Preguntas frecuentes sobre o REINTEGRO da primeira axuda de 200 euros cobrados indebidamente
Na disposición adicional segunda da Lei 13/2023, do 24 de maio, pola que se modifican a Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria, en transposición da Directiva (UE) 2021/514 do Consello do 22 de marzo de 2021, pola que se modifica a Directiva 2011/16/UE relativa á cooperación administrativa no ámbito da fiscalidade, e outras normas tributarias. (BOE 26-mayo-2023)
Aqueles perceptores da primeira axuda de 200 euros, que non cumpran cos requisitos establecidos no artigo 31 do Real Decreto-lei 11/2022, do 25 de xuño, para a súa percepción e estean obrigados a presentar a declaración da Renda correspondente ao exercicio 2023, de acordo co que se establece no artigo 96 da Lei 35/2006, do 28 de novembro, do IRPF.
O prazo de solicitude da primeira axuda de 200 euros foi do 8 de xullo de 2022 ata o 30 de setembro de 2022.
As circunstancias e requisitos necesarios para a percepción da primeira axuda de 200 euros encóntranse informados no apartado de “Preguntas frecuentes sobre a primeira axuda de 200 euros para persoas físicas”
Mediante a presentación do formulario electrónico de reintegro dispoñible na Sede Electrónica da Axencia Estatal de Administración Tributaria e o seu ingreso desde o 3 de abril de 2024 ata o 1 de xullo de 2024 (prazo voluntario de presentación da declaración da Renda 2023).
Mediante a presentación deste formulario o perceptor declara percibir a primeira axuda de 200 € regulada no artigo 31 do RD-LEI 11/2022 sen cumprir cos requisitos esixidos para o seu cobramento e en consecuencia, acepta a xeración da correspondente débeda e a súa correspondente carta de pagamento para poder reintegrar a devandita axuda.
Para a presentación do formulario cómpre dispor de Cl@ve ou certificado electrónico (incluído DNI-E). Tamén se pode presentar o formulario, en nome dun terceiro, por apoderamento ou sucesión.
No formulario de reintegro infórmase dos motivos (incumprimento dos requisitos) polos que está obrigado ao aboamento da primeira axuda de 200 euros cobrados indebidamente.
Non cómpre que presente ningunha documentación.
A partir do 2 de xullo, a Axencia Tributaria enviará unha proposta de reintegro para esixir o devandito importe a aqueles cidadáns que, estando obrigados ao seu pagamento, non efectuáseno no devandito prazo e se lles dará un prazo para formular alegacións.
De confirmarse a obriga de reintegro, a súa esixencia levará aparellada a devindicación de xuros de mora desde o 2 de xullo ata agora de liquidación.
Contra o acordo de reintegro poderase interpor recurso de reposición ou reclamación económica administrativa.
Non, non hai que achegar ningunha documentación.
Non. Coa presentación deste formulario o perceptor declara percibir a primeira axuda de 200 € sen cumprir cos requisitos esixidos para o seu cobramento e, en consecuencia, xérase unha débeda por importe de 200 euros e a correspondente carta de pagamento para poder reintegrara.
Co ingreso da carta de pagamento xerado coa presentación do formulario de reintegro.
O pagamento poderá ser efectuado:
-
Nas entidades colaboradoras da Axencia Tributaria en que non cómpre ter conta aberta. Para iso, deberá presentar o documento xerado coa presentación do formulario na entidade colaboradora en que vaia a realizar o pagamento. Unha vez efectuado o ingreso, a entidade colaboradora proporcionaralle o xustificante do mesmo.
-
Na Sede da AEAT: Pagamento de impostos. No apartado “Liquidacións” e seleccionando como medio de pagamento: cargo en conta, tarxeta ou pagamento mediante transferencia.
Os perceptores da primeira axuda de 200 euros que estean obrigados a efectuar o seu reintegro por estar obrigados a presentar a declaración de Renda 2023 (segundo artigo 96 da LIRPF), se lles avisará polas seguintes vías:
-
A través dos Datos Fiscais de IRPF 2023 : Cun texto informativo e ligazón ao formulario publicado na Sede electrónica.
-
A través de Renda WEB, unha vez presentada a declaración: Cun texto informativo e ligazón ao formulario publicado na Sede electrónica.
Si, poderás presentar unha solicitude de rectificación da declaración da Renda de 2022 a través de Renda WEB suprimindo o importe da primeira axuda de 200 euros incluídos na declaración. Tamén poderás solicitar a súa rectificación mediante escrito presentado por Rexistro.
Ligazón á axuda sobre como modificar unha declaración xa presentada: Axencia Tributaria "Como modificar unha declaración xa presentada"
Para dúbidas e asistencia na formalización do formulario de reintegro podes:
- Solicitar cita para o servizo (en oficinas) "Asistencia reintegro primeira axuda de 200 euros" a través da Sede electrónica ou chamando ao teléfono 91 290 13 40 ou 901 200 351, de luns a venres, de 9 a 19 horas.
Para información xeral podes:
- Chamar ao teléfono de Información Tributaria Básica: 91 554 87 70 ou 901 33 55 33. De luns a venres, de 9 a 19 horas.