Exportació/reexportació seguida de trànsit
Es recorda als operadors econòmics que presenten exportacions / reexportacions seguides de declaracions de trànsit que:
- Ja que segons l'art.269.1 del Reglament 952/2013 (CAU ) les mercaderies de la Unió que isquen de la TAU s'inclouran en el règim d'exportació i que segons l'art.227.1 del CAU el règim de trànsit intern permet la circulació de mercaderies de la Unió, quan s'este una exportació seguida de trànsit este ha de ser un trànsit intern: T2 o T2F. El T2F és aplicable al comerç de mercaderies de la Unió entre parts del territori duaner de la Unió en les que siguen aplicables les disposicions relatives a la imposició indirecta sobre el consum, recollides en la Directiva 2006/112/CE (IVA ) i parts en les que no siguen aplicables estes disposicions. L'única excepció a l'anterior és la recollida en l'art.189.4 Reglament Delegat 2015/2446 (RDCAU), quan indica que s'aplicarà el procediment de trànsit extern a les mercaderies recollides en l'art.1 Directiva 2020/262/UE, que tenint l'estatut duaner de mercaderies de la Unió podran incloure's en el règim de trànsit extern contemplat en l'article 226, apartat 2, del Codi. Pel que, per a mercaderies en règim suspensiu de IIEE incloses en una declaració d'exportació, la declaració de trànsit que es presente a continuació haurà de ser una declaració de trànsit externa: T1.
- Ja que l'art 270.1. del CAU assenyala que les mercaderies que no pertanyen a la Unió que isquen de la TAU estaran subjectes a una declaració de reexportació i que, segons l'art 226.1. CAU, en el marc del règim de trànsit extern, les mercaderies que no pertanyen a la Unió podran circular d'un punt a un altre dins de la TAU, quan s'este una declaració de reexportació seguida de trànsit este ha de ser un trànsit extern: T1.
A cada un dels casos exposats i, segons l'article 329 del Reglament d'Execució 2015/2447 (RECAU), la duana d'eixida serà:
- Quan, després d'haver sigut objecte d'alce per a l'exportació, les mercaderies s'incloguen en un règim de trànsit extern, la duana d'eixida serà la duana de partida de l'operació de trànsit (art. 329.5).
- Quan, després d'haver sigut objecte d'alce per a l'exportació, les mercaderies s'incloguen en un règim de trànsit diferent del règim de trànsit extern, la duana d'eixida serà la duana de partida de l'operació de trànsit, sempre que es complisca una de les següents condicions (art. 329.6)
- que la duana de destí de l'operació de trànsit estiga situada en un país de trànsit comú;
- que la duana de destí de l'operació de trànsit estiga situada en la frontera del territori duaner de la Unió i que les mercaderies isquen d'este territori duaner després d'haver travessat un país o territori situat fora del territori duaner de la Unió.