Residentes nas Illas Canarias, Ceuta e Melilla
Informámosche como recuperar o IVE pago polas compras que realizases na península ou Illas Baleares
Devolución IVE. Residentes nas cidades de Ceuta ou Melilla
Á súa chegada a Ceuta ou Melilla, tan pronto desembarque debe dirixirse ao Resgardo fiscal, o cal, tras verificar a súa identidade e as mercadorías documentadas no Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA, procederá a dilixencias a data de entrada das mercadorías na Cidade. Lembre que, se pasaron máis de 3 meses desde que realizou as compras, aínda que o Resgardo fiscal poida diligenciarle a data de entrada en Ceuta ou Melilla, non poderá tramitar o reembolso.
De acordo cos devanditos documentos debe liquidar o IPSI correspondente ás compras realizadas. Este trámite realízase fronte aos servizos fiscais de ambas as dúas Cidades Autónomas, correspondendo ás mesmas establecer os procedementos, telemáticos ou presenciais, así como recoñecer, se é o caso, o dereito a calquera tipo de exención ou franquía.
O viaxeiro debe presentar á Aduana de Ceuta ou Melilla o Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA dilixenciado polo Resgardo fiscal, así como xustificante da liquidación de IPSI. Sendo conforme toda a documentación, as Aduanas procederán ao visado electrónico do DER. Pode presentar a documentación ás Aduanas polas seguintes canles:
- De forma presencial, para o que é recomendable reservar cita para evitar esperas
- De forma telemática a través da sede electrónica
- A través de correo electrónico aos enderezos: Ceuta: diva.ceuta@correo.aeat.es Melilla: diva.melilla@correo.aeat.es
O viaxeiro remitirá o DER visado pola Aduana ao provedor, quen lle devolverá a cota repercutida no prazo dos quince días seguintes mediante cheque, transferencia bancaria, aboamento en tarxeta de crédito ou outro medio que permita acreditar o reembolso. Xa que o sistema é electrónico, algúns provedores tramitan directamente a devolución ao verificar o visado conforme da Aduana, outros solicitan que o viaxeiro acredite o visado conforme da Aduana, remitindo a documentación a través de correo electrónico, ou por correspondencia tradicional.
O reembolso do Imposto poderá efectuarse tamén a través de entidades colaboradoras, autorizadas pola Axencia Estatal da Administración Tributaria
Os viaxeiros presentarán os documentos electrónicos de reembolso visado pola Aduana ás devanditas entidades, que aboarán o importe correspondente, facendo constar a conformidade do viaxeiro.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA.
En caso de cumprir o resto de requisitos, e sempre que poida acreditar a entrada en Ceuta ou Melilla das súas compras dentro dos 3 meses seguintes á súa adquisición (pode solicitar que se verifiquen as súas compras no momento de desembarcar), pode solicitar ao vendedor que lle emita o Documento Electrónico de Reembolso (DER) a posteriori.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA.
Agora ben, o establecemento de venda non pode negarlle o seu dereito a obter o reembolso nin pode negarse a emitir o DER. A respecto disto as Consultas Vinculantes da Dirección Xeral de Tributos V0564-20 e V1978-20
O vendedor deberá expedir a correspondente factura e, ademais, un documento electrónico de reembolso (DER), dispoñible na Sede electrónica da Axencia Estatal da Administración Tributaria, en que se consignarán os bens adquiridos e, separadamente, o imposto que corresponda.
Así, a expedición do documento electrónico de reembolso por parte do vendedor non se configura como unha circunstancia potestativa ou discrecional para o mesmo senón como unha auténtica obriga legal situada ao mesmo nivel que a obriga de emitir factura.
A negativa por parte do vendedor á expedición do documento electrónico de reembolso, á que está obrigado legal e regulamentariamente, podería considerarse como unha controversia de natureza tributaria para os efectos de que o consultante puidese interpor a correspondente reclamación económico-administrativa ante o Tribunal Económico-administrativo Local de Ceuta ou Melilla, órgano que non depende da AEAT.
Nin a normativa do IVE nin de IPSI regulan este prazo. A solicitude do viaxeiro pode supor a obriga do vendedor de rectificar as cotas repercutidas para o que dispón dun prazo máximo de 4 anos partir do momento en que se devengó o Imposto correspondente á operación.
De acordo co exposto, o viaxeiro deberá remitir a factura ao provedor antes de que transcorran catro anos desde a devindicación da operación documentada na mesma, de xeito que o devandito provedor poida cumprir coa obriga de rectificar as cotas repercutidas consignadas na mesma. Transcorrido o devandito prazo, o provedor non estará obrigado a rectificar as devanditas cotas nin a devolver o importe das mesmas.
Polo tanto, a liquidación de IPSI e o visado conforme da Aduana debe póro a disposición do vendedor antes de trascurridos 4 anos desde a compra (ver consulta 0348-02 da Dirección Xeral de Tributos).
Teña en conta que, sendo o procedemento electrónico, e estando previsto un prazo máximo de 3 meses para que as compras cheguen a Ceuta ou Melilla, rexistrar as operacións fóra dese prazo require actuacións manuais que poden alongar a tramitación en varios días.