Administrativas, concedeuse en 2001 á Axencia Tributaria.
A Axencia Tributaria recibiu o Premio á Excelencia nas Tecnoloxías da Información, que concede a Alianza Mundial de Tecnoloxías da Información (WITSA), polo sistema de presentación de declaracións a través de Internet.
A organización que concede o premio, que supón o recoñecemento internacional á mellor iniciativa en tecnoloxías da información das administracións públicas no mundo, considerou que a Axencia Tributaria utiliza as tecnoloxías máis avanzadas en beneficio do contribuínte, que a través de Internet pode acceder a unha gran variedade de servizos desde calquera lugar e a calquera hora sen necesidade de desprazamentos, co conseguinte aforro de custos e de tempo ao evitar e simplificar trámites.
Así mesmo, WITSA recoñeceu a utilización eficiente das máis modernas tecnoloxías cos niveis esixidos de seguridade e confidencialidade. A presentación de declaracións de Renda a través de Internet realízase mediante un certificado da Fábrica Nacional da Moeda e Timbre (FNMT)-que actúa como autoridade de certificación - co que se garante a absoluta seguridade do sistema así como a implantación real dun modelo de prestación integral de servizos ao cidadán, en constante evolución tanto para incorporar novos servizos como para ampliar os xa existentes.
Actualidad Económica, a prestixiosa publicación sobre economía, outorga anualmente os seus premios ás 100 mellores páxinas web co obxecto de destacar o esforzo innovador das empresas nos diferentes sectores produtivos e de servizos e premiar aqueles proxectos que conseguen mellorar as condicións socioeconómicas da sociedade. Na súa edición do ano 2000 a revista incluíu a web da Axencia Tributaria entre as 100 mellores daquel ano.
Estes premios, creados en 1999 baixo o título Premios á Calidade e ás Mellores Prácticas na Administración Xeral do Estado, e abertos, desde o ano 2006, a todas as Administracións Públicas baixas o novo nome, convócanse desde entón baixo as categorías: Premio á Excelencia, Premio "Cidadanía" ás Boas Prácticas nos Servizos Públicos e Premio as Boas Prácticas de Xestión Interna.
Estes Premios están destinados a recoñecer a aquelas organizacións que se distinguisen especialmente polo incremento na calidade dos seus servizos mediante procedementos de autoavaliación, así como ás diversas iniciativas desenvolvidas polas Administracións Públicas en materia de calidade do servizo ao cidadán.
Foron galardoados con Premios as Mellores Prácticas as seguintes iniciativas da Axencia Tributaria:
- A presentación telemática de declaracións fiscais
- A axilización dos procedementos aduaneiros de importación e exportación de mercadorías
- O servizo de cita e confección de declaracións de Renda en oficinas da Axencia Tributaria
- Integración de Limites e Índices Propostos de Actuación (ILIPA) no Área de Xestión Tributaria da Delegación Especial de Andalucía, Ceuta e Melilla
- O Forum Telemático da Delegación Especial de Cataluña
- A Unidade de Asistencia Integral da Delegación Especial de Madrid
- A Oficina de Información Tributaria ao Inmigrante da Delegación de Lleida
- O Panel de Recursos Humanos
- O Círculo de Calidade na Delegación de Tarragona: unha motivación permanente
- O novo sistema de pagamento centralizado de devolucións tributarias
No ano 2003 recibiu o Premio á Calidade a Delegación de Almería da Axencia Tributaria, que xa obtivo unha mención honorífica na edición do ano anterior.
No ano 2006 foron galardoadas co Premio ás Boas Prácticas de Xestión Interna as seguintes candidaturas presentadas pola Axencia Tributaria:
- Comité de Formación da Dependencia Rexional de Aduanas e II.EE. da Delegación Especial de Cataluña
- Unidade de Notificacións da Delegación Especial de Madrid
No ano 2008, a candidatura gañadora ao premio Cidadanía foi a presentada pola Axencia Tributaria baixa o titulo "Borrador de declaración do Imposto sobre a Renda das persoas físicas ", que pode consultarse en: