Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària incorpora l'assistència virtual al control d'IRPF amb la posada en marxa de la ADI de Vigo

Ampliació dels servicis d'atenció al contribuent

  • La nova Administració Digital Integral de Vigo eleva a més de 150 els funcionaris especialitzats que atenen telemàticament a contribuents de tot Espanya, xifra que superarà els 300 quan culmine el desplegue previst per a 2023
  • Els usuaris de les ADI es beneficien d'una major amplitud d'horaris i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que si més no mantenen l'ajuda presencial com fins ara
  • El contribuent que reba una liquidació de Renda amb el telèfon de la ADI podrà contactar per a aclarir dubtes, donar la seua conformitat o sol·licitar assistència per a realitzar al·legacions de forma més àgil que en un taulell físic
  • Paral·lelament, s'ha habilitat un tràmit simplificat a través del web de l'Agència per a agilitzar les conformitats a qualsevol proposta de minoració de devolució d'IRPF, de manera que el contribuent puga rebre abans el reintegrament que li corresponga

25 de novembre de 2021.- L'Agència Tributària ha posat en funcionament la nova Administració Digital Integral (ADI) de Vigo, que arranca amb més de 80 funcionaris especialitzats per a atendre telemàticament a contribuents de tot el territori nacional. Continua així el desenvolupament d'una assistència personalitzada complementària de la presencial que ve impulsada pel Pla Estratègic de l'Agència 2020-2023 i figura incorporada al Component 27 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Amb esta nova sede ADI s'amplia l'oferta d'assistència personalitzada no presencial iniciada la tardor de 2020 amb la prova pilote en la ADI de València, a les que se sumaran noves oficines, de manera que se superen els 300 funcionaris prestant el servici quan culmine el desplegue previst per a l'any 2023.

Actualment ja són més de 150 funcionaris els que componen la plantilla d'este ‘taulell virtual’ multicanal que, per a una gran varietat de tràmits i consultes, oferix a l'usuari major amplitud d'horaris i evita desplaçaments a les oficines tradicionals, que si més no mantenen l'ajuda presencial com fins ara.

Nou servici ADI d'assistència en la comprovació d'IRPF

La nova ADI de Vigo permetrà ampliar la capacitat de prestació dels servicis d'informació i assistència en matèria d'IVA, censos, mòduls i certs tràmits duaners que, entre d'altres, ve oferint la ADI de València, però amb esta oficina situada a Galícia arranca també un nou servici d'assistència al contribuent en el control d'IRPF per a resolució de dubtes, donar conformitat o sol·licitar assistència en la confecció d'al·legacions a propostes de liquidació, tot això de forma ràpida i senzilla.

En una primera fase, els contribuents que podran rebre esta assistència de la ADI seran aquells que reben una proposta de minoració de la devolució que havien sol·licitat al presentar la seua declaració de Renda, sempre que la contingència fiscal a regularitzar estiga relacionada únicament amb rendiments del treball, amb l'aplicació de les deduccions més habituals (adquisició d'habitatge, maternitat, guarderies i donacions) o amb plans de pensions.

En estos supòsits, tant si el resultat de la comprovació de la devolució sol·licitada és una menor devolució, com si es traduïx en una quota per ingressar, la pròpia carta que rep el contribuent inclou un telèfon per a obtindre en el moment l'assistència de la ADI. L'Agència monitora el servici que s'està començant a prestar, i que està comptant amb una valoració inicial molt positiva per part dels usuaris.

Millores addicionals: Conformitat ‘en línia’ i resum de contingut

En paral·lel a la posada en marxa d'este servici per la ADI s'han simplificat i agilitzat els tràmits per via electrònica per a tots els contribuents que reben una notificació de minoració de devolucions d'IRPF, independentment de què siguen col·lectius susceptibles de ser atesos telefònicament o no per la pròpia ADI.

S'ha habilitat per a tots ells la possibilitat de prestar la conformitat a la proposta de liquidació en el web de l'Agència de forma més directa i ràpida que l'existent fins el moment, a través de l'adreça indicada en la carta que rep el contribuent. Per a accedir a este servici de conformitat ‘en línia’ es requerix la mateixa identificació que la corresponent al portal de renda (Clau, certificat digital o referència).

Fins ara, el contribuent que volia prestar la conformitat a la proposta de liquidació podia, bé acudir presencialment a l'oficina i presentar la conformitat per registre, o bé prestar la conformitat electrònicament entrant per registre telemàtic o usant el codi CSV que figura en la carta rebuda. En estos dos últims casos l'accés és menys àgil i directe, si bé estes vies seguixen disponibles.

Una altra novetat implementada com a conseqüència de la posada en marxa del servici ADI en comprovació de Renda, i amb el mateix objectiu de facilitar, simplificar i millorar l'assistència, ha sigut la incorporació d'un resum de contingut a l'inici de la carta que rep el contribuent. En este resum s'indica de manera senzilla i concisa quin és el contingut de la proposta remesa i se li oferixen les diferents vies d'atenció.