A quen afectan?
Todos os integrantes da cadea de subministración do comercio electrónico vense afectados, desde os vendedores e os mercados/plataformas, tanto dentro coma fóra da Unión Europea, ata as operadoras postais e as empresas de mensaxaría, as aduanas e as administracións fiscais dos distintos Estados membros da Unión Europea, pasando polos consumidores.
Consumidores finais europeos
A nova normativa sobre o IVE no comercio electrónico pretende achegar transparencia, simplificar os procedementos e garantir unha fiscalidade xusta para todos os provedores. Antes, as empresas de fóra da UE podían evitar o pagamento do IVE e non tiñan obrigas en materia de IVE na UE, polo que os seus prezos eran máis baixos. En consecuencia, as empresas da UE víanse prexudicadas. Debido á falta de transparencia, os consumidores encontrábanse ás veces con custos ou cargos que debían pagar na aduana polos produtos importados. Porén, a partir do 1 de xullo de 2021, o prezo que se paga pode ser o prezo final, sen ter que pagar o IVE ou outras taxas na importación. Isto só ocorre cando se compran bens a un vendedor ou a unha interface electrónica rexistrada na IOSS .
Se non se rexistran no Portelo único de Importación (IOSS), terá que pagar o IVE e outros posibles gastos postais/de transporte cando se importen as mercadorías.
As novas normas permitirán:
-
Garantir que o IVE se pague onde se produce o consumo de bens e servizos.
-
Crear un réxime de IVE uniforme e transparente para as entregas transfronteirizas de bens e servizos.
-
Establecer unha competencia leal entre os operadores europeos e estranxeiros do mercado do comercio electrónico, así como entre o comercio electrónico e as tendas tradicionais.