Devolucións de IVE a non establecidos
Preguntas frecuentes sobre a solicitude de devolución do IVE soportado nun Estado distinto ao de establecemento (VAT Refund)
Solicitudes de empresarios de fóra da Unión Europea
Estas solicitudes de devolución encádranse dentro do procedemento establecido na Directiva 86/560/CEE, do 17 de novembro, de 1986 do Consello das Comunidades Europeas.
Polo tanto, as solicitudes de devolución do IVE soportado en España seguirán presentandose directamente no Estado Membro de Devolución – neste caso o Estado Español –.
A presentación deberase realizar de forma telemática en todos os casos.
Con carácter xeral, é obrigatorio que os solicitantes nomeen con carácter previo un representante que sexa residente no territorio de aplicación do imposto que terá que cumprir as obrigas formais ou de procedemento correspondente e que responderá solidariamente con aqueles nos casos de devolución improcedente. O devandito representante será o que deba efectuar a presentación telemática da solicitude de devolución.
Con carácter previo á presentación deberá entregarse por rexistro ou correo certificado dirixido á Oficina Nacional de Xestión Tributaria, rúa Lleida Nº 32-34, - 28020 Madrid (Spain), os seguintes documentos:
-
Certificación, expedida polas autoridades competentes do Estado onde estea establecido, en que se acredite que realiza nas mesmas actividades empresariais ou profesionais suxeitas ao Imposto sobre o Valor Engadido ou a un tributo análogo durante o período ao que se refira a solicitude.
-
Poder de representación orixinal outorgado ante fedatario público a favor dun representante que sexa residente, en que se deberá facer constar expresamente, a capacidade do outorgante para actuar en nome e representación da persoa ou entidade representada, o lugar e a data en que o devandito poder se outorga, o nome e apelidos ou razón social, o domicilio e o número de identificación fiscal do empresario ou profesional que confire o poder, os datos identificativos e o domicilio do representante, así como, as facultades que o devandito poder lle confire, entre as que se ten que facer constar expresamente a facultade que se lle confire para presentar por medios telemáticos o modelo 361. Se o representante pretende, ademais, estar habilitado para recibir ao seu nome por conta do solicitante as devolucións do Imposto sobre o Valor Engadido, deberá facero constar expresamente no devandito poder. O poder deberá estar redactado integramente en castelán ou traducido por intérprete ou tradutor xurado. Se o fedatario público non é español, o poder deberá incorporar a apostila de háxaa. No caso de que o país de residencia do fedatario non hai subscrito o Convenio da Haia, deberá ser debidamente legalizado.
Non obstante, os empresarios ou profesionais que se acollan a algúns dos réximes especiais de portelo único aplicable ás vendas a distancia e a determinadas entregas interiores de bens e prestacións de servizos, non estarán obrigados a nomear representante ante a Administración tributaria para estes fins, sempre que as cotas se soportasen na adquisición de bens e servizos que se destinen á realización das operacións acollidas aos devanditos réximes.
Non se precisa reciprocidade de trato no país de establecemento do empresario ou profesional solicitante, en relación cos bens e servizos que se indican a continuación:
-
Cadros de persoal, moldes e equipos adquiridos ou importados para ser utilizados na fabricación de bens que sexan exportados con destino ao empresario ou profesional non establecido ou destruídos.
-
Servizos de acceso, hostalaría, restauración e transporte vinculado coa asistencia a feiras, congresos e exposicións de carácter comercial ou profesional que se celebren no territorio de aplicación do Imposto (Península e Illas Baleares).
-
Os empresarios ou profesionais non establecidos na Comunidade que se acollan a algún dos réximes especiais de portelo único aplicable ás vendas a distancia e a determinadas entregas interiores de bens e prestacións de servizos, terán dereito á devolución das cotas do IVE soportado pola adquisición ou importación de bens e servizos que deban entenderse realizadas no territorio de aplicación do imposto, sempre que os devanditos bens e servizos destínense á realización das operacións acollidas aos devanditos réximes.