PIPE.Plataforma Importació Xicotets Enviaments
Informa't de la forma fàcil de què disposes amb este procediment per al teu comerç electrònic i paqueteria
Este sistema, anomenat PIPE (Plataforma d'Importació de Xicotets Enviaments a Espanya) perseguix el compliment de les obligacions formals i fiscals que la nova normativa imposa, de forma senzilla i amb procediments àgils, que respecten les necessitats del món de la paqueteria en general i del comerç electrònic en particular.
T'indiquem unes nocions generals que pots completar amb l'AJUDA en esta mateixa pàgina.
La declaració H7 es pot presentar per a despatxar a consum mercaderies d'escàs valor, en algun dels següents supòsits:
- Mercaderies que gaudixen de franquícia aranzelària per tindre un valor intrínsec inferior a 150 euros
- Mercaderies enviades de particular a particular, que així mateix gaudixen de franquícia per tindre un valor inferior a 45 euros
- Documents turístics i oficials referits al Reglament de franquícies
- La sang, el plasma sanguini i els altres fluids, teixits, i altres elements del cos humà per a finalitats mèdiques o d'investigació o per al seu processament per idèntiques finalitats en l'intercanvi amb les Canàries, Ceuta i Melilla
Tanmateix, no serà possible l'ús de la declaració H7 quan la mercaderia estiga subjecta a prohibicions o restriccions ni tampoc és compatible amb el règim 42 o 63 (importacions exemptes de IVA per lliurament intracomunitari subsegüent).
IOSS són les sigles d'"Import One Stop Shop".És un règim simplificat de recaptació del IVA a la importació d'enviaments d'escàs valor (màxim de 150 euros), que permet que la seua liquidació i ingrés es faça pel proveïdor/plataforma electrònica de manera periòdica, i en l'Estat Membre en qui es va registrar, per totes les operacions de xicotets enviaments amb destinació final a consumidors en qualsevol Estat membre de la Unió Europea.En este règim, la importació està exempta d'IVA.Serà la plataforma qui el repercutisca en la compra al client i qui l'ingresse de forma periòdica.
Este règim no és possible per a mercaderia de l'àmbit dels Impostos Especials.
És un règim optatiu per al proveïdor-plataforma, però una vegada optat pel mateix, ha d'incloure totes les operacions fins a renúncia o exclusió del mateix.
El missatge G3 és la notificació de presentació de les mercaderies prevista a l'article 139 del CAU . En la versió actual només pot utilitzar-se per a presentar la mercaderia que ha sigut o serà declarada en un H7, i ha de realitzar-se una vegada que les mateixes es troben a la Duana on han de ser despatxades.
És un règim simplificat d'ingrés del IVA a la importació dels enviaments d'escàs valor (màxim 150 euros de valor intrínsec i no acollits al sistema IOSS) que permet i autoritza, el presentador d'estos enviaments davant de la Duana, diferir el pagament del IVA que es merita en ocasió de cada una d'estes importacions d'escàs valor i agrupar-los per períodes mensuals per al seu ingrés.