Saltar ao contido principal

A relación coa cidadanía desde o Departamento de Xestión Tributaria

Na súa misión de informar e asistir os cidadáns no cumprimento das súas obrigas tributarias a Axencia Tributaria conta co Departamento de Xestión Tributaria. O desenvolvemento das tarefas de información e asistencia implica o exercicio de moitas e variadas funcións. Para iso, o Departamento de Xestión Tributaria conta cunha vasta organización. Hoxe presentámosche a Oficina Nacional de Xestión Tributaria, o Área de Declaracións Informativas e a Unidade Central de Información e Asistencia Dixital.

A Oficina Nacional de Xestión Tributaria creouse en 1999 pola necesidade de contar cun órgano especializado no exercicio de determinadas competencias xestoras. Nos seus inicios, a Oficina Nacional de Xestión Tributaria asumiu competencias tan dispares como a homologación de vehículos a efectos fiscais, o mantemento do Rexistro Central de Unións Temporais de Empresas ou a xestión do Centro de Atención Telefónica da Axencia Tributaria.

Hoxe en día a Oficina Nacional de Xestión Tributaria exerce as súas competencias sobre todo o territorio nacional e, de forma exclusiva, en relación cos aspectos xestores da práctica totalidade das figuras impositivas que se teñen que satisfacer por aqueles obrigados tributarios que se encontran fóra de España. Así, entre outras materias, exerce as súas competencias en relación co IVE dos empresarios e profesionais non establecidos no territorio de aplicación do imposto, o Imposto sobre Sucesións e Doazóns dos non residentes, o Imposto sobre o Patrimonio por obriga real, o Imposto sobre a Renda de non Residentes e os Portelos Únicos do IVE relacionado esencialmente co comercio electrónico transfronteirizo a particulares (antes MOSS, de Mini One Stop Shop e agora OSS, de One Stop Shop).

O Área de Declaracións Informativas, integrada na Subdirección Xeral de Técnica Tributaria do Departamento de Xestión Tributaria, creouse en 2022. A posta en marcha da Área de Declaracións Informativas vén a dar resposta ás necesidades organizativas que o volume de información obtido vía subministración require, especialmente desde o punto de vista informativo e asistencial aos obrigados a presentar as declaracións informativas, pero tamén desde unha perspectiva técnica de deseño e especificación dos modelos de datos.

Na última década, as obrigas informativas acadan a cada vez máis circunstancias, e de natureza diversa, tanto do ámbito nacional coma internacional. Estas circunstancias esixen coñecer en detalle todos os aspectos, non só o tributario, das operacións que se queren modelizar (ámbito financeiro, moedas virtuais, gardarías, alugamentos turísticos, mecanismos de planificación, operadores de plataformas …).

A Unidade Central de Información e Asistencia Dixital creouse en 2021 e depende da Subdirección Xeral de Información e Asistencia Tributaria do Departamento de Xestión Tributaria. Ten como misión mellorar a calidade dos servizos de información e asistencia e, con iso, fomentar o cumprimento voluntario das obrigas fiscais, desempeñando funcións que poden agruparse en dous ámbitos diferenciados: as ferramentas de asistencia dixital e as Administracións de asistencia Dixital Integral (ADI).

A Unidade Central de Información e Asistencia Dixital leva a cabo o deseño e mantemento das ferramentas de asistencia dixital, en colaboración e coordinación co Departamento de Informática Tributaria.

Estas ferramentas de autoasistencia comprenden desde asistentes virtuais a informadores, calculadoras, buscadores e axudas para a formalización de determinados modelos que se desenvolveron en materia do IVE, censos e Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas. O mantemento das mesmas é complexo debido, por unha parte, aos frecuentes cambios normativos e, por outra, no caso dos asistentes virtuais, á necesidade dunha auditoría constante das cuestións consultadas, efectuada por empregados da Axencia especializados na materia. Na actualidade, os labores de deseño continúan tendo como obxectivo non só a creación de novas ferramentas, senón a mellora das existentes, a partir da análise do grao de satisfacción do usuario para lograr un deseño adaptado ás súas necesidades.

Ademais, a Unidade Central de Información e Asistencia Dixital organiza e supervisa os servizos de información e asistencia das ADI , que se caracterizan por prestar este tipo de servizos de forma especializada a través de canles non presenciais, como o teléfono, o chat ou a vídeo-asistencia. Para iso, baséase en tres piares: a formación, a difusión de criterios e a auditoría da información escrita ofrecida polas ADI , en particular, das contestacións ás solicitudes de información presentada a través da aplicación INFORMA+.

No marco actual de dixitalización, a Unidade Central de Información e Asistencia Dixital configúrase como un instrumento para conseguir a unidade de criterio dos servizos de información e asistencia tributaria, tanto das oficinas tradicionais coma das novas ADI. Este labor, sen dúbida, axudará a reforzar a seguridade xurídica, tan necesaria no ámbito tributario.