Saltar ao contido principal

Dispoñible xa nos principais trámites a autenticación eIDAS para os cidadáns da UE

Desde o 2 de outubro de 2024 encóntrase en funcionamento na Sede electrónica da Axencia Tributaria a autenticación eIDAS, permitindo que os cidadáns da UE poidan acceder aos principais trámites tributarios, tales como presentar a declaración de IRPF / IRNR ou os principais modelos de IVE , mediante a súa identificación electrónica nacional.

eIDAS (Electronic Identification, Authentication and trust Services) é un marco regulador da Unión Europea que establece normas para a identificación electrónica e os servizos de confianza en transaccións electrónicas. Este sistema permite aos cidadáns dun país da UE usar a súa identificación electrónica nacional, como un DNI dixital, para acceder a servizos públicos noutros países membros, facilitando o acceso a servizos das administracións públicas de xeito seguro e eficiente, constituíndo un paso importante cara á integración dixital en Europa.

Para acceder aos servizos da Axencia Estatal de Administración Tributaria a través do sistema eIDAS, requírese que o cidadán da UE posúa un identificador de identidade español (Identificador español de Cidadán UE) como un DNI (Documento Nacional de Identidade), un NIE (Número de Identificación de Estranxeiro) ou un NIF L ou NIF M (Número de Identificación Fiscal). Isto significa que, aínda que se poida utilizar a identificación electrónica doutro país da UE, cómpre estar en posesión dun destes identificadores españois para realizar trámites na Axencia Tributaria.

Utilizando a autenticación eIDAS, pódese realizar unha variedade de trámites na Sede electrónica da Axencia Tributaria, cuxo número se irá ampliando progresivamente. Para saber se un trámite específico admite a autenticación eIDAS, simplemente débese buscar a opción eIDAS no menú de autenticación.

Inicialmente, a Axencia Tributaria ofrecerá a autenticación eIDAS nalgúns dos principais trámites relacionados coas seguintes materias (só para os exercicios máis recentes, nalgúns supostos):

  • Declaracións e outros trámites de Renda (IRPF e IRNR) e Imposto sobre Sociedades

  • Xestión do IVE

  • Xestión de débedas

  • Trámites de aduanas

  • Apoderamentos

  • Consultas a través da ferramenta Informa+

  • Avisos informativos

  • Determinadas reclamacións económico-administrativas e procedementos especiais de revisión

Todos os detalles de uso desta e outras formas de identificación electrónica encóntranse dispoñibles na Sede electrónica da Axencia Tributaria no menú Todas as xestións / Identificación electrónica ou a través da ligazón Axencia Tributaria: Identificación electrónica.